Stop met horloges kopen!

Dat geldt voor mij niet bij ieder verkocht horloge maar wel voor de meerderheid daarvan.

1 like

Heb ik ook. Daarom verkoop ik niks meer.

1 like

1 like

Gelukkig zijn is een gemoedstoestand.
Dat is voor iedereen anders.
Als er één ding is wat je nooit met feiten kunt staven is het wel een gemoedstoestand.

4 likes

Toch interessant dat we een band opbouwen met deze dingen, zelfs als je er veel hebt, dat het verkopen van een horloge ook een gemis kan oproepen van dat horloge, ondanks alles wat er nog wel is.

3 likes

Ik heb horloges in verschillende groepen:

• moderne Grand Seiko’s
  • vintage Grand Seiko’s
  • één absolute grail
  • een paar grappige quartzen die ik als puber kocht (Lorus en Seiko)
  • een oude Omega die mijn vader kocht toen ik een paar jaar oud was
  • twee betaalbare waar ik gerust mee op vakantie kan en kan watersporten
  • etc.

Dus hoeveel het er samen zijn doet er voor mij minder toe, een stuk of 12. Maar ik als ik het tot 4 zou moeten beperken dan zou ik me wel beperkt voelen. Er kan er eigenlijk maar eentje echt weg, misschien zet ik die binnenkort eens te koop.

4 likes

Ja, van dingen kun je ook gaan houden.

2 likes

Je beseft pas wat je hebt, als het er niet meer is

1 like

Natuurlijk. Niemand ontkent dat hier ook, het is slechts een constatering. Voor sommigen tot op het niveau dat ze geen enkele die ze kopen meer wegdoen, het is wat dat betreft dan echt eenrichtingsverkeer. Als je daar nog koopwoede bij optelt, dan ben je aan de beurt :laughing:

1 like

Je verwisseld “feit” met “mening”.

Dat heb ik jarenlang gehad met een motorfiets. Ik reed er niet of nauwelijks op. Mensen verklaarden me voor gek, ik denk dat jij dat wél begrijpt.

Net een prachtige Staudt aangeschaft en dan nĂłg budget? :smiley:

3 likes

Ik bedoel dat het bij het gros van de horlogevrienden enkel voor onrust zorgt, waardoor ze er dan niet gelukkiger van worden met de vele horloges in bezit. Beter?

2 likes

Herkenbaar, ik wil een kleinere collectie met voor mij top-tier horloges waar ik dagelijks van kan genieten zonder keuzestress wat nu weer eens aandacht moet krijgen. Een collectie van 4, hooguit 5 mooie - vooral ook verschillende - horloges.

1 like

Ik zou er persoonlijk niet meer dan 2x in stinken.

Dat lijkt me voor sommigen beter inderdaad.

Woord van de dag!

Ik niet
 heb dit topic uit interesse even doorgelezen omdat ik er door TS op gewezen werd, maar mijn hemel, je leert hier nog eens wat. :joy:

2 likes

Tsja je verkoopt je kinderen ook niet. Toch? :upside_down_face:

Nou, soms
 als ik ze net achter het behang vandaan getrokken heb

1 like

Bij gaat er alles uit. Krijg constant gezeur, na 16j dat ik met die horloges rondloop dietig kosten etc. en dat is dan carte blanche om elke keer weer iets in mijn nek te gooien
.
Nope alles eruit! Jaguar weg voor een mg en porsche voor een tt die nu plaats mag maken voor een panda of iets cheap.

1 like

Andere vrouw?

1 like

Zijn nu eenmaal belangrijkere dingen als horloges en autos. En na meer dan 30j is het er ook wel wat uit.

1 like

Begrijpelijk. Succes met de verkoop! :pray:

1 like

Gouden raad! :sweat_smile: