Stormvogel stelt zich voor

Hallo allemaal,

Mijn naam is Arvid, 54, gelukkig getrouwd en 3 jongvolwassen zonen.

Ben hier in de afgelopen jaren af en toe al eens als gast geweest maar heb nu toch maar een account gemaakt omdat ik me iets serieuzer wil verdiepen in horloges en er wellicht in de loop van dit jaar wat meer geld aan wil uitgeven.

Momenteel draag ik sinds twee jaar vanwege gezondheidsredenen een Garmin VivoActive maar hoewel dat qua functionaliteit erg prettig is, vind ik het er verder niet erg stijlvol uitzien - en mijn vrouw ook niet en die maakt er af en toe een opmerking over dus als ik tzt. geld uitgeef aan wat mooiers is het uiteraard haar schuld :slight_smile:

Ik heb in een la nog een klassieke Tissot (erfstuk, maar niks echt bijzonders, is zo’n ‘jubileumgeschenk’ uit de jaren '60 oid), een compleet afgeleefde eerste generatie G-shock, een Esprit (ja is niks maar zag er ‘goed genoeg’ uit) en een ZentRa die ik in mijn tienerjaren (jaren '80) van mijn ouders heb gekregen.

44 likes

Welkom Arvid. Veel plezier hier.

1 like

Welkom

1 like

Welkom Arvid!

Dit is de beste reden om een horloge te kopen :grinning:

2 likes

Welkom en veel plezier hier!

1 like

Welkom op HF, Arvid! En hey, zelfs al is het “niks bijzonders”, in jouw ogen. Wij zijn gek op plaatjes. Dus een foto wordt gewaardeerd! Verder, heb je al een beetje een idee/richting m.b.t. jouw toekomstige horloge en misschien wat wensen/eisen als het gaat om uiterlijk, functies en gebruik? We denken graag mee. Vinden we alleen maar leuk!

2 likes

Welkom. Veel plezier op het forum.

1 like

Welkom
:+1:

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier.
Genoeg topics om ideeën op te doen!!:watch:

1 like

Welkom, mogen we ze ook eens zien?:yum:

1 like

Mooie naam Stormvogel, kijk je vogels als hobby? Welkom hier!

1 like

Welkom

1 like

welkom-home

1 like

Welkom bij de club :+1:

1 like

Dank allen voor het warme welkom.

Een ‘Arvid’ is een scandinavische vogel, een stormvogel, dus vandaar.

Ik zal binnenkort de la eens induiken en wat foto’s maken en hier posten.

Momenteel kijk ik op Youtube trouwens veel filmpjes van Terry Baldassarre, ik leer daar veel van.

Ooit heb ik een studie werktuigbouwkunde gedaan dus techniek heeft m’n interesse, leuk om dat nu eens qua horloges te verkennen.

En qua stijl ? Tja, ‘klassiek stoer maar stijlvol’ ? Ik vind het nog lastig om de juiste termen te vinden. Ik draag geen pakken meer op het werk maar ik wil wel iets dat wat netter is dan de G-shock die ik ooit had. Maar aan de andere kant moet het tegen een stootje kunnen, ik rijd veel motor bijvoorbeeld.

Heb m’n pols gisteravond eens gemeten: ruim 18,5 cm dus het mag best enige omvang hebben.

4 likes

Met die pols maat en motor rijden zou ik hiervoor gaan.
Onverwoestbaar en stoer.

6 likes

Welkom Arvid!

1 like

Welkom Arvid!

Veel plezier hierop het forum. Dat je nu toch een account habt aangemaakt, voorspelt een bumpy rollercoaster ride!

Enjoy!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

welkom,
het gaat je een lieve duit kosten nu je hier op HF zit :sweat_smile:

1 like