Ik baal hier ook van. Zo creatief geweest en het toch niet gered.
Laten we snel ophouden, zo te zien vindt @ElChueco het niet meer leuk.
Ik baal hier ook van. Zo creatief geweest en het toch niet gered.
Laten we snel ophouden, zo te zien vindt @ElChueco het niet meer leuk.
Dat wordt een hit, mark my words!
Jouw foto voldeed meer aan de challenge dan die shop.
Het maakt mij niet uit, het is 60 keer goed gegaan, de laatste tijd zeikt iedereen. Het wordt tijd voor Exit corona & een zonnetje, dat zal de sfeer goed doen.
Ik vind in het kader van deze wedstrijd dat je de fotoâs zelf gemaakt moet hebben, vooral als de foto, zoals hier het geval was, zo bepalend is voor het âtotale plaatjeâ.
Ik vind verder dat je kan spreken over nabewerking en over âphotoshoppenâ (bij gebrek aan een beter woord). Onder nabewerken versta ik een standaard filtertje of handmatige aanpassingen van kleurtinten, uitsnede etc. Daar doet een camera in standaard modus al heel veel in.
Photoshoppen betekent voor mij het beeld op de foto aanpassen: dingen wegwerken, dingen toevoegen, knippen plakken - the works. Niets mis mee, maar in principe doe je dat óf omdat het beeld op je initiële foto niet goed was, of omdat je er wat speciaals of bijzonders mee wilt uithalen - zoals John deed.
Dus, voor mij alles prima, maar ik denk dat ik een goede foto uit een camera meer waardeer dan een foto waar veel aan gesleuteld is. Terwijl beiden mooi kunnen zijn.
Maar belangrijker: het is vooral hoe men een beeld vastlegt wat invloed heeft: uit welke hoek, hoe ligt de focus, hoe is de belichting, hoe is de compositie⊠Een leuk onderwerp is 1 ding, als de rest dan matig is, maakt dat de foto matig. En ja, een goede camera doet daarin veel maar voorbeelden zat die gewoon met een telefooncamera zijn gemaakt.
Daar kom ik juist voor, ik moet thuis alles al voor me houden
Gestemd! De 1e aanvinken ging snel maar de keuze voor de 2e was best lastig. Jammer dat er geen 3 vinkjes mochten. (mede ivm thema 3 op een rij. )
Niks van meegekregen, wat moet ik me er bij voorstellen?
Lekker bezig mannen!
Altijd leuk, commentaar van mensen die zelf (vrijwel) nooit bijdrage hebben ingestuurd maar wel altijd een mening ventileren. Wanneer doe je weer eens mee @Fate_Amenable_To_Change?
@David_Gee, jij bent degene die beslist. Daar mag iedereen wat van vinden ⊠maar Ă»h, daâs lekker puh! Dus dat jij een fotoshop niet geplaatst hebt [maar bijzonder genoeg wel âin het zonnetje zetâ] omdat 'ie uit een veilingcatalogus komt en daar wat eigen(?) plaatjes ingesjopt zijn is jouw besluit en ook nog eens geheel overeenkomstig de regels! Het is namelijk geen photoshopwedstrijd. Punt.
Wat men vind is helemaal niet belangrijk. Er zijn (simpele) regels. Lees ze anders voor de 64e keer nog even door. Photoshoppen mag gewoon, zo lang het maar aantoonbaar met eigen fotoâs gedaan wordt. Dus niet lekker creatief met een foto uit een museumcatalogus âŠ
Het is niet zo ingewikkeld hoor. Oh enne, het staat je vrij om zelf een photoshopwedstrijd te beginnen. Laten we dit in godesnaam houden zoals het is, nl. een fotowedstrijd en de organisator beslist wie de eindronde haalt. Als enige.
Zo, ik ga even stemmen?
Maar op welke âŠ
PS Ik zie je alweer uitgebreid âbeantwoordenâ @Fate_Amenable_To_Change.
Ăh, je krijgt alvast gelijk hoor!
Fijne dag.
Tegelijkertijd maakt prima techniek nog steeds een slechte foto als het onderwerp zielloos, oninteressant, niet sprekend of lelijk is. Wat de vraag weer opwerpt of kunst ĂŒberhaupt mooi moet zijn, of iets moet zeggen.
In termen van het ambacht van technische fotografie zeer zeker. Toch zijn de meeste voorbeelden van iconische fotografie die ik me voor de geest kan halen heel erg bewerkt of misschien zelfs wel in elkaar gezet.
Mensen die meedoen aan dit soort wedstrijden vragen er letterlijk om beoordeeld te worden. Ik hoef zelf niet zo nodig mee te doen, omdat ik lui en ongeĂŻnspireerd ben, maar ook omdat ik vind dat teveel regels expressie in de weg staan.
Dat dus.
