Dat is wel weer zo…maar ondanks dat wel heel blij met mijn 1 horlogeverzameling.
Gewoon heel veel NA verhalen lezen…maakt wel hoop goed.
Dat doe ik wel veel vaker…
Ik vind de horloges rond de 2k meest fijn en eerlijk voelen
Deze prijsklasse koop ik veruit het meest vaak in .
Dus ik verkies meerdere ipv 1tje voor 10k
Hoewel ik voor 10k nooit (zeg nooit nooit…) 1 horloge zou kopen, zou ik er prima mee uit de voeten kunnen voor twee tot vier. Maar eerlijk, ik heb er al moeite mee om meer dan 1k uit te geven aan een horloge. Al heb ik zeker wensen die dat budget (ruimschoots) overstijgen. Nu heb ik er twee die qua list price gemiddeld elk ca 1k kosten. We gaan zien wat 2021 brengt!
Ik merk dat ik altijd heel graag een hoop horloges wil hebben, maar dat ik me er dan steeds bewust van raak dat je ze niet allemaal kunt dragen. Bovendien draag je ze niet als je sport bijv. En dan denk ik altijd: toch zonde dat ze allemaal liggen te verstoffen. Maar 1 exemplaar voor 10k? Vind ik zonde op de een of andere manier. En ik vind eigenlijk dat je nooit meer dan 10 procent van je jaarinkomen aan 1 horloge moet uitgeven. Voor auto’s hanteer ik 20 procent. Waarom? Geen idee, maar lijkt me redelijk.
Je behoort tot de financiële elite. Verplaats je even in Jan modaal met twee opgroeiende pubers.
Als je dit aan horloge (s) kunt besteden ben je al erg bevoorrecht en leidt dit tot dit soort vraagstukken wellicht.
Waarom zou hij?
Vragen…vragen…vragen…
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voor weinig geld
Een banger + een hoops kleins. In het ‘goedkope’ segment is gewoon zoveel leuks. Goeie manier om je horlogejeuk onder controle te houden
Hij geeft toch zijn antwoord? Waarom moet hij van jou vanuit het perspectief jan modaal kijken?
Valt mij tegen… je moet al snel > 1000 of naar een dure Chinees voor een leuk horloge.
Mja blijft natuurlijk afhankelijk van hoe makkelijk je tevreden bent. Heb het afgelopen jaar wat chinese rotzooi gehad (corgeut) wat seiko’s en bijv. Steinhart. Moet zeggen dat ik het allemaal wel lachen vond.
Plus als je het blauwe gedeelte goed in de gaten houdt hier kan je voor relatief weinig geld een leuk horloge scoren.
Omdat hij ook meteen 20k ff meepakt.
Ik word altijd een beetje flauw van dit soort topics. Ik kan mijn eigen keuzes prima maken met wat voor een bedrag en voor welk doel dan ook.
Naderende Kerst is een periode van bezinning voor mij en te kijken naar hoe bevoorrecht ik ben met voldoende eten en drinken, een woning en fijn bed.
Dit soort topics maken mij vervelend.
Meerdere horloges aub.
Mijn voorkeur is een à drie horloges voor dat geld.
Ik zit boven de 10k met de mijne, en dat zal alleen maar meer worden tenzij ik ooit toch eens iets zou verkopen. Over het algemeen verkies ik iets rond de 3-4K in aankoopprijs (bv. m’n PO of PAM). De Explorer heb ik moeten “leren” dragen: in het begin vond ik het wel jammer als er een kras op kwam (binnen de dag geregeld), gewoon omwille van de kostprijs. Na verloop van tijd (en heel veel krassen later) trek ik me er niks meer van aan, maar ik weet niet of ik snel nog eens 6k aan een horloge zal stukslaan.
Dat is helemaal waar hoor. Ik bedoelde nu nieuw te kopen horloges.
Zeker in de vintage wereld kan je hele gave horloges voor een appel en een ei scoren, met een afwerking waar je u tegen zegt.
Geneva stripes, mooi bewerkte platen, bewerkte wijzers, opgelegde indexen, en merklogo’s… prachtig spul. Dat zie je tegenwoordig eigenlijk niet in de goedkope horloges tenzij je naar “high-end” chinees spul gaat… of in Zwitsers/Seiko’s vanaf 1000+.
Ik merk dat dat me meer plezier geeft dan een standaard microbrand diver van 300 euro met safier glas, een NH35 movement en een degelijke oyster-stijl band… Dat is echt value for money, maar wel 13 in een dozijn fabriekwerk.
Tsja, dat mag toch? Ik zit ook inmiddels aan een kleine 20k met mijn submariner en collectie aan Universal Geneve
Ik zou trouwens altijd liever meerdere horloges hebben… maar wel maar een paar echte klapper met wat leuk spul er omheen…
Wie doet er nog iets voor een ander, die het een stuk minder heeft met Kerst?
Ikzelf ga straks nog een leuk bedrag schenken aan een kindertehuis in Israel. Omdat ik dit bezocht heb, een lunch gedeeld met de kinderen, plezier gemaakt heb met ze en een warm hart toedraag.
Meer.
Ik heb nu diverse goedkope horloges van Casio, Seiko en dan nog wat ander spul. Duurste is denk ik €130,00 nieuw geweest, €150,00 tweedehands en dan veel van tussen de €50,00 en €100,00.
Ik vermaak me er prima mee!
Ik vind het een vreemde stelling. De prijs is (in ieder geval voor mij) niet leidend voor het gevoel bij een horloge. Voor mij vaak de reis: wat trekt mij aan aan dit horloge, heb ik überhaupt het geld gespaard en heb ik het er voor over (wat moet ik/gezin ervoor laten)
Ik niet.
Heb zelf gewerkt voor m’n centen. Waarom zou ik dat zomaar aan een ander geven?
Da’s mooi. Maar wat is de reden om dat in dit topic te plaatsen?
Verwacht je nu dat meerdere mensen leuke bedragen aan Israëlische kindertehuizen gaan schenken?