Stowa HFLE 2017 : Sunburst blue dial Ikarus! Info upgrades + foto's!

Kijk, het begin van inzicht.:slight_smile:

1 like

Aha, @henrik vind het dus wel/niet/aan te raden * een grens van 500 euro aan te houden.
Ik denk dat hij en @jur intussen in hun vuistje lachen over de verwarring op het forum.

:joy:

(*) doorhalen afhankelijk van wie de boodschapper is

Dat is ook mijn punt niet. Alleen dat (crisis of niet, trouwens; als je jezelf meerdere horloges kan veroorloven valt het mee met de persoonlijke crisis :grimacing:) men makkelijk zegt 600, Stowa?! Doe ik! Maar daadwerkelijk kopen blijft dan uit. ( in het verleden een aantal keren meerdere horloges gekocht door 1 forumlid om een afgesproken minimum aantal te halen)

2 likes

Inderdaad. Toezeggen is makkelijk, maar bij je woorden blijven een stuk moeilijker.

1 like

Prima, dat is ook wat ik begrijp uit die post in het eerste topic over HFLE 2017. Blijft vreemd dat Jtrapman iets anders te horen kreeg.

Zeker, maar datzelfde geldt voor een ltd van 500,-. Misschien in wat mindere mate.

Wanneer wordt er hier gepolled? Dan zie je direct hoeveel inschrijvingen gehaald kunnen worden met het winnende voorstel. Volgens mij haalt de blauwe nodate wel al wat (serieuze) gegadigden.

Graag hier verder over de Stowa HFLE, de discussie over de regels liever in het overkoepelende draadje.

gr, HJR

Ik snap je punt.
Maar nogmaals, het was maar een grapje !!!

5 likes

Sinds 2003 is er wel inflatie geweest en is het forum flink gegroeid. Ik denk dat als je met een goed ontwerp komt, je altijd voldoende verkoopt. Zouden er echt veel minder Pilot1’s verkocht zijn als de prijs 600,- was geweest?

1 like

De aanbetaling voor start productie vorig jaar vond ik een heel goed idee.

Op zich een goed idee, echter niet mijn punt.

1 like

Een poll is altijd wat anders dan de munten op tafel leggen!

1 like

I know, maar je moet eerst en vooral het meest populaire voorstel distilleren, of gewoon zeggen dít is het voorstel, wie wil.

1 like

Cool! :sunglasses:

7 likes

Ik geloof niet dat een internetpoll waar geen enkele consequentie voor afname aan vast zit een realistisch beeld geeft.
Wordt al gauw een “Boaty mcBoatface” verhaal

2 likes

Een aanbetaling als je gekozen heb lijkt mij normaal en daar zou ik geen probleem mee hebben. Maar er zijn veel verschillende meningen dus uiteindelijk zullen ook mensen niet meedoen. No date zou voor mij een breekpunt zijn en ik zou ook willen upgraden. Dus zouden die mogenlijkheden er niet zijn dan zou ik er nog eens goed over nadenken. Wat wel een pluspunt is dat Stowa nu op mijn verlanglijst staat. Dus nogmaals beginnen rond de 500 met een uitloop naar 700 geheel naar eigen keuze. Ik wacht op de eindelijke keuze mogenlijkheden.

Akkoord, maar probleem is dat voor veel mensen, net zoals bij mij, afname wel degelijk afhangt van de uiteindelijke configuratie. Ik wil enkel intekenen op blauwe sunburst nondate, dus moet vooraf wel zeker weten dat dit m zal worden :slight_smile:

1 like

Ben benieuwd wat het gaat worden. Zijn iig genoeg mensen hier, die het tot een goed einde weten te brengen. :slight_smile:

@Vigorelli Wat is eigenlijk de minimale afname?

Opzich ligt er al een redelijke richting toch?
Zelf twijfel ik nog om er een aan te schaffen (had eigenlijk een ander horlogedoel dit jaar) en ik zal daarin niet de enige zijn. Mocht ik dit horloge zeker willen dan zal ik het niet fijn vinden dat door mensen die hem toch niet nemen bepaald wordt hoe deze eruit komt te zien (wat het nadeel van een poll is).

1 like

Daarom was de oorspronkelijke procedure ook goed. Drie eindvoorstellen waartussen gekozen wordt.

2 likes