Stoer horloge voor mijn vriendin

pdr41 Schreef:

Ben blij dat mijn vrouw niet zo dol is op
horloge’s ik moet er niet aan denken dat ze met
zo’n mooi klokje in die bakoven zit te raggen:)

Mijn darling draagt nu een oudere Davosa Ternos die eigenlijk opgeknapt moest worden, maar op een mooi Jürgen’s pilotenbandje vindt ze hem reuze stoer staan. Weinig risico, toch goed resultaat.

Een Seiko uit de SKX-serie met een oysterband lijkt me een goede keuze. Bijvoorbeeld de skx031 met oysterband. Zie de site van Rob.

Michel

Ik ga er één modificeren… die krijgt een witte wijzerplaat (van de white knight). Dus dat wordt erg apart.


(ik heb nl maar 1 white knight, vandaar).

Aviators doen het ook goed om een vrouwenpols, maar mijn vriendin draagt gewoon een oranje monster :slight_smile:

Die SKXa47K1 (laatste foto, horloge met witte dial) vind ik wel bijzonder mooi. Ziet er stoer en toch vrouwelijk uit.

Is dit een automaatje Rob? En wat kost ie als ik dat zo mag vragen?

Dat is een automaat, de white knight.

Ik heb er 1 (met rubber band), die wilde ik in een skx031 kast proppen…

Weeg relatief gezien meer dan een monster, is ongeveer even groot.
Kost meer dan een monster, want is zeldzamer(160, met quarts 140).

Hmmm erg mooi Robbie, maar Joram, ik denk dat je je vriendin geen automaat moet geven, zomaar.

Als zij hem niet dagelijks draagt, en ze moet hem gelijk zetten, draagt ze hem misschien niet meer.

Vrouwen dragen nu graag steeds iets anders.

Ook ik heb toevallig afgelopen week “een” vriendin met een seiko duiker gezien, en die wilde er alleen maar de originele rubberband op, en vond dat prachtig, en ik ook. Dit was een quartz.

Daarom zou ik gaan voor een Citizen eco drive, of kinetic met een hele lange reserve.

Die white night is errug mooi hoor

pimobiel Schreef:

Hmmm erg mooi Robbie, maar Joram, ik denk dat je
je vriendin geen automaat moet geven, zomaar.

Als zij hem niet dagelijks draagt, en ze moet hem
gelijk zetten, draagt ze hem misschien niet meer.

Vrouwen dragen nu graag steeds iets anders.

Je hebt beslist een punt hier, kan ik uit ervaring bevestigen.
Ik los het op door het horloge 's avonds alvast een beetje op te winden en gelijk te zetten, zodat ie 's morgens klaar ligt.

Anders wordt het inderdaad teveel moeite, zo blijkt, en wordt een van de modekwartsjes omgegespt :).

Maar niet alle automaten laten zich opwinden uiteraard.

Waarom niet gewoon een watchwinder erbij kado?

cmejewellery Schreef:

Waarom niet gewoon een watchwinder erbij kado?

Als de waarde van het horloge ermee in verhouding is: een prima oplossing!

Ik zie dat de meeste het hier hebben over seiko’s, en daar is niks mis mee, maar ik persoonlijk ben niet zo’n seiko fan om eerlijk te zijn.
Zit technisch vaak wel heel slim in elkaar, maar mijn ding is het niet.

Maar als vrouw zijnde moest ik toch effe reageren.
Een beetje een stoere klok voor je vriendin is een goed idee.
Ik draag zelf een Heuer Carrera, maar dan de klassiek met de blauwe wijzerplaat, met de zilvere balk.
En er zijn veel mensen die me er op aanspreken, en dan alleen met positief comentaar.

Dus ik zou zeggen laat haar een stel klokken zien en peil wat ze het mooiste vind.
Wat is er nou beter dan een griet met een stoere klok om d’r pols.

Kijk, Da’s een zelfbewuste meid met een bijzondere smaak. Foto’s!!! (van het horloge bedoel ik :smiley: )

Hahah, Je moet als bijna afgestudeerde horloge maker, toch een serieus klok om hebben :wink:
Dus heb ik die gekocht voor een prikkie, en hem compleet omgeknapt en gerepareerd. En nu doe ik hem ook niet meer af.

