Stop met horloges kopen!

Idem hier, als je het woord Seiko in mijn geval door een ander merk vervangt. Maar ik blijf ook een dromer wat dat betreft, dus er zouden in een fase van onrust nog wel eens dingen kunnen gebeuren waar ik later deels spijt van zou krijgen en deels ook weer helemaal niet, zoals wel een paar keer eerder is gebeurd sinds ik in deze hobby zit.
Maar het fijne is wel dat de haast eruit is, dus ik kan nu ook wat rustiger naar een bepaald horloge toewerken.

2 likes

Zou ik ook graag willen. Ik ben 59 en mijn smaak blijft zich veranderen, evolueren of ontwikkelen. (Net hoe je noemen wilt). Dat houdt die ā€œaanschafdrangā€ in stand.

12 likes

In mijn geval, 10 horloges die allemaal gedragen worden, geen zgn snacks er tussen. Ik koop wat ik wil dragen en iedere horloge is een wel overwogen keuze.

2 likes

Kleine aanvulling, ik heb 1 horloge die NOS is die draag ik dus niet, 11 horloges dus…

2 likes

Nou ja nee.

Maar noem mij eens een voorbeeld dan?

Jij bevestigt dus wat ik zeg.

:grin::clap:

Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.
Helaas geldt dat bijna altijd ook voor mij :rofl:

5 likes

Daarom ben ik zes of zeven keer getrouwd.

4 likes

Mag dat?

3 likes

Zolang je dat niet tegelijk doet kunnen ze daar weinig van zeggen vermoed ik.

5 likes

Ehm…

Tja, herkenbaar en niet. Ik eet nog wat popcornšŸ˜‰

Deels, deels ook niet. Jij slaat het veel te plat.

Als ik bij de vijftien horloges aan ben gekomen draag ik elk horloge elke twee weken wel zo’n beetje, soms drie.

Dus de cut-off voor een draagbare verzameling is geen 10. Je kunt rouleren met meer horloges zo lang je ze maar mooi vind. Maar bij 27 snacks is er inderdaad vroeg of laat sprake van een zwakke broeder kerkhof.

1 like

Dat kan dus niet.
Je hebt er een slordige tien, een slordige vijftien eventueel een slordige twintig, maar als je er veertien hebt is dat precies.
Precies veertien. Niet meer, niet minder.

On topic, wat maakt het uit of je ze draagt of niet?
Ik was gisteren even bij mijn broer, die had in de schuur onze speldjesverzameling van vroeger teruggevonden.
Die prikten we ook echt niet allemaal op onze kleren.
Een verzameling is toch per definitie nutteloos.

5 likes

Ik bouwde vroeger modelbouwvliegtuigjes van rivel geloof ik. Het was een combi van dingen. De voorpret welke, het sparen ervoor, de aankoop, het uitpakken. Alles los klikken. En dan bouwen. Soms improviseren omdat het niet altijd klopte en uiteindelijk de puntjes op de i om de stickers goed recht te plakken en/of verven. Daarna de waardering van je omgeving en zelf trots zijn op het resultaat. Het neerzetten of het aan draadjes binden en hoog laten ā€˜vliegen’ in je slaapkamer. Uiteindelijk was je kamer vol en gaf ik ze weg aan buurtkinderen of klasgenoten. Daarna was het weer van voor af aan. Verzamelen is niet alleen verzamelen…

14 likes

Elke vrouw gooide je buiten na dat ze je had binnen gehengeld?:smile:

Zullen we het weer over horloges hebben? :sweat_smile:

1 like

Dus als ik het goed begrijp heb ik al die horloges niet nodig?

2 likes

Er zijn 365 dagen in een jaar. Ik heb meer dan 60 horloges die allemaal geregeld aan de beurt komen op enkele familie erfstukken en historische verzamelobjecten na.

7 likes

Ze hebben gelijk…ik kap er ook maar mee.

:wave:

5 likes

Bedankt voor alles :wave:

4 likes