Stoffige Aqua Terra

Het ding is dat ik het ook niet direct allemaal had gezien. Ik zag het pas toen ik thuis was en echt is goed heb zitten kijken. En dan weet de juwelier natuurlijk niet welke krasjes er al op zaten. Of ze moeten er foto’s van hebben gemaakt maar dat weet ik niet.

1 like

Snap ik. Maar op dit niveau moet het gewoon perfect zijn. Op mijn GS was niks, maar dan ook niks, aan te merken. Je kwaliteitscontrole op dit soort dingen, ook na reparaties waar al wat zeer zit, moet dit gewoon pakken. Sterker nog, er moet bij het in elkaar zetten al een mentaliteit zijn waarin je je in je klant verplaatst en alleen het beste goed genoeg is. Er kan een keer wat gebeuren, maar dan moet het na retour zenden perfect opgelost zijn. Nu zou je als klant wel 2 keer nadenken voordat je een nieuwe Omega koopt.

4 likes

Helemaal mee eens hoor! Ik vind het prachtige horloges maar dit is gewoon erg jammer. En had natuurlijk ook niet hoeven te gebeuren.

Er heerst daar een volkomen verziekte “work-ethic” ben ik bang. Nog nooit iets positiefs over Brussel gehoord, en kan er zelf (alweer meer dan 15 jaar terug, toen dus al) over meepraten.

6 likes

Ik neem aan dat je met gs een grand seiko bedoelt. Maar dan heb je het wel over iets. Volgens mij worden de medewerkers van de fabriek waar de gs horloges worden gemaakt onthoofd, in plakjes gesneden met een samoeraizwaard, gedroogd, en daarna gevoerd aan de vissen in een mooi aquarium, als ze niet hun best doen voor het vervaardigen van een smetteloos horloge. En zo hoort het ook (komisch bedoeld). Ik rij al 27 jaar in auto’s van een Japans merk wat bekend staat om de degelijkheid van de door hun gefabriceerde auto’s. En ja, er mankeert nooit iets aan.

6 likes

Grand Seiko inderdaad. Dat hebben ze daar onder controle inderdaad, al gaat daar vast ook wel wat mis. Met die van mij gelukkig niet, al heb ik de macrolens er nog niet op losgelaten.

1 like

Was al een tijdje een Omega horloge aan het overwegen.
Nu niet meer.

2 likes

En zo helpen een aantal horloge merken zich zelf om zeep. Zijn het niet de zolangzamerhand belachelijke prijzen dan is het wel het gebrek aan klantvriendelijkheid. Wellicht veroorzaakt door : die horloges verkopen we toch wel en de klant blijft wel komen.

3 likes

Ik voel de pijn. Vooral omdat je van te voren denkt van als ze maar niet mijn horloge beschadigen dadelijk. Wat een koekenbakkers.

3 likes

Ik was vrijdag met een goede vriend van mij zijn eerste ‘luxe’ horloge ophalen. Een Omega Constellation Globemaster. Ik zat hem van te voren te zieken met de verhalen uit dit topic, tot er tijdens het uitpakken bij de AD een krasje op de dial bleek te zitten… Toen was ik misschien nog wel pissiger dan hij, aangezien ik hem dit wereld ingeloodst heb.

Zijn er nog updates mbt jouw horloge Lars? ik duim voor je!

3 likes

Drama zeg. Hier hoop ik op de enige juiste oplossing en dat is een fonkelnieuwe krijgen van je AD.

1 like

Eventjes naar Brussel sturen, daar vervangen ze die plaat wel :sweat_smile:

1 like

Krijg je er gratis krassen bij, of iets anders waardoor je het krasje beter kon laten zitten…

1 like

Die van mij ligt nog bij de juwelier. We zijn reactie van Omega aan het afwachten. Alleen komen ze de afspraken niet echt na. Ze zouden afgelopen donderdag met reactie komen. Toen vroegen ze extra foto’s van de juwelier en zouden ze de dag erna reactie geven (afgelopen vrijdag dus). Juwelier had nog gebeld met Omega vrijdag maar omdat de manager er niet was konden ze niet reageren…In het weekend werkt Omega niet, dus dat wordt begin deze week reactie.

2 likes

Voor we uit de auto stapten hadden wel al een belletje dat er een hele nieuwe besteld was… Duurde wel weer 2 weken helaas

3 likes

Hopelijk “eind goed, al goed”… :crossed_fingers:t3:

1 like

‘Vroeger’ had m’n vader een Omega. Geen idee welk model. Een stevige (bijna) vierkante bonk. Na een jaar deed ie het niet meer. Terug naar de juwelier, gerepareerd aldaar, en vervolgens stopte hij er na een paar weken of maanden weer mee. Weer terug naar de juwelier. Zij gaven aan er niks (blijvends) aan te kunnen doen. Maar als alternatief konden ze er wel een Japans uurwerken in zetten… Ik heb geen idee waar dat horloge is gebleven, maar ik vermoed dat hij hem linea recta in de vuilnis heeft gegooid (of door de vitrine bij de juwelier). Je hebt helemaal niks aan dit verhaal, maar ik heb een anekdote kunnen delen :blush:. Toch had ik graag dat klokje nu willen hebben, het zal ongeveer (of ruim) 30 jaar geleden zijn geweest.

Net wat zitten zoeken, het lijkt een Seamaster uit de jaren tachtig.

3 likes

Gisteren een gloednieuwe Aqua Terra opgehaald bij de juwelier. Deze ziet er tot nu toe helemaal goed uit! :smile:
De kroon van deze draait ook wat soepeler vergeleken met de vorige.

18 likes

Blijf maar niet te lang zoeken en voelen. Geheid dat je nog wat vindt. :sweat_smile: :roll_eyes: :upside_down_face:

Mooi hoor, van een afstandje althans! :grin: Oprecht veel succes met deze!

3 likes

Hier ook slechte ervaringen met de serviceclub van Omega. De wijzerplaat van m’n nieuwe AT had iets van een vlekje. Opgestuurd en bij terugkomst zat er stof onder het glas. Vervolgens lijnde de urenwijzer niet meer goed uit, S&C heeft 'm weer naar Omega gestuurd en bij terugkomst was het probleem er gewoon nog. Wederom opgestuurd en 2 maanden later was 't er weer. Wederom opgestuurd en nu is 't in orde. Maar wat een gedoe zeg. En dat voor 'n horloge van 4k. Bij Rolex nog nooit één probleem gehad…

5 likes