Stop met horloges kopen!

Je bent twee maanden lid op hf en verkoopt al.je horloges. :grin::grin:

Wat ga je met de opbrengst doen. In een apart potje om straks een upgrade aan te kunnen brengen in de collectie?

Dit snijdt geen hout. Hoe lang je op HF zit heeft niks te maken met hoe ver je in je horlogereis zit en in welke fase je nu zit. Ik dun de collectie wat uit, zo simpel is het.

1 like

Ik ben eigenlijk best blij met de collectie en verkoop nu twijfelgevallen waarbij ik voel dat ik ze weinig wil dragen en dus ook weinig draag. Dan maak ik dus nu de stap om te durven ze weg te doen als de juiste koper voorbij komt.

Uiteindelijk anticipeer ik dat ik stabiliseer rond de 25 horloges, dit zijn wel stukken waar ik liever geen afscheid (nog) van neem. Maar wie weet hoe het loopt.

2 likes

Opbrengsten: upgrade later of weer wat buffer overhouden na recente aanschaf buscamper :+1:

1 like

In zoverre dat de meeste nieuwe leden die hier komen zeker in het begin de ene na hebben na de andere, jij doet het andersom je hebt het alleen maar over verkopen.

1 like

Dat ben ik al dus doe geen moeite.

2 likes

De tel kwijt?

Mijn vrouw wil graag beginnen met dakkapellen verzamelen, toen we vorige week bij de juwelier zaten om m’n nieuwe Staudt te kopen, vroeg ze of je voor de waarde van mijn horloges ook een dakkapel zou kunnen kopen. Ze wilde er wel twee!

Het antwoord wist ik direct, maar heb maar niets gezegd😄.

Thuisgekomen heb ik haar aangeboden om nu eerst voor een dakkapel te gaan sparen nadat ik haar heb afbetaald (ik kwam nog iets te kort voor de Staudt). Dat zou dan een (tijdelijke) stop van het kopen van horloges betekenen.

10 likes

Graag gedaan!

14 likes

Geweldig Geralt, als de dakkapellen weer ter sprake komen kan ik dit horloge laten zien😀

1 like

:joy:

2 likes

Zondag weer eentje gekocht.
Dat is echt noodzakelijk om lekker te kunnen klussen aan ouwe troep.

3 likes

No 5 is altijd een moeilijk geval geweest. Ik ben er nog steeds stellig van overtuigd dat de vrouw naast wie ik wakker werd de volgende ochtend een ander was dan waarmee ik de dag tevoren trouwde. Soit, zij ontkent.

2 likes

Een Dakkapel valt momenteel buiten onze begroting,
maar voor deze is nog wel budget😀:

6 likes

Ik ben nu 51 en zowat 13 jaar op horloge reis.
In de tussentijd veel gekocht, uitgeprobeerd en opnieuw verkocht.
Nu zitten er ongeveer 15 horloges in de permanente verzameling.
Sommige zijn gewoon voor de heb, en worden niet veel gedragen, ik wil er ook geen afscheid van nemen. Enerzijds omdat ze geen grote waarde hebben bij verkoop, anderzijds omdat er een verhaal aan kleeft.

Maar een tiental wordt toch zeer regelmatig gedragen.
Er was een tijd dat ik bang was om de duurdere te dragen omdat er dan krasjes en gebruikerssporen op kwamen. Gelukkig ligt die periode al een tijdje achter mij en dat werkt bevrijdend.
Ik ben tevreden dat ik kan wisselen tussen een simpele Timex, een Seiko of een duurdere Omega, al dan niet met een krasje meer of minder.

Het is een feit dat je van veel horloges in bezit te hebben niet gelukkiger wordt.
Ik kan nu echt genieten van hetgeen ik heb, daar dit al een uitgepuurde keuze is na veel geprobeerd te hebben. Wat ook meehelpt is dat ik wat minder financiële middelen heb om aan horloges te spenderen, ik zit al bijna een jaar in de ziekte regeling door mijn gezondheidstoestand.
Er staat nog één en ander op de verlanglijst maar het maakt me niet ongelukkig dat het wat langer duurt om deze te verwerven.

Gewoon doen wat je wil en binnen de eigen mogelijkheden ligt. Laat jullie geen oor aan naaien door Youtubers en anderen, volg je hart en lekker kopen en dragen wat je zelf leuk vindt :+1:

14 likes

Dit zou een goed mantra voor iedere verzamelaar zijn.

Tevreden zijn met wat je hebt. Niet ontevreden zijn met wat je niet hebt. Dat is de wijze les die ik zelf ooit leerde en die ik mijn kinderen overbreng. Soms countert mijn oudste dochter dit met ferve, want zij is oprecht blij met haar horloge van 8 euro die ze zelf heeft betaald. Dáár ben ik trots op.

4 likes

Ik draag ze niet veel, maar kijk er graag naar, wrijf ze op met een zachte doek, wind ze op tijd, om de pols en er weer af in mijn ‘mancave’ dan onder een soort stolp, in vitrinekas en 2 horlogedozen

Het blijft genieten! :slightly_smiling_face:

3 likes

Het is eveneens een feit dat je er ook niet óngelukkiger van wordt.

Dan heb je dus genoeg, lijkt me.

Idd, het verzamelen zelf is vaak het doel, niet persé uitsluitend het dragen.

1 like

Ik bezie horloges net zoals een schilderij(tje), mooi om naar te kijken en genieten

1 like