Stelling , weinig voor veel geld of meerdere horloges voor hetzelfde

beste hf leden / liefhebbers.

weinig horloges voor 10000 euro , of veel horloges voor dat geld .

en die 10000 is maar een uit de lucht gegrepen bedrag .

waar kiezen jullie voor , of waar bestaat jullie collectie uit .

ik zelf heb de voorkeur voor meerdere horloges die ik zonder gemoedsbezwaar kan dragen zonder bang te zijn voor een krasje , en natuurlijk mooi meegenomen wat afwisseling in de collectie .

of je kiest bv voor een rolex van 10 k die in de kluis ligt zodat hij niet beschadigd in ivbm waardevermindering . wat ik wel eens voorbij zie komen .

om het overzichtelijk te houden ga ik er van uit dat we allemaal geen 100 k per jaar verdienen , zodat we beide opties hebben :wink:

mvg ck

i

3 likes

Voor 10k zou ik voor 1 horloge gaan… bij een budget van 20k of meer zou ik voor meerdere horloges gaan

3 likes

Meer. Ik haal meer voldoening uit afwisselen dan uit een enkele klatser dragen.

11 likes

dat dus :+1:

2 likes

Voor iets meer dan 10k zou ik kunnen leven met het dagelijks dragen van een Rolex Deepsea Sea Dweller D-Blue ‘James Cameron’ ref. 126660, mijn grail.

Dit.

1 like

Meerdere. Vaak over getwijfeld maar ben geen one piece guy. Lekker dragen en afwisselen. En het is onopvallender dan met 1 hele dikke klok te lopen.

2 likes

Zeker meerdere

Ik kan niet omgaan met het concept van 1 horloge dus ik zou 3 leuke 2e hands horloges doen van 10k (1 IWC met 2e tijdzone, bv een UTC, 1 Chrono van Zenith en 1 Duiker van Tudor, bv de Pelagos en dat is te doen voor dat geld…), voor mij is 3 het minimum maar meer is leuker…Dan heb je mijn minimale complicaties…

Meerdere.

Dit kan ook gewoon met duurdere horloges hoor, alles aan de buitenkant kan makkelijk en relatief betaalbaar gemaakt worden met laserwelding etcetera. Het is niet normaal hoe de techniek vooruit is gegaan, bang zijn voor een kras of buts hoeft niet meer zo.

Hier een voorbeeldje:

https://www.instagram.com/il_menzerna/?hl=nl

Ik ga voor hetzelfde antwoord als YWE.

Een duurdere grail en meerdere ‘goedkopere’ erbij kan ook gewoon. De vraag is dan alleen wel hoe veel wrist-time de rest krijgt.

3 is voor mij de sweetspot, bij meer dan dat krijgen sommige stukken te weinig polstijd.

1 like

Pf, zakgeld… oh wacht, we hebben het over k, ik las daar even €…

Terug naar TS. Ik kies nu voor lekker veel verschillende dingen, volgend jaar ga ik wel een wat serieuzer horloge kopen. Dus nu lekker veel verschillende dingen voor weinig, straks weinig voor veel.

3 likes

Heb er onlangs nog over zitten nadenken, er komen momenteel enkele bij en vroeg ik me af of ik dan niet beter 2-3 héél mooie stukken zou kopen ipv meerdere met soms mindere kwaliteit.

Maar nee, ik hou van een diverse collectie, zowel in types/stijlen/leeftijd als waarde.

Dus zeker meerdere!

Ik zou voor wat variatie gaan en als je een beetje geluk hebt dan wordt een van de horloges vanzelf 10K waard:)

mijn duurste horloge is 500 euro. ik wissel graag af met mijn horloges. vind ik leuker dan 1 dure topper.

1 like

Ik wil gewoon 1 topper.

6 likes

mooi is dat die variatie , wat dat betreft gelukkig geen eenheid :slightly_smiling_face:

Als ik moest kiezen, doe mij dan ook maar één knaller

Op een gegeven moment wil je toch fancy shit proeven.

2 likes

Ik wil altijd wel wat te wisselen hebben, maar om daar nou een bedrag op te plakken hoeft niet zo. Het gaat mij om het horloge en niet zo om de waarde die dat vertegenwoordigt.

6 likes

het is ook maar waar je voorkeur bij ligt , ik ben meer van de vintage horloges , dan heb je toch gauw meerde .

1 like

Ik heb liever 5 tot 10 verschillende horloges die samen duizend euro hebben gekost dan één van tienduizend. Ik vind goedkope horloges al snel leuk en hou van afwisseling.

1 like