Stoffige Aqua Terra

Ik heb mijn Globemaster ook terug gestuurd naar Brussel. Een index op de wijzerplaat was beschadigd. Bij een horloge van een half jaar oud… onder garantie is de wijzerplaat vervangen. Maar is er ook een stofje onder het glas gekomen. Niet heel goed zichtbaar, maar als de zon er op schijnt best irritant. Hadden ze van mij beter mogen controleren.

Daarnaast direct een dubbele slechte ervaring met SC. Ten eerste had ik mijn horloge ingeleverd met het verzoek het probleem met de index te verhelpen. Na drie weken kon ik hem ophalen. Was er niks veranderd. De toelichting: we konden in ons service center de index niet vervangen of polijsten. Helaas meneer, succes er mee. Toen ik vroeg waarom ze niet gewoon de wijzerplaat onder garantie vervingen hadden ze geen antwoord. Behalve dat ze hem nog maar een keer op gingen sturen. Pfff. Uiteindelijk hebben ze het wel gedaan.

Ik had daarnaast gevraagd wat het zou kosten om een paar beschadigde schroeven in de band te vervangen, nu het horloge terug toch terug moest vanwege de wijzerplaat. Ze zouden mij laten weten wat het zou kosten. Bij het voor de tweede keer ophalen (nog eens 6 weken later) waren de schroeven vervangen en moest ik 80 euro betalen. Ik mocht volgens de verkoopster al tevreden zijn dat mijn horloge onder garantie was gerepareerd.

Wat een kutbedrijf is dat Schaap en Citroen ook. Heb helemaal geen zin om het horloge nog een keer terug te sturen om het stofje te verwijderen.

11 likes

Snap ik best als het allemaal zo lang duurt en met de slechte ervaringen. Dan laat het een beetje een rare nasmaak achter denk ik. Misschien bij een Certified Omega Service center in Nederland laten repareren?

Erg veel van die juweliersverkopers zijn inmiddels enorm over het paard getild - voor hen lijken de verkoopbedragen van deze horloges maar cijfertjes, en de horloges zelf irritante onderbrekingen van het kunnen verkopen van spiegeltjes en kraaltjes. En het checken van hun Fb en WA.

Ik lees dit zo vaak - en heb het ook recent zelf meegemaakt; dit probleem gaat niet meer verdwijnen. De goeden niet te na gesproken.

5 likes

Bij een premium prijs en dito aanzien zou het toch echt wel verwacht mogen worden, ik ga een beetje uit van sarcasme in dit geval :wink:

Pff, ik had mijn 556 parelmoer nieuwe en niets gezien, ik kocht er een 556i bij met idd de witte wijzers en zwarte plaat en daar zaten wel wat puntjes. Soms zo wit dat het wel van de wijzers leek te komen. Klein maar toch storend, en op die pianolak goed zichtbaar.

1 like

Was 't maar zo… …ik heb een redelijk goed stof-arme ruimte om in te werken. De echte top-manufacturen werken echter met onderdruk en haarnetjes, dan moet het ook redelijk vlot perfect kunnen zijn. Maar er moet vooral gewoon echt goede eindcontrole zijn.

Nu is het elke keer “ach, dat zien ze niet joh, stuur maar door, we liggen achter op de targets”.

2 likes

Ik kreeg echt het idee dat je dat sarcastisch bedoelde over dat het niet kon bij serieproductie om een goede controle te doen.

Het moet wat mij betreft als je dergelijke prijzen vraagt en 15min op de prijs van een horloge moet kunnen lijkt mij. Of idd zorgen voor onderdruk, het is m.i. een schande zo te leveren.

1 like

Jawel hoor. De naderende crisis zal de makelaars en juweliers wel leren

1 like

SC ís officieel Omega Service Center. Dus dat heb ik gedaan.

Oh ja. Ik bedoelde eigenlijk meer in de richting van, kunnen zij het niet doen zodat die niet naar Brussel hoeft?

Ja, zo ken ik er ook nog wel een paar …

1 like

“Brussel” lijkt gewoon standaardprocedure te zijn.

Het Nederlandse servicecentrum zat vroeger trouwens in Heerlen. Toen dat dicht moest van Bienne, hadden de medewerkers nog net tijd hun jas van de kapstok te grissen voordat het pand verzegeld werd. Ene F. S. (zeer gerenommeerd Omega-man) weet daar nog wel wat over te melden, en de periode daarna…

Er zijn meerdere gecertificeerde horlogemakers in NL die, met behoud van garantie en meer betrokkenheid, dit ook kunnen klaren. Toen ik met mijn Speedmaster-issues kwam, was het bij de AD ook meteen “Brussel”. Ik denk - 't is goed, ik kan dat zelf veel beter en sneller hier in de kelder. Met ook een perfect passende, aluminium dekselopener die op alle nokjes ingrijpt en dus geen sporen nalaat.

Maar dat is niet voor iedereen de oplossing natuurlijk…

1 like

Ik dacht dat ik de enige was die bij aanschaf van mooie, vaak dure, dingen tegen problemen, slordigheden, foutjes, onwil, onverschilligheid, enz aangelopen ben.
Rolex, iwc, montblanc vulpennen, dure winterjassen waarbij het merk label op de kop geplaatst is.
Daarnaast rij ik al bijna 30 jaar in een bepaald merk japanse auto’s. Hier heb ik nooit een probleem mee gehad.

2 likes

Nou als ik op dit forum zie hoeveel aandacht wordt besteed aan de nieuwe rolexen dan zou ik mij als verkoper geen zorgen maken over een lagere omzet. Zie de wachtlijsten.

Men gaat wellicht uit van de verliefdheid van de klant m.b.t. het product. En liefde maakt (klopt toch wel iets van denk ik) blind.

2 likes

Ik denk dat je de spijker daarmee helemaal op zijn kop slaat. (Maar die nieuwe rolexen vind ik echt wel mooi)

1 like

Ik dacht eventjes dat je Jurk was. :joy:

2 likes

Ik ben behoorlijk schizofreen deze maand. Er zijn er nog 5 die deze avatar (mogen) voeren de komende 20 dagen… :grin:

1 like

Dat heb ik toch uitgelegd in mijn post. Zij hebben er eerst zelf naar gekeken en toen konden ze het niet oplossen en kreeg ik het horloge terug. Toen ik dat niet accepteerde is hij naar Brussel gestuurd door ze.

1 like

Echt raar zeg…

1 like

Dat “Brussel” maakt me nieuwsgierig.

Ik vermoed dat ze in Anderlecht zitten, waar de Swatch groupe zijn kantoren heeft in een gebouw samen met Coca Cola.

Zouden ze daar ook de reparaties en herstellingen doen?
Als dat zo is, dan vraag ik me af of men daar zelf ook terecht kan om een horloge binnen te brengen. Dat is op 17 tal km van mijn woning en 8 tal km van mijn werk