Stemming tijdelijk opgeschort! Verkiezing mooiste horloges op het Horlogeforum.

Helemaal mee eens!!!
Helaas heeft “de prijs” van een horloge imho een grote invloed op het subjectieve begrip mooi.
Maw: Duur =(heel vaak) Mooi. Gelukkig is dit door het subjectieve begrip niet omkeerbaar…

2 likes

Toch is heel duur ook vaak heel lelijk, waarbij lelijk ook weer subjectief is… # smaakennietovertwisten en zo

1 like

Dus. Samenvattend: de duurste gaat winnen. Begrijp ik het zo goed?

Dat denk ik niet IMHO (Wellicht in dit geval, maar dan uitsluitend omdat deze ook echt mooi is, niet omdat deze duur is).

:v:

kwijlwaardig

Ook helemaal mee eens!!!

1 like

Zo is het niet gesteld, maar wel dat duur vaker gekoppeld kan worden aan mooi.

1 like

Niet duur kan ook mooi zijn
En duur(en hierin ben ik het volledig met HorlogeOpa eens) kan ook heel lelijk zijn.
Maar of nu een mooie niet dure het wint van een lelijke dure…?

Remember! every watch is a beauty and special ongeacht merk/prijs etc. :ok_hand::+1::ok_hand:

Fijn weekend HF :kissing_heart:

Bij deze mijn nominatie voor een van de mooiste duikers ooit gemaakt, de Rolex Sea-Dweller 116600.

De Sea-Dweller 116600 aka 4000 (SD4K) is relatief kort in productie geweest en zetten de Sea-Dweller weer op de kaart na zesjaar afwezigheid. Deze uitvoering heeft de mooie klassieke lugs met de moderne maxi-dial. Daarnaast een matte dial zonder cyclops in de traditionele 40mm maatvoering.

20 likes

Bam. Mijn stem heeft deze.
:v:

1 like

Tijd om mijn Grand Seiko SBGA 279 te laten zien.

Een jaar geleden maakte ik een reis naar Japan. In het off topic gedeelte staat een zestal reisverslagen over wat ik daar heb uitgespookt. Ik denk daar nog steeds met heel veel plezier aan terug en moet zelfs een kriebeltje onderdrukken om niet nog eens …NEE! Ik vlieg niet meer, CO2 en zo!

En ik kocht dus deze Grand Seiko.

Gemaakt van titanium, zowel de kast als de band en prachtig afgewerkt. Het lichte horloge draagt heerlijk!

De kast meet 39,4 mm in doorsnede en lug to lug 46,8 mm. De hoogte bedraagt een prettige 12 mm.
Van welke kant ik 'm ook bekijk, het is een plezier voor het oog.

Deksel en sluiting zijn ook de moeite waard, mijns inziens.

Nog een keertje genieten. Vooruit.

p.s.: het zou me niet verbazen, als deze GS de enige is op HF en/of Nederland. Of is de SBGA 279 ook hier te lande te koop geweest?

40 likes

Beste HF leden,

Hierbij nomineer ik met enige trots mijn eigen horloge: merk Hulsman, model de Marie-Elise.
Het horloge heb ik van scratch ontworpen, berekend en gemaakt, inclusief het volledige uurwerk. Alle onderdelen zijn handgemaakt, zelfs veel van de robijnen. Het is het eerste handgemaakte en volledig Nederlandse horloge in de geschiedenis (ik heb dit uitvoerig onderzocht met docenten en gerespecteerde kenners uit de horlogewereld).
De kast is rose goud, de wijzerplaat is zilver ge-guilocheerd, de wijzers en indexen van gehard en geblauwd staal.

Tot zover de korte introductie, ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Vriendelijke groet,
Machiel

95 likes

Mooi geworden Machiel :ok_hand: met de naam vooral :joy: De super elite functioneert naar behoren toch :sunglasses: alleen jammer van de lugs, copy from je weet wel :face_with_raised_eyebrow:

Top man/not :sweat_smile: :ok_hand:

Zeker een beauty!!!

1 like

Heel mooi en speciaal! :heart_eyes:

1 like

Bijzonder verhaal! Laat de lange versie maar komen.

Mooi hoor!
:ok_hand:

1 like

Tnx! Alles is ooit al eens gedaan in de horlogeindustrie, open poten ook door meerdere maar ik wilde de vorm van de kast zo mooi mogelijk laten uitkomen zonder te ‘lompe’ lugs. :slight_smile:

3 likes

Zo is dat :ok_hand:

Super gedaan Machiel turbine van een 777 :smile: :ok_hand:

Genoeg vlees ivm pin _ ingrijping ? :sunglasses: was alleen mijn advies van de vorige keer :smiley:

En ik ben erg benieuwd naar een lang verslag over dit horloge, inclusief heel veel foto’s.

Verschillende invloeden van bekende horloges zijn te herkennen, maar het is een mooi gebalanceerd geheel geworden.

1 like

Ik zou hier om twee redenen vooral even een eigen topic voor aanmaken. Ten eerste uiteraard omdat dit horloge veel te speciaal is om zomaar onderaan een of ander topic te introduceren, maar zeker ook omdat het binnen dit topic, nogal off-topic is. Wat ik overigens louter positief bedoel. :+1:

7 likes