Maar zijn die drie horloges die ome John gebruikte zân eigen horloges of zân eigen fotoâs? Want die foto uit die museumcatalogus was maar een raamwerk voor het drieluik wat hij presenteerde. Een erg ludiek raamwerk, overigens. Ik vond het mooi gedaan. Creatief. En best goed gesjopt.
Oké!
Veel plezier verder met je âik wil gelijk hebbenâ, van mij had je het al gekregen hĂš âŠ
Oh enne, 19 én 12 FTW.
Leuke, mooie plaatjes âŠ
Wat reageer je nou stekelig man? Ik geef hier vet en cursief gedrukt aan dat ik de uitslag niet ter discussie stel maar het gewoon leuk vind om te bomen over wat kunst kunst maakt. Omdat dat kan, zo met mensen onder mekaar. Dus je hoeft helemaal niet zuur te gaan doen.
Ik wens je verder gewoon een leuk weekend of zo. Volgens mij is het tijd dat je van bil gaat of een lekkere maaltijd geniet, dus ik hoop dat dat gewoon gaat lukken.
Laten we stellen dat er een kont aan wasâŠ
Overigens betreft die laatste zin die je citeert de inzendingen die niet naar de stemronde zijn gekomen, dat heeft niet met de door de moderator verwijderde posts te maken.
Zeker, er moet wel wat te zien zijn. Wat dat betreft zat @anon48992708EV wel goed
Mja, daâs op 750 pixels lastig te beoordelen. Dat komt natuurlijk omdat die gebruikte foto niet groter is, ook dat vind ik wel een minpunt.
Ik ben altijd wel benieuwd naar meningen over mân foto, positief of negatief. Je kan er enkel wijzer van worden. Daarom ook mijn vraag eerder aan @Eddie. Stemmen krijgen is leuk, maar een stukje onderbouwing vind ik altijd wel toegevoegde waardering. Het lijkt mij leuk als we wat meer feedback en discussie rond de inzendingen krijgen, wat meer interactie dan enkel fotoâs droppen.
Leuk, laten we van het stemtopic van een fotowedstrijd, met duidelijke spelregels, een filosofisch discussietopic over kunstvormen die niet voldoen aan de duidelijke spelregels maken. Dan gaan we met zân allen met één hand onder de kin, de ander ondersteunend, quasi interessant een uurtje naar de bewerkte catalogusfoto van een van de inzenders staren waarbij we ons hardop afvragen âwaartoe zijn we op aard?â. Kan er iemand even een stemming pianomuziekje inzetten? Thierry misschien âŠ
Ik jou ook.
Moge de beste foto winnen!
Iâm out.
Ik stuur af en toe een foto in gewoon om gezellig mee te doen.
Ik verwacht ook absoluut niet te winnen (en wil ik ook niet want dan moet je de volgende ronde organiseren) daar zijn mijn fotokunsten gewoon niet goed genoeg voor.
Het is leuk als je de selectie haalt en zo niet dan ga ik gewoon stemmen op de foto die ik het leukst vind die het wel gehaald heeft.
En verder vind ik het leuk om te kijken wat de creatieve geesten op dit forum hebben verzonnen om als foto in te sturen en dat zijn soms(heel vaak) echte pareltjes.
Dus gewoon houden zoals het is en de organisator heeft het recht en de plicht om de voorselectie de maken en dat is prima.
Groeten en fijn weekend,
Jeroen
Waarschuwing: wijze woorden!
Merk op dat ik nooit iets anders suggereerde. En ik heb inmiddels op foto 17 gestemd, want humor en net een horloge van 123 gram, dat moet je ook maar net hebben. Of het displaytje shoppen. Leuke interpretatie.
Dank voor alle complimenten. Mijn inzending was onschuldig en fototechnisch constructief bedoeld.
Ik heb mij al tijdens de wedstrijd laten uitleggen dat, ondanks dat ik de fotoâs zelf in de mini-studio heb gemaakt en dat het mijn eigen horloges zijn, het gebruik van sjablonen, waarin de fotoâs digitaal zijn geplaatst niet zijn toegestaan. Allemaal terug te lezen.
Nogmaals, alhoewel creatief bedoeld, verkeerd geĂŻnterpreteerd en voor mij nu duidelijk.
Ik mocht een ander plaatsen, maar deze is het verwijdergeweld van andere aanstootgevende inhoud, helaas ook verwijderd. Ook geen probleem, begrijpelijk, het was een beetje een rommeltje toen.
Ik zou het jammer vinden als de fotowedstrijd zou stoppen, maar ik pleit wel voor een breder perspectief van het fotovak, mogelijk neemt daarmee de variatie en diversiteit ook wat toe. Uiteraard laat ik die beslissing aan de jury.
Veel succes allemaal, ik heb gestemd.
Nu je het zegt, inderdaad. Wel raar eigenlijk want jouw foto had daar niets mee te maken.
Suggestie nieuw thema: Photoshop
Nog een uurtje gelegenheid tot stemmen!