Stelling , weinig voor veel geld of meerdere horloges voor hetzelfde

Een onmogelijke keuze.( Voor mij dan ) Als ik al 10k voor een horloge over zou hebben,zou ik het er nog niet aan uitgeven als ik niet nog 10 k zou hebben liggen voor nog minstens 20 andere horloges . En zelfs dan niet.Regelmatig wisselen is te leuk.

1 like

1

1 like

Goed verhaal, lekker kort :rofl:

1 like

Ik vind one piece te weinig… maar ik wil er ook geen 100.

Ik wil eigenlijk niet boven de 8 ‘serieuze’ horloges. Misschien wat shitters ernaast.

Krijg de zenuwen als er thuis meer liggen…

1 like
1 like

voor mij is de spanning het leukst , als ik weer iets op de kop heb getikt , en ik de brievenbus hoor klepperen of de post aan de deur . zou het mee of tegen vallen ??

dat kun je met horloges van 10 k niet te vaak doen denk ik zo .

en daarbij kan ik van een mooi bandje net zo blij worden :smiley:

2 likes

even lekker schoonmaken , glaasje polijsten en zo . dat is het leuke van oudere horloges

Voortaan een daily beater en misschien heel misschien een erbij

Meerdere, maar niet meer dan 20 (hoop ik).

1 like

Dat is wel weer zo…maar ondanks dat wel heel blij met mijn 1 horlogeverzameling.
Gewoon heel veel NA verhalen lezen…maakt wel hoop goed.

1 like

Dat doe ik wel veel vaker…

Ik vind de horloges rond de 2k meest fijn en eerlijk voelen
Deze prijsklasse koop ik veruit het meest vaak in .

Dus ik verkies meerdere ipv 1tje voor 10k

Hoewel ik voor 10k nooit (zeg nooit nooit…) 1 horloge zou kopen, zou ik er prima mee uit de voeten kunnen voor twee tot vier. Maar eerlijk, ik heb er al moeite mee om meer dan 1k uit te geven aan een horloge. Al heb ik zeker wensen die dat budget (ruimschoots) overstijgen. Nu heb ik er twee die qua list price gemiddeld elk ca 1k kosten. We gaan zien wat 2021 brengt!

Ik merk dat ik altijd heel graag een hoop horloges wil hebben, maar dat ik me er dan steeds bewust van raak dat je ze niet allemaal kunt dragen. Bovendien draag je ze niet als je sport bijv. En dan denk ik altijd: toch zonde dat ze allemaal liggen te verstoffen. Maar 1 exemplaar voor 10k? Vind ik zonde op de een of andere manier. En ik vind eigenlijk dat je nooit meer dan 10 procent van je jaarinkomen aan 1 horloge moet uitgeven. Voor auto’s hanteer ik 20 procent. Waarom? Geen idee, maar lijkt me redelijk.

Je behoort tot de financiële elite. Verplaats je even in Jan modaal met twee opgroeiende pubers.

2 likes

Als je dit aan horloge (s) kunt besteden ben je al erg bevoorrecht en leidt dit tot dit soort vraagstukken wellicht.

1 like

Waarom zou hij?

Vragen…vragen…vragen…

veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voor weinig geld

Een banger + een hoops kleins. In het ‘goedkope’ segment is gewoon zoveel leuks. Goeie manier om je horlogejeuk onder controle te houden