Stop met horloges kopen!

Ik heb inmiddels weer een paar mooie aankopen gedaan, en zal tzt weer een paar oudjes de deur uit moeten doen.

Dit kan jammer genoeg niet via HF, wat ik wel graag zou willen, ivm TL1, maar dan via Marktplaats of Chrono24. Ik vind de interne markt hier bij HF hartstikke goed werken, koop graag via HF :smiley:

1 like

Helemaal niks Marcel? Nog geen Swatch of casio?

1 like

Ben jij soms getrouwd met -ik meen- mijn vierde vrouw?

2 likes

Nope, vandaag nog maar es. Stelde voor een leuke weekend auto ofzo met de fondsen van de horloges en zo samen er van te genieten, maar nope.ik moet mijn prioriteiten maar eens bekijken. Dus alles gaat weg. Geen horloge, geen leuke auto ed.

1 like

Hmm klinkt zorgelijk… :expressionless:

Ik neem aan dat je jouw wederhelft toch ook op de hoogte is dat horloges geen weggegooid geld is dat ze een respectabele waarde houden.

Jaren geleden mijn wederhelft gedegen uitleg gegeven en ik krijg nooit meer vragen, zelfs niet als er 3 horloges in 1 week binnen komen

2 likes

Maar als je nooit leuke dingen doet, of het huis heeft achterstallig onderhoud - ik noem maar wat, dan heeft een nieuw horloge geen prio. Verre van dat zelfs. Ik hoop dat andere Hf-ers dat ook inzien.

6 likes

Niet huilen, we hebben allemaal doorgebeten tot dag 366 (nou ja behalve de oude garde dan).

Nogal ja, lijkt hier over meer te gaan dan materiƫle zaken.

Dat geldt enkel voor Rolex.

Hmm, ik zou 1 horloge houden, die prachtige YM waar je tot het eind van je leven mee kunt doen.

Nou dat valt wel mee hoor. Je schrijft af, maar als je jong gebruikt koopt is dat minimaal.

Alleen waardevastheid van de micros, troep uit china en de rest aan de onderkant van de markt is huilen.

3 likes

Klinkt idd zorgelijk - sterkte! En even geen horloges lijkt me op een bepaalde manier heel bevrijdend moet ik zeggen.

2 likes

Als je vrouw iets mist, dan gaat zie zoeken naar ruilmiddelen om (de aandacht) te krijgen die de wilt. Als ze happy is, kun jij grotendeels je gang gaan zolang dat niet gezond verstand te boven gaat/familie financiƫn in het gedrang komen.

Ze komt ergens gevoelsmatig tekort en legt nu bij jou de druk neer. Een goed gesprek en eraan werken samen is duurzamer dan superlatieven en dat alles weg moet. Dunkt mij in ieder geval. Sterkte :muscle:

3 likes

Ondanks mijn uitgebreide en gevarieerde verzameling weet ik waar ik ze gekocht heb en het verhaal er achter.
Dat is ook een reden waarom ik veel stukken niet verkoop. Ook uit respect voor mensen die me een horloge verkochten die ver onder de marktwaarde was. De zogenoemde gunfactor.

4 likes

@Colacoca lees even wat @Bermuda hierboven schrijft.
Dit klinkt niet als een gezonde en evenwichtige relatie. Tenzij je het helemaal met je vrouw eens bent, maar zo lijkt het niet.
Sterkte.

2 likes

YouTube etc. is leuk vermaak maar mijn onziens is het geen goede bron om je eigen leven ernaar te modelleren, de meeste maken video’s voor de clicks.

Uiteindelijk ben je zelf degene die een keuze maakt om een horloge (of iets anders) aan te schaffen en ervan te genieten. Of je er 1, 10 of 100 hebt, who cares zo lang jezelf er tevreden over bent / plezier eruit haalt.

Zelf draag ik al me horloges zoveel mogelijk. In mijn geval betekend dit dat ik 2 verschillende horloges op een dag draag, 1 overdag en 1 thuis. Voor de situaties dat ze een kras en/of een deuk kunnen krijgen heb ik een G-Shock als (daily) beater.

Maar gelukkig zijn we allemaal uniek en kan/mag je bovenstaande als een YouTube video beschouwen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes