Stowa Flieger Klassik 40mm

Ik ben en blijf toch steeds aan het neuzen naar iets nieuws voor naast mijn Damasko DA46. Er is geen haast bij en ik kijk nu al maanden, maar het begint wel (steeds meer) te kriebelen :wink:

Nu zit ik toch wel erg in de Flieger hoek, kom ik steeds meer achter. Dressy is niet aan mij besteedt, en ik heb ook niet erg veel met duikers. Een flieger then…

Ik vind dit toch wel een mooi clean model en een mooi merk…

Wat vinden jullie eigenlijk?

https://www.stowa.de/en/Flieger+Klassik+40+Logo.htm

6 likes

Heel mooi! Ik heb zelf de wijzerplaat type B.

1 like

Met name de combi klok band op de eerste foto is erg fraai! :+1:t3:

1 like

Thx…vond ik zelf dus ook inderdaad.

:thumbsup: Foto’s? (pretty please…)

Ik heb de Sellita top handopwinder. Prachtig horloge, zeer goede bandenswapper.
Made in Germany staat er tegenwoordig niet meer op, en persoonlijk zou ik kiezen voor de no-logo versie.
Dat is puur omdat de “echte” fliegers uit de oorlog ook geen logo’s hadden.

Qua flieger zijn er in mijn optiek maar 2 van de 5 die echt mooie modellen hebben, IWC en Stowa. De klantenservice van Stowa is uitmuntend en hun eigen bandjes van topkwaliteit en zeer gunstig geprijsd. Ik ben uiteraard wel bevooroordeeld, dusdanig dat een Marine Klassik 40 grau ook op de wishlist staat.

7 likes

Thx. Dat klinkt in ieder geval super…zeker ook vwb klantenservice.

‘No logo’ is dan wellicht the way to go…

Ik zou Laco toch niet vergeten in dit rijtje … toch één van de ‘original 5’ :wink:

Kijk eens naar Tisell. Super afwerking en vriendelijk geprijsd

http://mobile–shop2.tisellkr.cafe24.com/product/tisell-pilot-watch-43mm-type-a-sea-gull-st25-automatic-super-luminovac/23/?cate_no=42&display_group=1

1 like

En Wempe en A. Lange ook. Alles behalve die merken zijn flieger hommages :wink:

Over Laco: tijdje naar gekeken, maar qua afwerking, lange lugs en dikke kast uiteindelijk niet voor gekozen. Daarnaast moet een flieger handgewonden zijn vind ik. Prijs-kwaliteitstechnisch kom ik dan op Stowa uit.

Niet verder kijken. :wink:
Bestellen dat horloge!

1 like

Blijft prachtig. Ik zou ook voor no logo gaan. Met het oude Stowa logo zou ik iets langer twijfelen ;). Succes met de keuze!

gr, HJR

1 like

De Laco Memmingen handopwinder (rechts) blijft mijn favoriet.

2 likes

Uitbreiden in de Flieger hoek is de minder voor de hand liggende stap, maar helemaal goed toch, je zegt dit vast pas na geruime tijd nadenken. Om te zwemmen heb je je Damasko al. Stowa maakt goed spul voor redelijk geld.
Een handwinder “hoort” bij een flieger, maar dan kom je 1 mm groter uit en heb je ofwel een kleine seconde ofwel géén secondenwijzer, en dat “hoort” ook niet. Bij Stowa dan.

1 like

Een handwinder vind ik zelf niet erg praktisch…ik vind juist het principe van een automaat erg fijn.

Dank allen voor de input. Ik ga eea nog eens goed overpeinzen voordat ik…

niet kopen…

it 's all about the chase…

:relaxed:

2 likes

:sunglasses: misschien doe ik dat wel…

Ik heb de 40mm Ikarus gehad. Erg mooie klok.

10 likes

Yep!

6 likes

Ik heb nog eens op hun site gekeken en vind het echt hele gave horloges met puike prijzen. Zo’n 40 mm Flieger Klassik zie ik mezelf ook nog wel eens aanschaffen. Heel erg mooi! :drooling_face:

1 like