Stemming tijdelijk opgeschort! Verkiezing mooiste horloges op het Horlogeforum.

Dat durf ik ook niet te zeggen want jij vraagt om concrete voorbeelden. Het soort horloge waar ik op doel, dat zijn de duurdere spullen. Maar je zult binnen de top drie echt géén Oriënt Bambino aantreffen, ondanks het feit dat daar mogelijk weinig op aan te merken valt, behalve dan dat deze spotgoedkoop is…

Dank je, maar het is best gezellig met Hannie op een podium hoor. :wink:

Daarnaast vind ik dit een prima vermakelijk topic, maar wel onzinnig. Er is niet één horloge het mooist van allemaal. Voor iedere gelegenheid is er weer een ander horloge geschikt en op ieders pols past de ene beter dan de andere. Ik hou erg van groen, een ander van oranje. En ik hou van Patek (denk ik), maar mijn hypotheekverstrekker heeft helaas een ander idee met mijn salaris.

Ik zou eerder een mooiste horloge :point_right: per categorie :point_left: willen voorstellen, óf een lijst van bijvoorbeeld de tien mooiste en beste horloges, zonder ze binnen die top tien een ranking mee te geven. Dat lijkt me een wat objectievere weergave op te leveren.
Een lijst van best value for money is ook niet werkbaar, omdat per definitie (more money=less value for money) zodra je de plakmerkencategorie voorbij bent.

5 likes

Eens.

Zolang je maar één trapje lager staat. Dan kunnen we prima feestvieren samen.

4 likes

Hij is echt waanzinnig mooi !

1 like

#doeslief

2 likes

Ik kreeg gisteren al het verzoek van een anonieme HF’er om mijn social influencer skills op 300% te draaien, om deze verkiezing te beïnvloeden.

'T is hier ook net House of Cards hè? Als je maar onthoudt dat ik Kevin Spacey ben in die context.

5 likes

Val jij ook op jonge jongetjes Kevin?
Hij heeft ook een permaban.

2 likes

Mooi is een uiterst subjectief begrip. Smaken verschillen gelukkig. Vandaar dat een recht to recht aan vaker hier gebashed standaardmerk ( nee ik noem geen namen ) niet de winnaar zal zijn. Het wordt ongetwijfeld een horloge uit de tikje duurdere klasse waarvan de meeste onder ons zullen zeggen “wow” ! En nee, dat wordt ook mijn inzending niet want daarvoor is de omschrijving “mooi” ook niet het meest passend. Ik zet mijn centen op de PP van B :joy::+1:

Objectiviteit wordt, net als rationaliteit, op dit forum niet gewaardeerd.

Uiteindelijk wil toch iedereen een Rolex, tenzij je geld hebt voor een Patek. :sunglasses:

5 likes

Waarom begin je telkens over een permaban? Try me. Ik ben niet te bannen.

TwanDavinci
BanDavinci
JanDavinci
HannaDavinci
H4nD4v1nci

Het kan allemaal. Kom maar op met je ban battle, jij SBS6 kijkende knuppöl :sunglasses:

2 likes

:joy::joy::joy::+1:

Ik wilde mijn Constellation pie pan ook aanmelden, maar jouw foto’s zijn een stuk beter. Mijn stem heb je :wink:

1 like

Mijn Speedmaster Professional Snoopy :sunglasses:

:heart_eyes:

34 likes

Haha, ik begin niet over Kevin :upside_down_face:
Ik hoop dat je tot je pensioen ons mag verblijden met je aanwezigheid.
Je mods en je nieuwe DD :+1:

1 like

Kanshebber lijkt me :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::+1:

1 like

Hij vergat zeker de :money_with_wings: smeerolie. Dom, dan werkt het niet.

3 likes

Nou…dat dus. Ik ben niet de moeilijkste, maar voor niets gaat de zon op.

giphy

3 likes

Helemaal mee eens!!!
Helaas heeft “de prijs” van een horloge imho een grote invloed op het subjectieve begrip mooi.
Maw: Duur =(heel vaak) Mooi. Gelukkig is dit door het subjectieve begrip niet omkeerbaar…

2 likes

Toch is heel duur ook vaak heel lelijk, waarbij lelijk ook weer subjectief is… # smaakennietovertwisten en zo

1 like

Dus. Samenvattend: de duurste gaat winnen. Begrijp ik het zo goed?

Dat denk ik niet IMHO (Wellicht in dit geval, maar dan uitsluitend omdat deze ook echt mooi is, niet omdat deze duur is).

:v: