Stoffige Aqua Terra

Ik had gehoopt om vandaag weer een nieuw foto’tje te posten van mijn Omega Aqua Terra nadat die is terug gekeerd van het Omega Service Center in Brussel maar het verhaal is helaas iets anders gelopen.

± 4 weken geleden ontdekte ik een stofje onder het glas bij mijn 2 maanden oude Aqua Terra. Als je het eenmaal hebt gezien dan je je er aan ergeren dus had toen besloten om hem op te laten sturen naar Omega.
(Witte stipje bij de 10 uur marker)

Vanmorgen het bericht gekregen dat hij weer opgehaald kon worden, dus uurtje eerder weg op het werk om hem lekker te gaan ophalen. En toen viel mij op dat er nog steeds stofjes onder het glas zaten, alleen op een andere plek… (deze keer wat meer op de rand). Ik vraag me dus af wat ze bij Omega gedaan hebben want het zijn nu meer stofjes dan eerst. 3 puntjes op een rij zoals op de foto te zien is. Ik heb helaas geen andere foto’s.

Gelukkig hoeft hij nu niet terug naar Omega maar kan hij direct door de Juwelier in orde worden gemaakt. Dan hoef ik tenminste niet nog eens een paar weken te wachten :slight_smile:

Komt dit vaker voor bij Omega of heb ik gewoon net pech?
Vind het wel slecht dat dit bij Omega zo door de controle is gekomen… Als die er is?

2 likes

Oei, dit is een tweede voorbeeld wat mij in Omega teleurstelt… Jammer… Hoop dat het snel opgelost wordt voor je Lars. Voor dit geld en van zo’n merk mag je beter verwachten.

4 likes

Wat een vervelend verhaal Lars… Mijn speedmaster was wel zonder stofjes maar Omega weigerde mij een halflink of andere sluiting te verkopen. Een kennis van mij moest binnen een jaar een nieuw aangekochte Omega defect terugbrengen. Na reparatie kreeg hij niet te horen wat er aan de hand was… Ongetwijfeld zijn er ook positieve verhalen, maar voor mij zijn er best wat negatieve verhalen.

2 likes

Da’s precies waarom ik blij was de issues met mijn eigen nieuwe Omega zelf te kunnen fixen, afgelopen voorjaar. Omega service = Swatch Brussel, en die staan niet echt goed bekend. Spreek ook uit eigen ervaring. Je krijgt altijd meer problemen terug dan je aanleverde.

Heb ik me ook afgevraagd, na 4 Speedmasters afgewezen te hebben in de winkel.

2 likes

4 Speedmaster?! Wat was er dan mis mee waardoor ze allemaal niet goed waren?

Don’t get me started again. Ik heb inmiddels een reputatie… :grin: Stuur me even een PB anders.

4 likes

Ik herkende je niet door je nieuwe avatar :joy:

Ik stuur je even een berichtje want ik sta te loeren naar speedys en je weet het he, als horlogemakers onder elkaar, uurwerk “mankementen” kan ik uitstaan.

1 like

Ik heb het op het forum ook meermaals bij een Rolex voorbij zien komen. :wink:

3 likes

Hangt imo puur af van wie het werk uitvoert… het witte eerste puntje (stofje) kwam zo uit de fabriek?

1 like

Die zat er dus eerst niet in. Tijdens de aankoop niet zien zitten. Dus misschien zat die al in het horloge, maar is die na een tijdje" “los” gekomen?

1 like

Helaas persoonlijk ook deze ervaring… Ik had bij een gerenommeerde Omega dealer in Nijmegen een Omega Seamaster SMPc gekocht, helaas is toen het euvel mij niet opgevallen. Was toen ik net met de hobby begon. Waarbij de bezel slechter uitgelijnd was dan menig Seiko van €200,-…(althans vroeger bij de SKX). Toen pakte de medewerker er nog 4 andere Seamasters van hetzelfde type erbij, allemaal even scheef… Bleef toch niet goed voelen, dus laten opsturen naar de Omega service in wat ze zeiden Zwitserland, dat vond ik prima. Na lang wachten door corona kreeg ik hem terug, was hij in Brussel geweest… Viel binnen de kwaliteitseisen… Waarop ik de kwaliteitseisen van Omega niet meer vertrouw. Erger nog de bezel is, het kon haast niet maar is ze toch gelukt, schever terug geplaatst dan voorheen!

4 likes

Dat sluit ik in elk geval niet uit. Maar dan zat het stofje dus wel ergens. Ik besteed er soms wel 25 minuten aan voordat ik kast en uurwerk definitief afsluit. Dat kan bij serieproductie dan ook weer niet natuurlijk… …maar bij (noem eens wat) een Sinn met inside/out AR-coating, matzwarte/witte wijzers EN matte wijzerplaat ben je echt even zoet hoor.

6 likes

Hier ook geen goede ervaring met Omega Brussel.

1: Horloge liep zeer onregelmatig. Naar Brussel voor vervanging van balans onderdelen (zou om een stille recall gaan).
2. Horloge liep nog steeds erg onregelmatig. Terug baar Brussel voor onderhoud.
3. Horloge komt terug met een vlek onder het glas.
4. Heel boos geworden en een full service gekregen incl opmaken van kast en band. Daarna verkocht…

4 likes

Een ezel stoot zich in het algemeen…

1 like

Ik kocht een nieuwe Speedmaster en binnen een half jaar zat er een barst in het plexiglas!!! Weliswaar omdat ik hem zelf uit mijn klauwen liet stuiteren maar soit…

6 likes

Garantie werk

Maar waarom naar Brussel ??
Wesseling en Vreeker te Alkmaar zijn Omega erkende reparateurs!
Ik breng er al mijn horloges al jaren geen enkel probleem.
Goede service en goede prijs.

Juwelier heeft hem gewoon naar Brussel gestuurd. Ik ging er natuurlijk vanuit dat ze het daar in Brussel wel op orde hadden.

1 like

W&V mag niet alle reparaties uitvoeren. Er schijnen stille terugroepacties te zijn en die dienen altijd door Swatch Group Service Centre uitgevoerd te worden.

W&V heeft die van mij naar Brussel verstuurd. (Biele wordt niet gedaan vanuit NL)

3 likes

Wat ik uit bovenstaande opmerkingen opmaak is dat Omega niet alleen qua prijs achter Rolex aangaat, maar ook wat betreft de afwerking en de service. Je zou het kennelijk zó moeten zien; een stoffige Omega AQ is geen afwijking of slechte afwerking, maar een uniek exemplaar dat in de loop van de tijd alleen maar meer geld waard wordt. Dus niets om je druk over te maken…

1 like