Stofje aan de secondenwijzer

Gedverdemme. Zie ik gisteren aan de secondewijzer van de nieuwe Steinhart een stofje hangen. Ik denk dat mensen het normaal nooit zullen zien maar eenmaal nu ik het heb gezien blijf ik er naar kijken. Hopelijk vind ik iemand in Suriname die dat eraf kan halen. Anders zit ik maanden er naar te kijken :rage:

3 likes

Sterkte! Dat soort dingen irriteren mij ook mateloos.

2 likes

Even hard schudden, of roep ik nu iets heel doms

Ik had ooit een haartje op mijn wijzerplaat :anguished:
Eenmaal gezien …

Als je geluk hebt valt hij ergens anders op de wijzerplaat… :confused:

What has been seen, cannot be unseen!:fearful:

2 likes

Heb je geen Jaxo (of imitatie daarvan)? Even bodem los halen, uurwerk wat opwippen en met een camera blaasbalgje even wat pufjes doen in de buurt van secondenwijzer. Of stem uittrekken in hoogste stand, dan op aangegeven plaats met een pinnetje drukken, de stem eruit en met fijn borsteltje de stofjes verwijderen. Boel weer terugzetten en afdichten.

1 like

Nee ik heb nog niks bij me. De boel komt in etappes naar Suriname.

Irritant! Sterkte! I feel your pain…

1 like

Ah, ja, dan maar afwachten tot de juiste spullen arriveren!
P.S. Op reis heb ik zelfs horlogespullen mee, want je weet maar nooit! :yum:

Het is zo klein dat ik vermoed dat je hem dan niet meer ziet. Valt nu op omdat ie “uitsteekt” zeg maar…

Ik laat het horloge even leeglopen en zal kijken of ik hem weg krijg door een beetje te tikken tegen de kast. En anders een juwelier zoeken die dit kan oplossen.

Een klein stofje krijg je maar op 1 manier weg: Rodico. Alle andere suggesties raad ik sterk af. Met een borsteltje voeg je alleen maar stof toe. En met blazen kom je er ook echt niet. Tikken haalt ook niks uit, doe geen moeite. Vind dus een horlogemaker die Rodico in huis heeft; andere manieren werken gewoon niet…

1 like

Wat is rodico?

28 seconden Googlen…

:slight_smile:

2 likes

Aaah, kan het plezier van een horloge echt verstoren. Hopelijk kan het daar opgelost worden!

Ik kwam uit bij een schoenmodezaak…

Dus tikken en blazen kan zelfs niet tijdelijk even helpen? Als ik het niet meer zie kan ik weer even in Nederland altijd nog iemand zoeken.

Als je 't niet meer ziet, is dat fase 1 - fase 2 is het verwijderen ervan… Ga vooral niet zelf lopen prutsen als je geen routine hebt. Seriously.

oei dat is balen, zit er ter plaatse geen horlogemaker van enige reputatie?

Ik heb hem al opengemaakt met een waterpomptang en heb de stofzuiger erop.

15 likes

Oh, goddank. :sweat_smile:

1 like

De wijzertjes zijn nu weg en geeft het horloge een heel rustig beeld.

9 likes