Sternglas just (tried) to move up their game

Ik vind Fratello een aardige kerel hoor, dat even vooropgesteld.

Het positieve commentaar over die Sternglas begrijp ik alleen niet zo goed. Ik weet niet of ervoor een vergoeding is voldaan, maar dat verwacht ik eigenlijk wel. Het zou clean zijn als er in dat geval aangegeven werd dat het om betaalde content gaat.

1 like

Exact, al ken ik bij Fratello niemand.

Ik heb m (Robert Jan) een aantal keren getroffen en zat ooit in hetzelfde vliegtuig naar een horlogebeurs in Engeland als hij. Aardige vent. Hij heeft het best slim aangepakt met zijn site.

Zeker. Mooie populariteitswave te pakken ook in de (online) horloge media.

1 like

Waarom zou daar polemiek bij moeten komen kijken? Een Sellita is een 1 op 1 kopie van de ETA met 1 jewel extra, al wordt er gedebatteerd over de noodzaak van dat ene jewel.

Het enige wat ik ooit van daadwerkelijke horlogemakers heb gehoord over die Sellita’s is dat ze af fabriek wat droogjes gesmeerd zijn. Verder niks.

Ik begrijp dat niet alle onderdelen zo uitwisselbaar zijn tussen Sellita en ETA.

Volgens mij is dat een verhaal dat komt van de situatie waarin Sellita 2824’s voor ETA produceerde (als aannemer).

Deze vind ik toch best wel te pruimen…

Ziet er best grappig uit, en ik krijg niet eens geld om dat te zeggen :ok_hand: :joy:

2 likes
2 likes

Dit maakt het alleen maar makkelijker om toch voor de Junghans Max Bill te gaan

1 like