Sternglas just (tried) to move up their game

Hallo allemaal,

Na in het begin wat goedkopere Quartz en Miyota driven horloges te hebben verkocht, lijkt het erop dat Sternglas zijn of haar geluk wat hoger op probeert te zoeken. Onderstaand horloge vragen ze 800 ekkermannen voor en is volgens hun ‘Swiss made’.

Een boel geld en ik zou er persoonlijk geen 800 euro aan uitgeven. Maar ik heb dit fenomeen eerder gezien. Back in the days toen U-Boat net kwam kijken kon je er een kopen voor 500-700 euro. Op het gegeven moment kwam er een duurder uurwerk in een gingen ze allemaal over de 1500 euro en later nog veel duurder. Even later lagen ze bij gerenommeerde juwelierszaken in de etalage. Het lijkt erop alsof Sternglas hier hetzelfde trucje uithaald. Eerdere modellen zijn ook in prijs omhoog gegaan en op deze manier hopen ze waarschijnlijk een segment hoger te gaan. Zijn er meer merken die op deze manier groot/groter zijn geworden en uiteindelijk in de etalage van een gerenommeerde juwelier zijn beland? Apart fenomeen in ieder geval.

Cheers!

Edit: voor de duidelijkheid ik ben er geen incoming en ik heb niks meer met Sternglas te maken. Dus sensatie zoekers zoek uw geluk elders.

6 likes

their

thanks

on topic: veel te duur :slight_smile:

1 like

Check :white_check_mark:

1 like

Heb je er weer een onderweg?

12 likes

Shit is gonna hit the fan now…

7 likes

Wat een weldaad dat ik dit plaatje twee maal op één dag kan plaatsen! :face_with_hand_over_mouth:

22 likes

Nope. Gaat ook niet meer gebeuren.

Verdomde Insta influencers ook altijd…

7 likes

Dus je gebruikt een ETA 2824 i.p.v. een Miyota en dan is het horloge ineens geen €250, maar €800. Yup, sounds fair to me. Steinhart gooit 2892’s in hun horloges en vraagt er dan rond de €400 voor. Go figure.

11 likes

Die hebben het inderdaad beter begrepen. Klinkt als een goed bang for buck gehalte.

Ik vind het ook behoorlijk aan de prijs. Voor dat geld is de stap naar een Junghans of Meistersinger zo gemaakt. Zou wel weten waar mijn geld dan naar toe zou gaan. Meistersinger.

1 like

best een mooi horloge, dat wel. Maar 800 euro, nee…zal ook wel geen eta zijn, maar een fossil eta kopie oid.

De meerprijs van het uurwerk rechtvaardigt die prijsverhoging zeker niet. Maar ik zie ook wel een best netjes afgewerkte wijzerplaat en wijzers tov die Sternglas die laatst in het blauwe stond. Maar dan nog doet Steinhart het voor minder en ook microbrands als Scurfa bieden veel meer voor een stuk minder geld.

2 likes

Dat denk ik ook niet. Mag hopen dat een ETA wel wat beter loopt dan +15 per dag…

Cool. Kan ik er één via jou bestellen?

13 likes

Maak er maar 259 euro van…

Echt eeuwig zonde van het merk. Ze hebben de markt voor oversized watches gecreëerd en gaven het weg aan TW Steel etc door te upgraden.

1 like

Mee eens het ziet er inderdaad een stukje beter uit. Maar 800 euro is echt van der zotte. Had dan ingestoken bij 500. Voor 800 euro zou ik voor een Meistersinger of een Junghans gaan.

1 like

Sellita SW200 (basically een kopie van 2824 vgm)

In the standard grade which is adjusted to two positions, a maximum deviation in rate between positions of 30 sec/day is in spec, with a daily accuracy of ±12 seconds per day

Uithaalt.

1 like

Echt zo goedkoop! Man man man man.

Ja nu is deze gedomineerd door TW steel. Zie je in elk magazine voorbij komen en U-Boat lijkt wel te zijn doodgebloed.
Volgens mij had je bank in de days en TW steel voor 200 euro. Nu komen ook regelmatig bedragen van 700 euro plus langs.

1 like