Laat mij eerst maar eens reageren op Chris zijn vraag 
Ben ik een verzamelaar, ja zeker wel van horloges in dit geval. Ben ik een dwangmatige verzamelaar, nee dat dus niet. Wel ben ik echt een horlogeliefhebber die kan genieten van elk horloge die ik heb. Waar een ander zeer kritisch is op een horloge vwb de afwerking, de wp, de wijzers en ga zo maar door. Zie ik in elk horloge wel iets wat ik mooi of leuk vind. En ja Chris, heb nog steeds controle over mijn horloges. Ik weet echt nog steeds wat ik in mijn verzameling heb. In mijn hele verzameling is er maar 1 horloge die ik gewoon voor de fun gekocht heb omdat ik het wel grappig vond. Dat is zo’n roulette horloge via Ali, heeft totaal geen waarde voor mij. Wel leuk om mee te spelen
.
Ben ik dan een ongeleid projectiel, nee zeker niet. Ik koop geen horloges die ik niet mooi vind en waar ik niet meer naar omkijk. Dus kan nog steeds van al mijn horloges genieten. Liggen ze verstopt in een la of kast. Ook dat is niet het geval, heb nog steeds keurig overzicht in mijn boxen waar mijn horloges in liggen. Mooi gesorteerd op merk en/of op diversiteit. Heb ook een aantal horloges gekregen van aardige leden, en geloof het of niet Chris, heb er zeker ook een aantal weggegeven.
Had ik die kunnen verkopen voor welke prijs dan ook, ja dat had gekund. Maar een glimlach van diegene aan wie ik een horloge gaf is mij meer waard dan het geld. Ook geniet ik ervan om soms een horloge te geven aan jongere kinderen en dan wat over het horloge te vertellen. Zoals wat de geschiedenis is en wat er allemaal bij komt kijken om een design te bedenken en het productieproces.
De jeugd van tegenwoordig heeft wat meer met smartwatches, die ze soms wel en soms niet functioneel gebruiken. Mijn lol zit erin dat ik de interesse bij die jonderen kan aanwakkeren, soms lukt het en soms ook niet. Heb ik dan zelf geen smartwatch, ja zeker wel en eerlijk is eerlijk die liggen dus wel in een la. Noem ze meestal printplaten en niet echt horloges, dus mogen niet in de boxen liggen want daar zie ik niet echt de schoonheid van. eentje heb ik een paar jaar geleden gekocht omdat een goede maat van mij vertelde dat ze zo handig zijn. E-mail, bellen, bloeddruk enz. Een ander kreeg ik bij het kopen van mijn telefoon. In het begin wel uitgeprobeerd maar het kan mij echt niet boeien!
Heb ik veel gekocht en kost dat veel geld, ja zeker wel maar geniet er nog steeds van en ik kan het gelukkig ook doen. Lees ook vaak op het forum over goedkope of dure horloges. Net zoals het upgraden of investeren in horloges, dat is niet mijn insteek. Gelukkig kan ik net zo genieten van een horloge van een paar tientjes als van horloges van tig k. Is ook precies de reden dat ik mij een liefhebber durf te noemen van horloges. Zou ik er geld mee kunnen verdienen, ja zeker wel. Afhankelijk van het horloge natuurlijk.
Kan ik dan niet handelen of onderhandelen, ja dat kan ik zeker maar niet met mijn horloges!!
Ook kan ik uit ervaring zeggen dat je smaak vwb horloges verandert. Waar ik in het begin altijd zei kleine dials of vintage is niets voor mij, nu is dat zeker anders dan jaren geleden.
Heb je bovenstaand alles gelezen, zal je begrijpen dat ik nog steeds niet klaar ben met het kopen van horloges. Tenminste als ik er een klik mee voel.
Ik heb in de afgelopen jaren heel wat NA’s aangemaakt, maar zeker niet van al mijn horloges. Meestal met de gedachte, dat zullen ze op het hf niet interessant vinden.
Een tijdje geleden kreeg ik een horloge van een lid wat men als een goedkoop niets zeggend horloge zou bestempelen. Dus geen NA van gemaakt, hoewel ik juist het horloge, zeker de band en hoe dun deze is best wel leuk vindt. Afgelopen week nog met dat lid erover gehad dat ik er maar geen NA van zal maken. Ben je gek zei hij, jij vond hem leuk en het maakt niets uit dat hij goedkoop is. Maar daar dus gewoon maar een NA van. En gelijk heeft hij want ik vind het ook leuk als ik een NA voorbij zie komen van een goedkoop horloge en blijkt dat het lid er blij mee is. Feliciteer ik die persoon dan ook mee. Hij is er blij mee mee en ik ben er blij mee dat hij dat dat is.
Kortom Chris, dit is voor de verandering eens een serieus antwoord van mij en hoop dat het duidelijk is wat voor mij horloge liefhebberij inhoudt
Kan er nog veel meer over vertellen, maar dit lijkt mij wel genoeg. Nu de vraag natuurlijk of je mijn te lange verhaal ook echt gaat lezen 