Stom. Te grote springbars in horloge gestopt. Hoe krijg ik ze eruit?

Hey!

Ik ben niet zo handig bezig geweest en ik heb per ongeluk te grote springbars van een bandje in een horloge gestopt waar ik ze niet meer uit krijg.

Ik heb met mijn springbar tool er niet tussen, en ook met flosdraad trek ik die eerder kapot dan dat ik het springbar eruit krijg.

Zijn er hier tips voor, of gaat het naar de horloge maker gaan worden, en voorzichtig zagen worden?

Kniptang.

6 likes

Horloge goed beschermen en met een kniptang doorknippen?

1 like

Dremel ?

Is het een duur bandje ?

Ha wat een timing!! :joy::joy::ok_hand::+1:

tenor-11

2 likes

Als bandje niet veel waard is idd bandje wegsnijden en springbar met kniptang doorknippen. Of met een dremel doorslijpen als je dat durft… :wink:

Was ik ook bang voor…

Bandje was zo’n €125 denk ik.

Als het een duur horloge is zou ik éérst die dremel proberen! :+1:t2:

Sarb033… Dus duur valt wel mee.

Ai, da’s de moeite! Dan heeft @Jaroen wel gelijk denk ik. Proberen er met de dremel langs te zagen… Of nooit meer het bandje wisselen… :see_no_evil:

image

Of een heel fijn ijzerzaagje

1 like

Dat was eerlijk gezegd een ironische opmerking! :flushed:

Om de banden om mijn Speedy te wisselen gebruik ik óók meestal de Dremel; gaat makkelijker en géén krassen! :+1:t2:

1 like

Maar is de sprinbar echte ‘te dik’ of is hij eigenlijk ‘te lang’ (dus voor méér mm dan jouw SARB) waardoor alleen het dikke deel de volledige lug space opvult?

Met een dremel gegarandeerd krassen op je lugs of beschadigingen aan het bandje

Dat klinkt ook vrij heftig.
Banden niet meer wisselen is geen optie. Die SARB op zwart leer ziet er wel goed uit, maar ik wil graag toch terug naar metaal tzt.

Ik ben bloedserieus :nerd_face:

1 like

De springbars zijn niet te dik, inderdaad meer te lang. Ik had ze nog in een bandje zitten en ik dacht even snel kijken hoe dat eruit ziet. Niet nagedacht en hoppa… op de blaren zitten.

Wat houd ik toch van drilled lugs. :sweat_smile: