Om de 2 seconden stopt mijn solar Seiko heel even, om vervolgens weer door te gaan, loopt al met al nog wel op tijd.
Nieuwe accu of iets dergelijks?
Klinkt als een batterijtje dat aan vervanging toe is.
Foto ?
Waarschijnlijk heb je hem een tijd niet om gehad en heeft die geen licht gehad?
Is het niet zoals bij Citizen dat de batterij vrijwel leeg is? Dit is een indicatie dat die weer bijgeladen moet worden.
Indien dit hetzelfde werkt als bij een Citizen, gewoon even een oaar uur op de vensterbank laten liggen.
We hebben meer aan een filmpje
End Of Life indicatie via interval komt vaak voor.
Edit: EOL is term bij quartz, bij solar zal het eerder gaan om laag energieniveau.
Dank, horloge ligt inmiddels onder de hoogtezon
Ben benieuwd, vooralsnog de 2 seconden dribbel.
Je hebt toch weleens een Seiko gezien?
Laat hem lekker wat vitaminen D opnemen. Het zijn net mensen… wij willen ook wel eens lekker op vakantie naar een zonnig oord en in de zon liggen
Kan me niet herinneren…
Ik weet niet, maar is gewoon daglicht niet beter, of desnoods een ouderwetse gloeilamp? Een hoogtezon is toch voornamelijk UV-straling?
Hoogtezon was een grapje , het is maar een bureaulamp.
Ja , gewoon een dagje op de vensterbank .
Heb dit ook wel eens gehad met een Casio. Horloges horen onder de mouw gedragen te worden maar dat maakt het met zonneenergie horloges wel lastig. Duurt wel een half uurtje tot een uurtje tot die weer wat meer energie heeft.
De buurvrouw is op vakantie dus dat gaat niet lukken
Als mijn seiko kinetic bijna leeg is, heeft ie ook een interval van 2 sec. Dus even nieuwe energie erin.
Nadat de mist alhier is opgetrokken, wat zon.
En zowaar geen quickstep seconde wijzer meer
Dank voor de tips
Mijn horloge doet precies hetzelfde (Seiko kinetic) 20 jaar oud. Al 2 keer laten repareren o.a. nieuwe accu maar loopt nog steeds niet goed. Terug gestuurd naar Seiko kon gerepareerd worden maar vond het te kostbaar. Ben nu maar op zoek naar een ander horloge.
Repareren ( tot 2 maal toe)en nog niet goed? Dat pikt Hendrik niet
Dat is bijzonder (slecht). Ik had hetzelfde met een Kinetic, maar na vervanging van de accu (á €50) liep die weer naar behoren.
Vervolgens is het horloge overgegaan naar @laurentiuss