Mijn naam is Arvid, 54, gelukkig getrouwd en 3 jongvolwassen zonen.
Ben hier in de afgelopen jaren af en toe al eens als gast geweest maar heb nu toch maar een account gemaakt omdat ik me iets serieuzer wil verdiepen in horloges en er wellicht in de loop van dit jaar wat meer geld aan wil uitgeven.
Momenteel draag ik sinds twee jaar vanwege gezondheidsredenen een Garmin VivoActive maar hoewel dat qua functionaliteit erg prettig is, vind ik het er verder niet erg stijlvol uitzien - en mijn vrouw ook niet en die maakt er af en toe een opmerking over dus als ik tzt. geld uitgeef aan wat mooiers is het uiteraard haar schuld
Ik heb in een la nog een klassieke Tissot (erfstuk, maar niks echt bijzonders, is zoân âjubileumgeschenkâ uit de jaren '60 oid), een compleet afgeleefde eerste generatie G-shock, een Esprit (ja is niks maar zag er âgoed genoegâ uit) en een ZentRa die ik in mijn tienerjaren (jaren '80) van mijn ouders heb gekregen.
Welkom op HF, Arvid! En hey, zelfs al is het âniks bijzondersâ, in jouw ogen. Wij zijn gek op plaatjes. Dus een foto wordt gewaardeerd! Verder, heb je al een beetje een idee/richting m.b.t. jouw toekomstige horloge en misschien wat wensen/eisen als het gaat om uiterlijk, functies en gebruik? We denken graag mee. Vinden we alleen maar leuk!
Een âArvidâ is een scandinavische vogel, een stormvogel, dus vandaar.
Ik zal binnenkort de la eens induiken en wat fotoâs maken en hier posten.
Momenteel kijk ik op Youtube trouwens veel filmpjes van Terry Baldassarre, ik leer daar veel van.
Ooit heb ik een studie werktuigbouwkunde gedaan dus techniek heeft mân interesse, leuk om dat nu eens qua horloges te verkennen.
En qua stijl ? Tja, âklassiek stoer maar stijlvolâ ? Ik vind het nog lastig om de juiste termen te vinden. Ik draag geen pakken meer op het werk maar ik wil wel iets dat wat netter is dan de G-shock die ik ooit had. Maar aan de andere kant moet het tegen een stootje kunnen, ik rijd veel motor bijvoorbeeld.
Heb mân pols gisteravond eens gemeten: ruim 18,5 cm dus het mag best enige omvang hebben.