Het eenvoudige design maakt em voor mij meer all round. Hoewel ik nog meer all round een Explorer 1 en Railmaster 39mm vind.
Waarom? Saai ding, naar mijn mening (ook in het echt). Mag dan wel waardebehoud betekenen, maar je moet er ook iedere dag tegenaan kijken. Dus dan moet hij wel echt mooi zijn.
Qua looks, van deze drie, voor mij absoluut de IWC.
Als het toch een Rolex moet worden, dan vind ik een Explorer I al veel fraaier. Of een Perpetual Oyster.
Ik zou voor de IWC gaan. De Explorer vind ik te wit en de bezel vind ik niet mooi. De Seamaster lijkt prachtig, maar ik denk dat je er snel op uit gekeken raakt. De IWC maakt het met de zwarte wijzerplaat, stoere flieger uitstraling, duidelijke afleesbaarheid en een datumcomplicatie een ideale allrounder.
Grote rolex fan maar niet van deze, gedrocht.
Grote iwc fan maar zeker niet van dit model.
Omega ziet er top uit!
Voor dit budget zou ik echt een andere allrounder kopen, maar van deze 3 de IWC.
suces met de keuze!
Omega is erg mooi, maar te dik, en in deze ltd uitvoering te duur. IWC is erg mooi, maar de datum staat teveel naar binnen, door het, in deze prijsklasse, niet acceptabele Sellita uurwerkje.
Dus van deze 3, de Rolex, al zou ik persoonlijk een ander model kiezen dan deze 16570.
Kies je voor IWC:
Beter om te wachten op de nieuwe IWC Mark (volgend voorjaar) die (net als de nieuwe Spitfire) een inhouse uurwerk heeft, en een mm kleiner zal zijn.
Kies je voor Omega:
Liever een Speedy Pro, of de nieuwe aqua terra. De nieuwe SM is ook mooi maar erg groot.
Kies je voor Rolex:
Liever een 14060 Sub, een Explorer, of een witte OP39
Geen alternatief, dan maar de Omega. Puur kwestie van eigen smaak, van de andere wordt ik niet warm of koud…
Ik zou zeggen; pas ze alle drie, wacht een week en je voelt vanzelf bij welke je het beste gevoel overhoudt.
Ik koos voor de Omega, met name vanwege de kastvorm. De hoogte viel mij enorm mee, maar is echt iets wat je zelf moet ervaren. Een paar pics:
Ik vind hem goed gelukt.
Is die trouwens ook een beetje waterdicht die Omega?
Mooie foto’s. De afwerking van de Omega is wel een paar stappen hoger dan de andere 2.
300m toch? Staat de 300 uit het modelnummer daar niet voor?
Tussen deze 3 voor mij de Rolex omdat:
In de IWC een aangekocht uurwerkje zit, bovendien vind ik de band niet mooi (subjectief) en heeft IWC bij mij de connotatie van nogal fragiel te zijn (dat is ook subjectief want ik heb er zelf nooit één gehad)
Ik niet hou van de faux patina bij de Omega.
Volgens Omega; Water resistance: 30 bar (300 metres / 1000 feet). Nooit zelf getest