Stop met horloges kopen!

Hoe gaat het met iedereen op dit vlak?

Ik zit nu in de fase dat ik echt weer een stapje wil gaan downsizen (in de relatieve zin des woords), heb alweer 2-3 horloges geoormerkt om te gaan verkopen. 25-30 horloges is gewoon teveel en geeft onrust.

Ben benieuwd hoe het met jullie is op deze reis :wink:

5 likes

Ik heb 1 horloge gekocht dit jaar, en eentje vorig jaar. Mijn core collectie is dus twee horloges. Daar komt volgend jaar een 3e bij en dan is het wel even welletjes voorlopig. Zit volgend jaar een mooie mijlpaal aan te komen en die wil ik wel markeren met iets moois.
Denk dat ik daarna naar een eentje in/eentje uit richtlijn ga in het geval ik dan de noodzaak voel iets toe te voegen.

1 like

Dit klinkt super goed. En mooi om een mijlpaal te vieren met iets bijzonders. Veel voorpret gewenst! Jouw insteek klinkt rustig en genietend van de horloges je kunnen bieden.

1 like

Heb 1 horloge in mijn ietwat realistische wishlist zitten, daarbuiten 1 “voor de leuk”.

Ben blij dat ik inmiddels redelijk weet wat ik mooi vind, en niet in het complete horlogespectrum zit te kijken. Stap 2 zou zijn de collectie herijken en zien wat voor subcollecties je zou kunnen maken.

1 like

Dan begint de humor pas een beetje…
:drooling_face:

3 likes

Grappig dat je dat zegd, ik heb er ruim meer dan 60 en dat geeft mij juist meer rust.

Ik heb juist minder te wensen op deze manier :sunglasses:

4 likes

Ik koop gewoon wat ik leuk vind (horloges boven de 2000 euro, behoudens een paar uitzonderingen, vind ik meestal het hebben niet waard) en ben ik op ze uitgekeken, dan verkoop ik ze weer, alhoewel ik in dat laatste niet heel actief meer ben. Dat gedoe met uploaden, gesteggel over de prijs, naar het pakketpunt brengen, afwachten of dat allemaal verder goed gaat, daar heb ik weinig zin meer in. Hoeveel horloges ik nou heb? Geen idee, ben de tel kwijt (klinkt heel blasé, ik weet het). Ik ontdek in mijn eigen verzameling dan wel weer eens wat nieuws, sommige horloges draag ik alleen 's winters of 's zomers, de een alleen op leer, de ander op rubber of staal, zo hoef ik niet de hele tijd banden te wisselen. Ik word er in het geheel niet onrustig van. Ik zou natuurlijk ook heel goed met veel minder toekunnen, maar ik heb ze nu eenmaal, prima zo.

Da’s een grapje, toch? :face_with_peeking_eye:

4 likes

Zo zie je hoe uniek de horloge hobby ervaring is per persoon! Leuk om te horen, dank voor het delen

1 like

Dat is geen feit. Ik word helemaal niet gelukkig van meer horloges. Wel beter, mooier, exclusiever. Niet van meer.

Horloges is iets anders dan geld @tijdsbeeld :crazy_face:

2 likes

6 is prima

2 likes

Mijn horlogereis lijkt ook deze kant op te gaan inderdaad.

1 like

Dank je voor de bevestiging @bermuda.

Samenvatting

Wees gewaarschuwd: Kennelijk denken sommige mensen dat je dan een grote jongen bent.

Bij mij gaat het juist de andere kant op, goedkopere en onbekende merken trekken nu veel meer mijn aandacht als het duurdere spul wat ik heb.

3 likes

Dat heb ik op dit moment nou ook. Er is zoveel leuk en goedkoop spul te koop

3 likes

Heb deze week 4 horloges verkocht. En er komt er aan het einde van het jaar weer 1 bij.

Van de 4 horloges heb ik er 3 verkocht voor ongeveer dezelfde prijs wat ik ervoor betaald heb. De vierde heb ik verkocht met 20% winst. Maar een horloge verkopen met verlies, wat zowat altijd het geval is, dat vind ik erg lastig.

Verder zit ik nu in de fase dat ik niet elke maand weer wat koop.

2 likes

Ik heb geen koop- en geen verkoop drang op dit moment, ben tevreden met mijn huidige collectie. Er zijn er enkele die ik weinig draag maar verkopen levert weinig op. Ze eten geen brood.

Met een beetje geluk ben je binnenkort TL-2.

2 likes

Beetje vroeg of laat voor nieuwjaarsvoornemens.

Meestal ben ik gestopt, maar soms stop ik met stoppen. Mijn laatste stop was 1-2 maand terug. De stop ervoor was al 11 maand daarvoor.

We helpen met plezier mee met kruisen.

Wat voor nieuwe staat er op de wenslijst?

4 likes

Het ging goed met mij en deze hobby.
Let wel: GING….na jaren behoorlijke verzamelwoede op horlogebied was ik behoorlijk tot rust gekomen met de huidige collectie.
Kom ik er vandaag achter dat ik een collega heb, die ook deze hobby deelt. Laat mij terloops zijn collectie Marathons zien. Nu jeukt het weer :joy:

7 likes

Heb de kids zojuist goed duidelijk gemaakt dat als ze ècht van me houden….

8 likes