Stelling: Rolex is het beste horlogemerk ooit!

Ik. Ik heb niets tegen de horloges, maar wel enorme problemen met de bullshit doctrines die er omheen hangen.

Die doctrines en de daaruit voortvloeiende group-think, dus niet de horloges of de prijzen, houden mij tegen om een Rolex te willen bezitten. In dat opzicht is het net als BMW. Ik heb er nooit een gewild omdat te veel BMW rijders die ik heb gekend enorme eikels waren.

Ach, je mag mijn keuzes ook een lachtertje noemen. En dan drinken we een pilsje, doen we er eens goed om lachen, om onze eigen gekte, en dan is het goed.

De sfeer wordt volgens mij veel harder wanneer mensen zichzelf zo serieus gaan nemen dat je hun keuzes geen lachtertje meer mag noemen omdat ze overtuigd zijn de wijsheid, de waarheid en het licht te zijn.

6 likes

Licht met een hoofdletter graag

2 likes

Ik heb zelf veel te lang gewacht met het kopen van een Rolex om die reden. Domdom… je doet jezelf tekort. Is ook eigenlijk vreemd. Je moet kopen wat je mooi vindt, wat maakt het uit wat anderen er van vinden.

Ik rijd ook BMW trouwens. Heerlijk, zo’n 6 in lijn. In ieder automerk zitten flapdrollen. Als dat een criterium gaat zijn voor de beslissing welk automerk te kiezen, blijft er weinig meer over. In een Fiat Multipla schijnen hele vriendelijke mensen te rijden trouwens.

2 likes

@tompj rijdt ook BMW meen ik, een nettere man dan hij ken ik niet…of…

image

4 likes

Ik zei niet dat iedereen die BMW rijdt en eikel is, ik zei dat ik er teveel heb gekend.

Er zijn nu eenmaal merken waarmee ik mij niet wil associëren omwille van boodschap, uitstraling en de modale mens die daartoe wel aangetrokken wordt.

Modaal gebruik ik bewust. Er zijn altijd anderen in zo’n groep, maar het gaat mij om de grootste populatie. :grinning:

Da’s geen kritiek op anderen, da’s een persoonlijke beslissing waarmee ik mijzelf profileer.

Buiten dat vond mijn partner Rolex belachelijk matig voor het geld, terwijl ze bijna klotsend bij de GS vitrine stond.

4 likes

5 likes

Rolex heeft een paar dingen ontzettend mee. Deze dingen zullen zeker niet snel veranderen:

• een kroon als logo met de bijbehorende symboliek dat mensen toeschrijven aan een kroon.
  • mysterie omtrent het bedrijf omdat het zo gesloten is
  • gebruik van 904L als enige in de branche
  • ze hebben het gevoel gecreëerd dat Rolex gelijk staat aan succes (bij de massa)

Dus buiten hun geschiedenis (marketing), iconische ontwerpen (marketing), innovaties (marketing) en prestaties idd marketing) hebben ze bovenstaande óók mee. Dus de stelling kan goed verdedigd worden m.i.

The Horological King :crown:

Luxury whistwhatch guru

Naar het schijnt is ook de replica branche overgegaan naar 904L staal.

Of ‘we’ nou blij moeten worden van dat 904L is trouwens ook maar de vraag (zachter, dus meer kwetsbaar en door de legering kan het (meer) irritatie geven. Naast de persoonlijke voorkeur voor de ‘kleur’ van 316L)

”904L differs from 316L because of extra Chromium, Molybdenum, Nickel, and Copper which gives it improved resistance to acids. 316L is considered a tougher, harder, “marine grade” steel, but it does not have luster and acid resistance of 904L.

1 like

Dit is meer een gimmick dan iets wat daadwerkelijk zin heeft.

3 likes

Is voordeliger dan 316, vergt minder van de apparatuur. Lijkt mij dus zeker zinvol. Zowel voor Rolex als voor de Chinezen.

Voor Rolex is het idd natuurlijk ook niet meer dan een gimmick want 316L heeft zich voldoende bewezen (Comex) en een Rolex zal nu niet meer professioneel gebruikt worden vermoed ik.

Vrouwen zijn gek op vitrines met dit soort borden.

:grin::+1:

7 likes

Replica’s houd ik mij niet mee bezig…het punt is dat zij daarmee verschillen. Of we er blij van moeten worden? Ja en nee. Ja, het krast heel snel. Maar het geluid van de click & snap van de clasp is als muziek in mijn oren, net als het rammelen van de schakels. Dat klinkt echt anders dan een stalen…(vul wat in)

Een Rolex klinkt goed en voelt idd goed, maar dat doet o.a. een AP, IWC, Omega en GS ook en misschien wel beter kan ik je uit ervaring meedelen…:wink:

Horloges en materialen, en “iets wat werkelijk zin heeft”? Tja wat moet ik daarop zeggen?:sweat_smile:

Tsja…:question:

Heb meerdere stalen Omega’s gehad. Menig kostbaar horloge omgehad in AD’s maar in mijn beleving sluit en klinkt er niks zo bevredigend als een Rolex. Ik wijt het aan het staal maar misschien is het wel het merk.

1 like

De kracht van Rolex…?

1 like

Misschien, maar ik weet wat ik voel, hoor en draag. Na een stalen Omega een stalen Rolex gehad en daarna weer een Omega en nu weer een Rolex. Ik heb elk horloge een klein jaar gedragen. Ik wil graag nog een Omega’s zijn echt top. Ze sluiten goed en stevig. Ze zitten echt goed om de pols. Wel jammer dat ze geen easy link of iets dergelijks hebben. Maar dit alles neemt niet weg dat ze voor mij gewoon niet zo “bevredigend” klinken. Het is een kleine marge, dat geef ik direct toe. Maar voor mij is die marge er wel.