Stelling , weinig voor veel geld of meerdere horloges voor hetzelfde

Ik zou gaan voor 2 horloges maar 1 van 10k is ook leuk haha
De op en een aquaterra
Of 1 full gold date just

Ik wou dat het voor mij ook zo ging. Ik maak dan nog zelf banden, dus ‘t is nog extra makkelijk hier om eens iets anders te doen :sweat_smile:

Misschien dat het ook daarom niet werkt, bedenk ik me net. Geen anticipatie, ik weet op voorhand al wat het wordt.

Geloof nooit dat ik nog onder 3 ga komen. Alleen al omdat ik zakelijk en vrije tijd met andere horloges wil rondlopen.

1 like

De tussenweg: paar klappertjes, paar goedkopere er bij.

Het lijkt me ook gewoon heel lastig om dan één uurwerk te kiezen dat zomaar moet passen bij elke gelegenheid. Want dat doet ie gewoon niet.

Een mooie nette dresser past gewoon veel beter bij een pak dan een dikke duiker. Omgekeerd is een duiker dan weer beter met een t-shirt en short op het strand dan een gouden dresser.

Ik hou ervan om een horloge te kunnen uitkiezen die past bij de dag. Ook al zijn ze dan samen misschien minder waard dan eender welke one-watch collection. Je doet toch ook niet elke dag voor elke gelegenheid dezelfde kledij aan?

Smaak is meer dan het prijskaartje

2 likes

Of het budget nu 1000,10000 is of 40000, liever meer horloges zodat ik kan wisselen. Ik match mijn horloge graag met mijn schoenen en rest van outje.

Heb veel horloges gehad voornamelijk Seiko’s en Breitlings met stalen band, lederen band, rubber etc…maar zaten nooit echt lekker. Alles de deur uitgedaan… Toen daarna mijn eerste Rolex gekocht…een 16600, wat een geweldig mooi ding maar moest telkens de band in de sluiting aanpassen om te zorgen dat ie lekker zat…standaard een tandenstoker achter in mijn zak.
Niet te doen gewoon…nu een 114060. Natuurlijk met die heerlijke snelverstelling in de sluiting. Kan niet meer zonder. Hoop geld maar heb ik er wel voor over…comfort is toch wel héél belangrijk. Dan ga ik dus voor 1 horloge, dat lekker zijn geld waard blijft is dan ook nog mooi meegenomen. En geen zorgen meer om de achterblijvende collectie in huis.

Meerdere uurwerken.

Als modale burger zou ik 10.000 euro nooit kunnen uitgeven aan 1 uurwerk. Ik zou het niet durven dragen en me er niet gemakkelijk bij voelen. Een uurwerk zie ik ook niet als investering. Mijn duurste uurwerk in de collectie kost 699 euro en dat zal ongeveer het maximum zijn dat ik er aan uitgeef. Elk klokje uit de collectie gaat regelmatig aan de pols en geniet evenveel van de goedkope exemplaren als van het duurste uurwerk uit mijn collectie.

Het is natuurlijk relatief want iemand die 10.000 euro per maand verdient zal waarschijnlijk heel anders tegen dat getal aankijken dan iemand die 2500 eurie maandelijks op zijn rekening ziet verschijnen. Verschillen zijn er nu eenmaal. :wink:

2 likes