Stop met horloges kopen!

Sorry, moet je toch weer de portemonnee trekken
:money_with_wings: :rofl:

1 like

Oh die kans bestaat zeker. Jij zult vooraf moeten inschatten / bepalen of het jou de moeite waard is er tijd in te steken.

Ps er zijn aardig wat GTG voorbeelden te vinden op HF. Je zou de organisator dan ook eens een pb kunnen sturen met wat vragen hoe eea het beste op te zetten en tips. Veiligheid, zoals je zelf ook al aangaf, is ook zeker belangrijk.

Dat je dat nog moet vragen! Juist te veel en te vaak. Altijd kopzorgen voor degene die het doet. Maar… nog nooit vanuit een pure anonieme online community.

Overigens, GTG, ik neem aan get-together? Maar doorgaans: got to go, of aanverwante varianten.

1 like

Check dit topic even.

3 likes

Dank. Was nog nooit op mijn radar, maar misschien ook omdat ‘GTG’ voor mij niet self-explanatory is. Desondanks, na wat scrollen, is mijn indruk niet dat dit zo heel eenvoudig te realiseren zal zijn met specifieke focus, zonder al bekende ‘horlogevrienden’, in een specifieke regio. Dat gezegd, ik kan eens pogen. De discussie alleen is misschien al een toevoeging.

en blokjes kaas, ook altijd lekker op zo’n GTG

2 likes

Meer is vaak beter. Maar niet altijd. soms moet je ook genieten met mate(n).

Lastige materie!

4 likes

Als er horloges worden bepoteld zou ik fingerfood willen vermijden. Nu weet ik niet of er ook daadwerkelijk wordt gedobbeld met die blokjes of dat er een ordentelijk prikkertje bij komt. In dit geval twijfelde ik meer over worst of wortel.

Is Lille een handige plek? In september gaan we met een aantal vintage liefhebbers naar een horlogebeurs. Misschien leuk om daar af te spreken?
Stuur maar een Pb-tje.

Alles tot aan Brussel Airport is eenvoudig aan te rijden. Dus als je iets organiseert kom ik graag langs. Ook al heb ik geen Microbrands.

1 like

Onzin. Stelt echt niks voor. Begin met Max 10
Microbrand liefhebbers. En de volgende keer sluiten er al weer meer aan. Enz enz

Ik lees heel veel terughoudendheid. Geen idee hoe jij andere zaken in het leven organiseert, maar dit is niet meer werk dan enkele
mensen voor je verjaardag uitnodigen.

1 like

Je ziet wel dat chat het in de smiezen heeft. Allemaal nerds. :joy:

2 likes

Doe jij dat op dit forum?

Een gtg organiseren?

Al meerdere malen gedaan.

1 like

Het is doordacht, maar als je nu 3 horloges van €5000 had afgetikt, ging dat een groot verschil uitgemaakt hebben?

1 like

Na wat turbulente jaren met aan- en verkopen, heb ik nu 6 horloges. Deze draag ik allemaal regelmatig. Voor alle situaties heb ik wel iets liggen en er is voldoende afwisseling.
Het kan dat ik ooit weer wat toevoeg (de SeaQ :green_heart:), maar haast heb ik er totaal niet hij. Ik vind dragen en herinneringen maken erg aangenaam.

2 likes

Begin 2020 had ik in Amsterdam bij de dealer een Santos gepast met de overtuiging de week daarop em daadwerkelijk af te nemen.
Begin 2020 klapte ook de beurs in elkaar.
Dus heb ik die 6200 die ik voor het horloge had liggen omgezet in aandelen Richemont.

Gun ik Richemont alsnog mijn geld en het was achteraf een prima keuze mijnerzijds (wist ik ook niet van te voren) .

Het doel van een horloge is tijdwaarneming.
Dat is de enige essentie.
Hoeft anno 2025 niet meer dan een tientje te kosten.
Vind het dan ook bijzonder dat er mensen zijn meer dan 10% van hun spaargeld uitgeven aan …. Tja aan wat ?
Aan merken.
Niet aan horloges maar aan merken…

Handel is handel en handel is zoals het is.

1 like

Daarvoor gebruik ik wel mijn GSM :blush:

1 like

Mensen voor je verjaardag uitnodigen.

Als jij al GTGs hebt georganiseerd, dan weet je ook heel goed hoe dat is ontstaan. Ik bedoel: een vrije oproep, of met reeds bekenden als basis, of gebruikmakend van een extern evenement, etc.

Allang niet meer. Voor velen hier -mij incluis-, is het primair een sieraad.

5 likes

Helemaal mee eens, tijd weergegeven is dan ook weer handig :grin:

1 like