Stemtopic HF fotowedstrijd 64 - Drie op 'n rij

Het logische vervolg op:

Het was een bewogen ronde deze keer! Ik heb zelf streng opgetreden en de forumbewaking greep zelfs in :fist: Nu nog spannend of ik de poll niet verpruts :crossed_fingers:

Ik wil aftrappen door @JohnD z’n initiële inzending in het zonnetje te zetten:

Heel gaaf concept! Troostprijs is hier zeker op z’n plek.

Dan over tot zaken: veel inzendingen, ruim 40 - da’s nog ná censuur welteverstaan. Mijn excuses aan diegenen die hun foto niet terugzien :kissing_heart:, dit zijn de foto’s die om de eer mogen gaan strijden:

2 stemmen pp, choose wisely :wink: Zondag 27 februari om 2200 knijp ik 'm af. Dat heb ik alleen niet automatisch in de poll meegenomen dus wie dan leidt, wint :confused:

6 likes

19 (@JuKo) is m’n favoriet; lekkere foto, sluit mooi aan op het thema en 3 Seikos op een rij is een mooi detail :tada:.
11 (@Colnago) is runner up: leuk bedacht, ook een mooie foto!

Shout out voor enkele andere foto’s die ook érg lekker zijn, maar naar mijn mening het “drie op een rij” thema wat te artistiek interpreteren: 15 en 9, fijne platen maar mijn stemmen liggen elders :facepunch:

3 likes

Zet 'm op, @Colnago.

1 like

Zal maar op mezelf stemmen, lekker egocentrisch :man_shrugging:t2:

1 like

11 en 8. Succes👍🏻

1 like

7 en 19✌️

Één stem volstaat deze keer.
Wel op nr 11.

1 like

11 & 12!

1 like

@JohnD hoort dit te winnen met die eerste foto. Hands down de beste inzending met bijzonder grote afstand tot de concurrentie. Sorry mensen, ik heb het hart niet om ergens anders op te stemmen.

Spannend….

Ik heb nog even de wedstrijd met alle inzendingen teruggekeken.
Het introductiepraatje werd afgesloten met: als je maar streeft naar originaliteit.
Mag ik zeggen dat je daar in de uiteindelijke selectie helemaal nix van terugziet?
Ja, dat mag ik zeggen.,

3 likes

Ftfy… Foto’s komen uit een camera. In dit kader -wat mij betreft- uit 's mans eigen camera.

Nee, er staat “als je maar streeft naar originaliteit én kwaliteit”. Met originaliteit kom je een eind, maar een gebrek aan aandacht voor fototechniek is voor mij een gebrek.

Alles mag, maar het hoeft niet altijd… Ik zie liever dat je aangeeft wat volgens jou de beste foto uit de inzendingen is geweest, ongeacht of die bij de selectie zit. Da’s leuk voor diegene die de foto heeft gemaakt, en minstens mooi voer voor discussie. Het is tenslotte een forum.

2 likes

Laat maar zitten, voordat ook dit weer verzandt in rucksichtslos moddergooien.
Ik wil wel kwijt dat van mijn persoonlijke top 4 er precies één de selectie gehaald heeft.
Dat waren dan wel de creatievere plaatjes die het thema iets meer uitbouwden dan inspiratieloos 3 horloges op een rijtje leggen of op een hoopje gooien.
En aan de voorlopige uitslagen te zien, denk ik er niet als enige zo over.
Maarr, even goede vrienden, en bedankt voor alle tijd die je er in hebt gestoken.

1 like

Hij heeft niet genoeg bitcoins ingebracht om zichzelf in de stemronde te kunnen kopen.

@anon48992708EV was blut oid.

Jammer, maar ja geld en Rolex brengen je naar de top, niet mooie plaatjes.

4 likes

Volgens mij wordt het tijd om te stoppen met de wedstrijd. Het is héél vaak goed gegaan, maar het levert alleen nog maar gezeik op.

Jammer, was één van de leukste dingen op het forum. En dit ligt niet aan de organisator van deze wedstrijd.

1 like

Vind het nog wel meevallen. Iedereen zou een andere voorselectie maken, dat is normaal. Maar zoals bekend is het de organisator die beslist. Anderen mogen een mening hebben, en mogen die veltileren, maar daar blijft het dan bij. :man_shrugging:t2:

6 likes

Dat is net zo reductionistisch als roepen dat muziek uit een balalaika komt.

Maar daarmee is het wel een helder standpunt, het moet gezegd. :wink:

Dit dus.

Yep

Ook dat maar soms kun je je mening ook gewoon voor jezelf houden.
Spreken is zilver, zwijgen is goud.

3 likes

Ik kan ook 3 horloges anywhere shoppen. Photoshop hoort bij fotografie & niet anders om.

+1.
Nok nou eens met al dat gezeik.

1 like

En ik maar denken dat een publiek forum alleen kan bestaan bij de gratie van lieden die tijd steken in het ventileren van meningen. :thinking::sunglasses:

Ik denk dat spreken niet zo’n punt is, als je het maar enigszins clean doet. C’est le ton qui fait la musique, ou ne pas la balalaika.

Electronische stemvervormers horen bij de post-productie van muziek, maar zullen nooit een instrument zijn, zo riep men in 2001. Het is een aardige discussie, misschien met een cognacje er bij, want je probeert een definitie te maken van wat nou een geldige uiting is van fotografische kunst.

Als je die discussie in het absurde door trekt kom je bij een regel die zegt dat je foto uit je camera moet rollen zonder filters of bewerking, dat ie gemaakt moet zijn met een fixed lens en zonder kunstmatige belichting.

Nogmaals: dit is niet om de beslissing van de organisator in twijfel te stellen. Die ligt er en is volledig helder. Ik respecteer de uitslag dus, voor de goede orde.

Het is voor mij puur interessant om te horen wat men hier nu een geldige fotografische kunstuiting vind. Zo heb ik ook ooit mijn mening over electronisch gemaakte muziek bij moeten schaven op basis van dat soort discussies.

1 like