Stemming tijdelijk opgeschort! Verkiezing mooiste horloges op het Horlogeforum.

Eterna Vaughan big date met donkere wijzerplaat en gebogen wijzers, voorzien van een manufactuur caliber 3030, gevat in een zorgvuldig gemodelleerd kast met highpolish afwerking.
Het dunste caliber dat grote datumaanduiding heeft.
Waarbij het datumvenster op geraffineerde wijze de twee datumwieltjes combineert en vormgegeven is zodat dit aansluit op de antracietgrijs, soms zwartlijkende wijzerplaat met ‘sonnenschliff’

WAT EEN ONOPVALLENDE PERFECTIE!
En dat is dan ook een aspect waar dit kwaliteitsmerk in excelleert.
Geen scheeuwerigheid, geen effecten, gewoon puur.

Een 3wijzerhorloge met datum boring?

No way!

Draag deze klasseklok en je zult elke keer verrast zijn door het grote aantal doordachte details.

I rest my case ladies and gentlemen of the jury.

:ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand: Vormgeving
:ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand: Techniek
:ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand: Dagelijkse draagbaarheid
:ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand: Prijs/kwaliteit

I love it!

Met dank aan @edbro die met pijn in het hart afstand deed van deze bescheiden geweldenaar

41 likes

Nou vooruit ik nomineer er heel brutaal twee:
TH Carrera Cal. 6 en Rolex OP39 Rhodium.

Edit: de OP schrijf ik in…:wink:

21 likes

Een jaar of twee geleden heb ik dit model bij de Seiko Boutique in Amsterdam in handen gehad.
Het geel knalt er echt net zo hard vanaf als hoe het hier op de fotos overkomt, maar persoonlijk vond ik de hoogglans keramiek ring een beetje teveel van het goede.

En omdat ik toch wel wat wilde hebben, heb ik vorig jaar de kleurvariant in staalboorgeel gekocht.

4 likes

XD dat is heel lief van je. Ben zelf nog aan het nadenken welke ik het beste kan delen. Zat tedenken aan een Vintage model. Maar welke vraag ik mij nu af.

1 like

Hiervan zijn er maar 350.
In. The. World.

Die kleur, die dial, dat subtiele geel. Het is de

Seiko SRPC45J1 Presage Blue Planet Cocktail Limited Edition.

23 likes

Zeldzame vintage Tissot met patina, missende kroon en lichte gebruikerskrasjes op kast en band.
De stem zit er wel in maar doet eigenlijk niets.

Zo zie je ze maar zelden

33 likes

Nou vooruit, omdat meedoen idd belangrijker is dan winnen!

Hop met de Jaeger Le Coultre Deep Sea Chronograph. Inmiddels is deze uit de collectie bij Jlc en wordt dus niet meer geproduceerd. Al met al een kleine 5-6 jaar in productie geweest.

De vintage look, maar met een volledig nieuw design mét facetten en een bol saffier en ook nog een inhouse uurwerk maken het voor mij de perfecte jlc.

:pray:

:beers:

61 likes

Yes! Dat is vast 1 stem!
Briljante post🤣

1 like

Ik wil wel meedoen met een mod competitie. Ik ga hem wel winnen though, ik heb nog één uber Seiko mod in mijn hoofd die elke mod ter wereld gaat overtreffen.

2 likes

Ok, enigszins verbaasd dat ie nog niet voorbij gekomen is (op de snoopy van @WatchWalker na), maar de good old Speedy is voor mij het ultieme horloge. Het oer-ontwerp, de historie én het draagcomfort…absolute perfectie :ok_hand:t2:. Misschien niet heel zeldzaam op HF maar dat is ook niet voor niet moet je maar denken…

Het échte begin van mijn horlogepassie: ik ging om na het kijken van The American met George Clooney :see_no_evil::sunglasses:

27 likes

Ik nomineer mijn Omega Seamaster chronograaf uit 1959 met 321 kaliber. Roségouden markeringen en wijzers op een schitterende plaat.

35 likes

Leuk om mee te doen.

De Grand Seiko SBGR305

38 likes

5 likes

Zal wel niet winnen maar ik geef hem toch op, mijn Frederique constant classic moon phase

18 likes

Nou wie toont het horloge van Ketelaar…

3 likes

Is die van @Jurk niet een ketelaar?

4 likes

Jep, volgens mij wel… :ok_hand:t2:

3 likes

Eén??? Ik geloof er niets van.
Ben wel nieuwsgierig met wat je gaat komen om al die andere (en de mijne :stuck_out_tongue_closed_eyes:) te overtreffen.

1 like

Er zijn er wel meer, maar er is ééntje waar ik mee ga winnen. Zonder twijfel…moet ik eraan toevoegen.

Dat zal.

1 like

Dag Tijdig,

Dankjewel, wat een leuk idee!

Mijn plaatsing volgt snel.

1 like