Meerdere, wil er nog een Omega Speedmaster bij en een Rolex DJ41. Voorlopig blij met dit trio.
Ik vind het juist fijn om een collectie te hebben. Vind wisselen leuk. Na douchen en aankleden een horloge uit te kunnen kiezen. Ik wil niet elke dag met mijn grail lopen, die hou ik meestal voor speciale dagen!
De lijn tussen horloges dragen en horloges verzamelen is erg dun, soms raak je gewoon in de war! Dan neig je toch vaker naar verzamelen dan dragen hahahaā¦
Mooie horloges! Dat zijn al 5 grails voor mij!!
Ik heb ooit mijn eerste horloge gekocht. Niet wetende dat er meerdere zouden volgen.
Dus. 1 mooi en dan idd duurder horloge.
De collectie komt vanzelf wel.
Voor mij liever meer. Ik vind eigenlijk dat een horloge niet meer dan 300 euro mag kosten.
Herkenbaar!! Verwarrende hobby
Waarom dan?
Daarom.
Dat is geen reden.
Leuk topic! Zit nu een beetje in de flinke verzameling voor āeen beetje geldā⦠tegenwoordig steeds meer gecharmeerd van de Presage modellen van Seiko! Beetje bandenswappen en bij een outfitje een leuke klok uitzoeken.
Weet je wat ik wel heb en ik weet niet of dat voor anderen geldt, maar hoe meer horloges ik heb hoe minder boeiend ik ze vind en steeds maar blijf rondkijken voor wat anders. En soms sla ik daarin zo door dat ik in een maand 5 horloges koop. Die dan of in de doos blijven liggen of meteen geruild of verkocht etc. Slaat eigenlijk echt nergens op als ik er zo over nadenk. Toch maar eens bedenken hoeveel ik er max wil hebben in de collectie. Ik denk dat 3 wel een goede is. Of 4. Vooruit, 5 moet kunnen. Of toch 6?
8 hier!
Vind ik ook jammer dat geen van die fabrikanten zich daaraan houdt.
Ik zou willen dat ik de discipline had om tot 10K op te bouwen. Die 10K is mijn jaarbudget voor horloges en telkens zo rond de 1,5-2K mark schaf ik weer wat aan terwijl ik eigenlijk gewoon eens wil doorsparen
Mhua, niet echtā¦
Maar on topic; liever 3 of 4 horloges voor dat bedrag beetje afwisseling, en ik ben toch veel te lomp voor zoān duur horloge⦠Even de werkplaats in en vervolgens sta ik aan de zaagmachine en bovenfrees met een 10k horloge om
Hier is het niet door de hoeveelheid horloges maar de hoeveelheid tijd. Tijdens een drukke werkperiode sla ik elke dag iets leuks om de pols. Nu zit ik thuis met vakantie en heb ik al vijf keer bijna een AD, andere dealer of forumlid gestuurd om, in geen specifieke volgorde een Omega Seamaster in het grijs, in het blauw, in het wit, een Panerai Luminor 8 days, een Panerai Submersible in het zwart of blauw, een Explorer 2 en een Submariner, proberen te bemachtigen.
Vrije tijd is de grootste vijand van mijn bankrekening.
soms is een nieuw bandje ook genoeg om meerdere " nieuwe " horloges te hebben
Heb ik al geprobeerd met al mijn horloges en dat werkt niet voor mij
heb ik even geluk