Stom. Te grote springbars in horloge gestopt. Hoe krijg ik ze eruit?

Kun je er alsnog van maken… :wink::stuck_out_tongue:

1 like

Hehe. Voel me wel echt retarded.

1 like

Wegbrengen dat ding!
Alternatief: zelf het horloge slopen met een kniptang en Dremel! :sunglasses:

Je kan daar toch tussen met een kniptang?
Bandje een beetje opzij doen zoals op de foto en knippen maar

Lijkt me een klusje voor 2 man, 1 die het bandje wegduwt en de ander die met een fijne kniptang de springbar doorknipt.

Tangetje op voorhand gewoon afschrijven.

Dat overweeg ik inderdaad ook. Bandje is goed, flexibel leer…

Gewoon een beetje kracht opzetten en de springbar krom drukken tot ie eruit komt.
Voorlopig al die slijp en snij apparaten weglaten daarmee beschadig je de boel allen maar.

1 like

Denk dat alle opties wel genoemd zijn hierboven, gaat vast lukken! :muscle:t2:

Als het knippen niet lukt zou ik het met (het zaagblad van) een klein ijzerzaagje proberen. Probeer ook even wat schilderstape aan de binnenkant van de lug te plakken en tussen de springbar en de kast als het lukt (damage controll)…

Succes!!

1 like

Schuif gewoon je bandje een mm opzij met een springbartool en met je ander hand knip je hem door met een kniptang, platte kant tegen de lug.

Platte kant van de tang afplakken met tape om krassen te voorkomen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Klein spits elektronica zijkniptang kost je net iets meer dan een tientje en heeft een heel smalle bek.

image

Of zaagdraad en daar een hele dunne versie van(ff Googlelen )

1 like

Ik heb een sublieme kleine kniptang voor opwindassen. Even het merk kwijt - was erg duur. Zweeds meen ik. Nee, geen Skandia. :slight_smile: Te lui om te kijken in 't atelier. :wink: Na jaren nog geen micron verdwenen van de snijvlakken.

Tip: Tijdens het knippen de bekken iets verdraaien. Door het knippen maak je de pushpin tijdelijk nog breder - dat ondervang je door de tang schuin weg te draaien tijdens de knip.

1 like

Het lijkt er ook op alsof je pushpins zonder kraag hebt gebruikt.

5 likes

Precies, een te lange pushpin krijg je er ook niet zo makkelijk tussen het probleem zit er meer in dat die geen kraag heeft.

3 likes

Denk dat dat inderdaad eerder het probleem is.

Zou kunnen, Kan het niet nu niet meer zien. Had ik in het bandje laten zitten.

Daar is een simpele oplossing voor. Stuur het horloge maar naar mij, ik vind het geen probleem m met dat bandje te dragen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

//eu1.dh-cdn.netP//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netS//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net

Beetje jammer :innocent:

Het enige wat je hoeft te doen is de ‘spring’ van de ‘springbars’ aan weerszijden te verbuigen. Je kunt dan aan het bandje trekken maar daarmee is schade aan de band niet uitgesloten. Beter zou zijn om b.v. een microvezeldoek op de breedte van je lugs te vouwen en die tussen de kast en de band in te brengen. Je trekt vervolgens aan de microvezeldoek en niet aan de band, totdat de springbar buigt.

Je hoeft hem er niet op die manier uit te trekken. Met de gebogen springbars kun je ze makkelijker knippen of toch nog met je normale bandentooltje/aardappelschilmesje loswippen omdat je beter bij de kraag kunt. Zo is mij het al eens gelukt, zonder het horloge te beschadigen overigens…