Stop met horloges kopen!

Zet je nog even alles in het blauw voordat je jouw account verwijderd?!

3 likes

Zal De Bank er ook op zetten…ondertussen een collector’s item dus die kan nog wat opbrengen.

8 likes

4 merken, 10 horloges bij elkaar maar allemaal gekocht omdat ik ze mooi vond dus ik draag ze wanneer het kan, 8 in roulatie en 2 vakantie horloges.

1 like

Allemaal de deur uit wieberen en wat Zwitsers halen joh

Ik snap je punt, maar vind het ook juist leuk om verschillende stijlen en merken te hebben. Als ik, pak em beet, 10 verschillende duikhorloges zou hebben, is er altijd één die ik mooist vind. Dan zou de rest geen draagtijd krijgen.

2 likes

Of ten minste een stuk minder draagtijd dan de favoriet

1 like

“Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak”.
Het gekke is dat ik dit bij horloges niet heb. Ik geniet nog steeds van horloges die ik al jaren terug kocht. Ik doe ze nooit weg en ruil ze ook niet in. Krijg je alleen maar spijt van.

6 likes

Ik heb/had altijd al een kleine collectie. Deze is gister ook weer wat gekrompen, ik heb buiten het forum om een horloge van de hand gedaan omdat ik 'm eigenlijk nooit droeg. Heb nu nog 3 horloges op het moment, waarbij ik het maximum op 5 heb gezet voor mezelf. Zelf begrijp ik het nut van een grote collectie absoluut niet.

Ik hoef absoluut geen collectie van horloges te hebben waarvan ik weet dat ik een groot deel meer in de kist laat liggen dan dat ze om de pols zitten. Wat heb ik dan aan die horloges? Leuk om te hebben? Ik heb liever een klein aantal horloges die ik veel draag en die ik kan linken aan toffe herinneringen en dat ze helemaal wabi sabi worden omdat er mee gedaan wordt wat er mee gedaan moet worden. Ze worden gedragen. En ze liggen niet 90% van de tijd in de kist stof te happen.

Voor mij bestaat een goede horloge collectie uit horloges die het beste voor mij zijn, die het beste bij mij als persoon passen, en die het beste bij mijn leefstijl en activiteiten passen. Door de jaren heen ben je constant zoekende naar je stijl en verander je constant (vaak meer dan je door hebt). Als je wel echt vastgeroest zit, moet je echt even een nachtje in cola gaan zitten.

Ik ben de laatste jaren bijvoorbeeld door een zwik duikhorloges heen gegaan om uit te komen bij een Serica. Want die past op dit moment het beste bij me. Maar al die voorgaande duikhorloges paste op het moment van aanschaf het beste bij me. Met de kennis en informatie die ik had, maakte ik op dat moment de bewuste keuze om de betreffende horloges te kopen. En als de Serica straks niet meer bij Bassie past, of Bassie past niet meer bij de Serica, dan wordt de zoektocht gewoon vervolgd en komt er een vervanger.

1 like

Ik vind altijd jaloerse types op mijn pad.

Hier ben ik jaloers op

Ik zal nooit stoppen :rofl::rofl:

2 likes

Je hoeft al die horloges niet te dragen, natuurlijk. Ik heb er veertig of vijftig en de meeste draag ik maar heel af en toe. Een paar bevallen me zo goed dat ze een hele dag om mijn pols mogen. Als ik echt zeker weet dat ik een horloge helemaal nooit zal dragen en hij ook niet leuk is om naar te lijken, geef ik hem weg. Dat komt maar wei ig voor.

4 likes

Mijn max ligt op 4 horloges, en zit momenteel op 3.
Zou zelf ook niet meer willen omdat ik er toch maar één per keer kan dragen.

Voordat ik iets koop maar ik altijd een duidelijke overweging of dit het wel of niet is. Laat het daarna een paar dagen of meer rusten en hak dan pas de knop door.
(soms is dat best moeilijk, met andere zaken doe ik best impuls aankopen haha)

Helaas is de realiteit meestal anders.

Ik heb er op dit moment 62 geloof ik, was laatst weer eens de excel aan het bijwerken. En er komt volgende week nog wat binnen. Ik ben de laatste jaren aanzienlijk minder driftig aan het kopen, maar ik sluit een nieuwe aankoop in de nabije toekomst niet uit.

Misschien zou ik wat moeten verkopen maar a) ik heb daar geen (goede) ervaring mee en b) ik heb bijna alleen maar microbrand horloges waar ik waarschijnlijk eindeloos mee moet leuren om er een paar tientjes voor te krijgen. Dan hou ik ze liever, zodat ik af en toe weer eens kan zien dat ik vroeger (nauwelijks) een andere smaak had dan nu.

Als je echter gewend bent om horloges van duizenden euro’s aan te schaffen dan ligt het wellicht anders. Ik zit in een facebookgroep waar ik altijd met een mengsel van verbazing en irritatie naar mensen kijk die -in mijn ogen- peperdure horloges kopen om ze binnen een paar weken weer door de flipperen, vrijwel steevast met honderden dollars/ponden/euro’s verlies. Daar zitten figuren tussen die dat geld wellicht beter aan een goede psycholoog zouden kunnen uitgeven.

8 likes

“Stop met horloges kopen!”…want?

ook zoiets… :sweat_smile:

Ja, en dan koopt hij dáárvan zelf een Rolex…koop ik 'm liever zelf :wink:

3 likes

Waarom zou “een slordige veertien” preciezer moeten zijn dan “een slordige vijftien”? In mijn hoofd betekent het woord slordig dat het er 13-15 kunnen zijn in het ene geval, en een stuk of 14-16 in het andere geval.

Bij mijn weten is er geen mathematische regel die zegt dat vijftien bijzonderder is dan veertien. Het zijn allebei geen priemgetallen, maar hele gewone integers die deelbaar zijn door andere getallen dan 1 of zichzelf.

Nietes. Ik heb een verzameling keukenmessen waarvan ik elk mes gebruik. Zo ook mijn horloges. Een verzameling kan nutteloos zijn, maar is het niet per definitie.

Ik vond je antwoord wat irrationeel.

Ik heb Zwitsers uitgespeeld in die zin dat ik een JLC Reverso heb. Anderen zullen het niet met dat statement eens zijn, maar voor mij is het prima zo, met Zwitserland.

Voor de goede orde: Ik blijf Cartier als Frans zien, ook al zijn zowel JLC als Cartier in Zuid-Afrikaanse handen.

5 likes

In dat geval een leuke Duitser

1 like

Een jaar heeft meestal 365 dagen, dus als je elk horloge 1 dag per jaar wilt dragen heb je er 366 nodig, waarvan je er eentje maar één keer in de vier jaar draagt.
Het schrikkeljaar horloge is natuurlijk een Rolex.

4 likes

Haha goede grap :ok_hand:t3:

Helemaal eens, wat je eruit haalt is plezier. Tenminste ik. :innocent:

3 likes