Bergensesteenweg 1424 Chaussée de Mons
Daar is de mijne 3x naartoe gegaan.
Bergensesteenweg 1424 Chaussée de Mons
Daar is de mijne 3x naartoe gegaan.
Heel misschien wel, maar verwacht dan geen lagere prijs.
Yep, dat is de plek. Maar of ze de ontvangen horloges van daaruit moeten doorsturen naar een atelier dat zich elders bevindt, dat weet ik niet.
Het atelier zit daar. Horloge werd bij mij thuis opgehaald via Mikropakket en daar afgeleverd. Ook weer vanuit daar teruggezonden.
Ja, je brengt het horloge zelf en haalt het zelf op, waardoor er geen transportkosten zijn en geen tussenkomsten van een dealer, zou toch iets van de prijs afmogen.
Zou er daar trouwens iets te bewonderen zijn? Collecties, atelier, catalogi?
Zo werkt het niet
Zou mooi zijn. Dan loopt het daar opeens storm bij de ingang…
De dealer pakt plm. 50% van de (reparatie-)marge. Dat gaan ze echt niet zomaar opgeven.
Krijg je daar ook dat omega pasje en omega etui ?
Het gaat helaas niet zo soepel bij Omega als ik had gedacht.
De tweede keer (zoals in de startpost te zien is) is hij bij de juwelier gebleven en hebben ze gelukkig het stof zelf eruit kunnen halen. Maar er was iets mis met de kroon waardoor hij niet waterdicht te krijgen was. Ik denk zelf en de juwelier denkt ook dat hij zo vanuit Omega is terug gekomen de eerste keer.
Dus hij is weer retour gegaan naar Omega en ze hebben de stift vervangen. Ook heb ik deze keer een service pas (2 jaar garantie op) gekregen en zo’n mooie rode etui. Ook nog extra gevraagd om een papiertje van de waterdichtheid test. Vorige week opgehaald en zag er allemaal prima uit, ze hadden zelfs het glas vervangen en deze heb ik ook mee gekregen.
Maar toen ik thuis kwam zag ik helaas 4 krasjes op de bezel. Ik denk dat ze bij Omega iets van een tool hebben gebruikt om het horloge vast te zetten en zo de achterkant open te draaien? Aangezien de krasjes op 10 en 2 uur zitten en op 4 en 8 uur.
Ook zag ik weer een klein stofje, maar deze keer op de rand van het glas. Als deze los laat dan zit die natuurlijk weer op een zichtbare plek… En op de achterkant krasjes van het banden wisselen, dit vind ik het minst ergste maar ik had gedacht dat ze bij Omega wel de juiste tools gebruikte.
Deze week hoor ik van de juwelier hoe we het gaan oplossen. Gemeld dat ik polijsten sowieso niet wil aangezien het een “nieuw” horloge is. Gelukkig probeert de juwelier ook om het op de beste manier op te lossen en heb ik er alle vertrouwen in dat het goed komt. Ik ben in ieder geval flink teleurgesteld in Omega.
Ongelooflijk zeg, wat een prutsers daar in Brussel.
Het ene na het andere geval dat erger terugkomt dan hij heen ging.
Dit is echt van de beesten af man. Succes er mee, ik denk dat ik er heel snel afstand van zou willen doen
Dus het horloge is niet naar omega gegaan want de juwelier zou zelf 't stofje verwijderen,? Maar kreeg 't horloge niet waterdicht en dat was de schuld van Omega, waarna 't weer naar omega is gegaan en die heeft 't glas vervangen en toen je lunette beschadigd,? Begrijp ik 't zo ongeveer,
Want even omdenken… Stel nou dat de juwelier perongeluk 't glas heeft gesloopt,? En dat hij daarom naar omega moest,? En dat er niet met de kroon aan de hand was, misschien gekke gedachte hoor maar alle reparatie gaan wd de deur uit bij Omega en een glas van 300 euro gaan zo ook niet zomaar vervangen…
Ach, in ieder geval is de chapter ring goed uitgelijnd
Wat een hels verhaal zeg, je zou toch nooit meer een Omega kopen…
Vervelend zeg, dit zou je echt niet verwachten bij een merk als Omega.
Als het goed is worden er van elk horloge bij binnenkomst bij Swatch Group België in Brussel foto’s gemaakt van gebruikerssporen, dit was enkele jaren geleden in ieder geval wel zo. Mocht er moeilijk over worden gedaan dan zou je deze foto’s (via de juwelier) op kunnen vragen.
Succes!
Ik snap je gedachte gang. Je eerste stukje is juist beschreven. Ik heb wel het oude glas mee terug gekregen, ik kan nog is vragen waarom die precies vervangen is. Als die echt per ongeluk beschadigd is geraakt zoals je beschrijft dan zou ik geen heel glas terug krijgen. Kan ook zijn dat dit nog het eerste glas is, maar dan zou ik hem al eerder gezien moeten hebben.
Ik heb in ieder geval alle vertrouwen in de juwelier dat ze het op een goede manier gaan oplossen.
Juwelier is trouwens ook Omega Authorised service center.
Oh dat wist ik niet! Maar ik heb zelf gelukkig ook foto’s van de eerste keer gemaakt voordat ik hem heb ingeleverd.
Ze hebben er een zeer limited exemplaar van gemaakt !
Sterkte!
Dat is balen zeg. Ik begrijp echt niet hoe je het in je botte hersens haalt om een horloge in deze toestand terug naar de klant te sturen, zeker met de historie die er al achter zit. Dan heb je het als juwelier en Omega echt niet begrepen.
Helaas vaker regel dan uitzondering: bedrijven interesseren zich niks voor hun klanten, allen voor het geld van hun klanten.
Het wordt tijd dat ze het principe: “Als de klant zegt “Spring!”, vragen we “Hoe hoog?”” gaan toepassen.