Dat snap ik wel, maar kom dan niet met die vierkante instapmodelletjes.
Groeten,
Tecco
Dat snap ik wel, maar kom dan niet met die vierkante instapmodelletjes.
Groeten,
Tecco
Kwijt…ik ben het helemaal kwijt…
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
We pakken de draad gewoon weer op
Jaap is de beschermengel van dit forum. Hij heeft altijd gelijk (en jij ook)
SuperJaap is watching over us
is het niet een leuk stel zo bij elkaar (The beauty & The Beast)
Top…
Praten wij nog even door hier…
Is dit nou high end of niet?
Dat weet je pas (net als bij horloges) als je de binnenkant hebt geïnspecteerd.
Ik zou me een hoedje schrikken.
Maar, er is altijd een mouw aan te passen
Klaar toch?
In acht nemende de titel van dit topic valt het horloge af.
Tuurlijk…sorry Edwin.
Nop, triest heh zo een wis… Die weet vaak meer over een horloge dan menig eigenaar
Soms heb ik het idee dat “high end” horloges niet worden gedragen omdat men bang is dat er iets mee gebeurt; stel je voor: een horloge van 4k en er komt een krasje op… Wat voor zin heeft het dan nog om een verzameling dure horloges te hebben zonder dat je ze durft te dragen… Misschien zie ik het verkeerd, maar is het dan niet leuker om een verzameling goedkopere horloges te hebben waarbij je geen hartverzakking krijgt van die kras of buts… Wellicht zou dit ook een reden kun zijn om een verzameling uit te dunnen of helemaal te verkopen…
Daar lig ik al een jaar of twee/drie niet meer wakker van In het begin is het inderdaad goed voor een halve hartverzakking, maar als je je lang genoeg in het 4k+ segment begeeft is het op een gegeven moment ‘gewoon’ een krasje. Ook op mijn Daytona momenteel, die voor mij wéér een stap hoger is, doet de eerste pijn en daarna niet meer.
Na de eerste krassen kan je pas echt van je horloge gaan genieten.
Mwoa, paar kanttekeningen:
-leuk stereosetje maar de verlichting en gordijnen zijn om te janken.
-cabrio’s zijn voor wijven.
-laatste foto lijkt wel genomen in een crematorium.
Helemaal mee eens, maar voor veel mensen wordt de “grail” waar zo lang voor gespaard is ook echt een grail … En wordt die zelfde “grail” bijna zonder gedragen te zijn binnen de kortste keren “als nieuw” te koop aangeboden op de horlogemarkt omdat de zogenaamde grail eerder een last dan lust wordt en men er niet van kan genieten…
Tsja wat is duur…
Normaal gesproken denk ik 10x na over horloges van 200 tot 500+, maar het afgelopen maand voor 25.000 aan eigen spaargeld in mijn nieuwbouwwoning gestopt, dan valt een horloge van 1000 euro niet eens meer op, dit is eigenlijk het moment er voor … Heb je dat dan gedaan, nee
en dat terwijl ik al heel lang loop te kijken naar een Longines Hydroconquest of een Steinhart Ocean 500 premium.
Een horloge koop je voor jezelf, als ik een van mijn dure horloges om heb hoor ik er nooit iemand over, maar zodra ik een wat goedkopere TW steel draag hoor aanzienlijk meer enthousiaste reacties om mij heen… Alles is betrekkelijk en persoonlijk. Stiekem vind ik mijn TW Steel misschien ook wel de mooiste in mijn collectie, en hij kan hier afgekraakt worden (prima geen moeite mee), maar ik heb dit persoonlijk liever dan een Rolex. Daarom hou ik zo van horloges, er is zoveel keus dat je altijd goed moet zoeken naar het horloge waarmee je een klik hebt.
Dus ja een duurder horloge maakt mij niet gelukkig(er). Als geluk van horloges moet komen heb je denk ik een serieus probleem
Grappig, ik heb de term ook voor het eerst gehoord in de context van high-end audio. Zou het daar vandaan komen?
Destijds, na goed het forum archief te hebben geraadpleegd, had onderstaande heer al dezelfde overdenkingen. Hij was " avant la lettre ", zoals nu blijkt.
Cee_Lo_Green, in Okt. '12, zegt:
Ik ben Cee Lo Green, ben verzot op horloges en heb dan ook een grote trek in de betere merken, zoals AP, Rolex, PP, Ulysse Nardin, Franck Muller etc. Nu ben ik op zoek naar redelijk geprijsde submerken, omdat ik ben uitgekocht op de betere merken. Met submerken bedoel ik merken als Alpha Saphir ( van Jacques Lemans ), Sinn, Junkers, Zeppelin etc. Ik hoop dat jullie me willen accepteren als horlogefan binnen dit horlogeforum.nl forum. Zo. nú heb ik me, dacht ik toch, wél correct voorgesteld. Graag zal ik menig uurtje onder de horlogefans verkeren. Zowel de Nederlanders als de Vlamingen draag ik een warm hart toe, ook in dezen.
Groet van Cee Lo Green