Stoere allrounder: Rolex, Omega of IWC

Die Explorer is jarenlang mijn daily beater geweest. Geweldig horloge, momenteel beetje op rust. Verwacht met die Explorer om de pols geen massaal applaus als je een kamer vol mensen binnen loopt. Een Explorer is bij het grote publiek niet echt herkenbaar als zijnde een Rolex. Kan je daar mee leven. Koop de Explorer. Je kunt hem ook eens tegen een muur gooien, terug om de pols en buiten een paar krassen niks aan de hand. Ga d’r mee zwemmen, bergbeklimmen, whatever… Is voor mij de definitie van een stoere allrounder.

2 likes

Zwart ziet er beter uit

Dat vind ik eigenlijk bij alle 3. Mits omega op staal.

1 like

De reden dat ik twijfel over de Explorer is dat dat horloge altijd zeer fotogeniek op de foto staat, maar in het echt viel hij me ietwat tegen, kan ik me herinneren. De nieuwe Explorer met oranje GMT is wat dat betreft mooier, maar die vind ik dan weer te groot. Met creamy gele indices is hij minder steriel, maar ik ga eerder voor de lumed versie, daar heb ik meer aan in het donker.

De Seamaster is wat dat betreft het omgekeerde. Op de meeste foto’s ziet hij er niet mooi uit, maar in het echt is hij echt serieus stunning. Maar ik ben bang dat hij niet zo tijdloos is als de andere 2. Als de remake hype voorbij is, gaat hij zo richting de kitsch, ben ik bang. Of zou dat wel meevallen?

De IWC is een oude favoriet van me. Ik wou vroeger altijd een Mark XVI, maar ben door m’n vrienden en collega’s richting Breitling geduwd, want dat hoorde erbij. De Mark XVIII is mooier dan de oude, en ook de Petit Prince is prachtig, maar de witte datum en die shit op de achterkant had van mij niet gehoeven.

1 like

Ik weet dat je hier niet om vroeg, maar als je je eerste en tweede paragraaf combineert, kom je dan niet uit bij een oude(re) Explorer?

1 like

1655? Die zou ideaal zijn, maar boven budget en die zou ik echt niet als allrounder durven dragen. Of bedoel je een Explorer I?

Denk dat Okko een Tritium versie bedoeld. Heb er zelf een gehad en het is dat ik voor een 16710 ging waardoor het een beetje veel werd maar ik vond het echt een stoere alleskunner.

2 likes

Ik vind die Zenith Defy van @tijdig wel een mooie alleskunner eigenlijk. Die staat niet op je lijstje maar is echt veelzijdig en echt prachtig. Maar das mijn mening natuurlijk.

2 likes

Haha eerlijk gezegd dacht ik niet aan een specifiek model, daarvoor heb ik veel te weinig kennis van Rolex. Maar de Explorer 1 zou wel heel aardig aan je wensen voldoen denk ik :wink:

:laughing:

1 like

Ik vind van dit rijtje de Seamaster wat spannender dan de rest. Ik heb geen merkenvoorkeur, dus dat is puur uitgaande van het design van deze specifieke modellen.

1 like

De Rolex vind ik niets, de Omega een flauw afkooksel van het origineel. De IWC vind ik schitterend ondanks de iets te forse diameter. IWC voor mij. Lekker understated ook.

2 likes

Die iwc :two_hearts::two_hearts::two_hearts::two_hearts::two_hearts:

Altijd voor de Explorer gaan!

Is een aqua terra overigens niets voor jou? Toch ook een stoere allrounder te noemen vind ik.

1 like

AT vind ik te dressy, maar zeker in de Skyfall of 15000 Gauss erg mooi.

Explorer all the way.
Erg gaaf. Zou dan persoonlijk nog even kijken of je voor de witte of de zwarte versie wil gaan.

Ik heb ze beide gehad en vind de zwarte het mooiste. Mega gave klok!

Dit is nou typisch zo’n horloge die je de rest van je leven omslingerd en altijd een lach op je gezicht tovert.

Rolex Explorer II Polar every day of the freaking week :heart_eyes::+1:

Wat zou zo een explorer II nou doen voor een exemplaar in goede staat zonder D + P ?

Als we dan toch bezig zijn, hier nog twee foto’s van mijn exemplaar uit 2003. Mijn meest gedragen horloge en heb toch redelijk wat horloges.
Net terug van zijn tweede service beurt en kan nog heel wat jaartjes mee.

6 likes