En als ik zou weten hoe ik foto’s op de site kon zetten zou ik dat zeker doen :smiley:
Maar ben sinds vandaag pas “ingelogd” dus ben het nog een beetje aan het uitvogelen.

Hallo Zoe,

Welkom op dit mooie forum! FF voorstellen hoort erbij op dit forum. Je maakt ons als horlogeliefhebbers nu wel erg nieuwsgierig :wink: Voor de instructie van de plaatsing van foto’s verwijs ik je even naar deze link;

http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Succes!

Ron

Dank je wel Ron.

Moet ik me dan op een speciaal forum effe voorstellen, of is daar geen speciaal forum voor?

Is even kijken of het me nu gaat lukken met de instructies om foto’s te plaatsen. Heb even een paar foto’s gemaakt effe snel, dus het zijn geen spectaculaire foto’s :wink: Maar duidelijk zijn ze wel natuurlijk.


En deze:

En daar loop ik dan dag en nacht mee rond.

Mooi zeg, zo’n oude Heuer.

Voorstellen: gewoon in het algemene deel van het forum.
Wat hier nu gaat gebeuren is:
– ofwel je sneewt een beetje weg in dit topic
– ofwel (waarschijnlijker) je blaast Joram hier nu ondersteboven met je Heuer :slight_smile:
Maarre: welkom alvast!

Hey Zoe!

Grootmokum heeft gelijk! Misschien is het een idee om speciaal voor jou een nieuw topic te maken. Zo komt jouw persoonlijke bijdrage helemaal tot zijn recht en kan Joram zich ook optimaal concentreren op zijn onderwerp. En een mooie bijkomstigheid; kan ik me ff verdiepen in hoe het plaatsen van een foto ook alweer ging :wink:

hahah, ik hoef joram niet van zijn sokken te blazen hoor :slight_smile:
En het maakt niet zo veel uit of ik nu niet echt opval :slight_smile: dat hoeft van mij niet.

Ik weet niet of jullie het nog herinneren, maar
cmejewellery Schreef:

Waarom niet gewoon een watchwinder erbij kado?

Dat is wel leuk, als het je hobby is.
Vergeet niet dat het zijn hobby is, en (nog) niet de hare, dan moet je niet gelijk met een watchwinder en accesoires e.d. komen.
Want als ze dan een keer iets wil hebben wat jou niet interesseerd verwacht ze ook dat je over de brug komt misschien, en een watchwinder heb je niet voor een paar tientjes.

Ze kan ook horlogeliefhebber worden van niet mechanische horloges.

Ennuh,… een vriendin afgelopen week gespot met een stoere Citizen (quartz) maar stond erg kicken stoer.
Zelf heb ik tot nu toe ook (nog) nooit een automaat gehad, en twijfel nu of ik een Seiko 5 moet kopen om te beginnen, of gelijk wat ik mooi vindt.

Maar @ Joram, weet ze er van, of wordt het een verrassing?
Dit ivm polsen
Mijn vrouw heeft haar kinetic versleten, draagt nu goedkope trendy horloges, maar als het aan mij ligt mag zij weer een duurzamer horloge dragen, maar ja

Maar @ Joram, weet ze er van, of wordt het een
verrassing?
Dit ivm polsen
Mijn vrouw heeft haar kinetic versleten, draagt nu
goedkope trendy horloges, maar als het aan mij
ligt mag zij weer een duurzamer horloge dragen,
maar ja

Het moet een cadeautje worden. IK zit me ook suf te zoeken op het internet. Maar een horloge aanschaffen enkel van een plaatje vind ik maar niks. Ik denk dat ik ga proberen haar mee te krijgen naar de volgende Rikketik. Dan kan ze mooi iets voor haarzelf uitzoeken bij Rob. En dan maar hopen dat e een automaatje kiest;)

Een Seiko SKX013, is dat niet stoer? De medium maat zeg maar van de SKX007.