Stowa HFLE 2017 : Sunburst blue dial Ikarus! Info upgrades + foto's!

Ach? Heb ik ook gedaan bij de vorige HFLE, eur 475,- (of eur. 600,-) is ook de wereld niet en vind je het horloge alsnog niks dan is er altijd wel een forumlid die niet wilde happen maar uiteindelijk toch graag het horloge wil hebben.

Je hebt dan wel zelf bijgedragen aan het proces!

Heel gaaf die blauwe plaat zonder datum!

Een heel subtiel accent zou voor mij geen dealbreaker zijn.

Misschien een nato met oranje accenten bijleveren?

Ik ga dit met heel veel interesse volgen.
Grote kans dat ik ook mee doe, even afhankelijk van uiteindelijk design.

Voor een leek: wanneer zou die geleverd kunnen worden?

1 like

Als het niet anders zou kunnen ben ik daar ook voor in.

Opinions are like assholes…Everybody’s got one and everyone thinks everyone else’s stinks… * Dirty Harry

Passend weer voor dit topic. @Vigorelli top initatief!

Mijn advies: Trap er een poll in met twee keuze’s: De Grijze of de Blauwe. Ieder zieltje mag stemmen, en na een week gaat de poll dicht.

Als het goed is komt de blauwe naar voren. Laat mensen zich ( net als vorig jaar ) inschrijven voor ongeveer 1/3 van het maximale bedrag, zeg 250 euro. De mensen die zich hebben ingeschreven verwerven stemrecht over de mogelijke opties. Democratischer dan dat kan het niet worden.
Als je dan nog afknapt op een date/no date kan je je inschrijving doorflipperen, of het horloge ontvangen en daarna doorflipperen.

Mijn asshole denkt dat dit wederom een prima initiatief is, en of het nou de grijze of blauwe met datum gaat zijn…ik schrijf met toch wel weer in. Puur vanwege het proces, de sympathie voor Stowa en beiden hebben ze wat. Bevalt het eindresultaat me niet. Het blauwe gedeelte is je beste vriend.

3 likes

Vind die Fliegers van Stowa ook erg mooie klokjes, maar vind dan wel echt de mat zwarte plaat met witte cijfers het aller mooist (dat glimmende gaat juist vervelen en is minder tijdloos en valt minder te combineren). PS: wel jammer dat ze in WOII de klokjes voor Luftwaffe etc produceerden, maar goed dat geldt ook voor IWC.

Laat svp weten mensen, ben ik de enige voor de zwarte plaat?

4 likes

Weliswaar een b-type, maar toch even ter illustratie, 55mm om de jas.

2 likes

Ja. En Seiko voor die kamikaze-knakkers…

Wat heeft dat er nu nog mee te maken zeg.? Sorry hoor. Da’s de geschiedenis van die altijd gezellige jolige mensheid hè?

Prachtige Stowa overigens!:wink::+1:t2::ok_hand:t2:

2 likes

Antwoordrondje

Lukt niet helaas.

De prijzen gaan uit van een afname van 50. Dat is gekeken naar voorgaande HFLE hoog. Eventueel minder is mogelijk maar dan zal de prijs hoger uitvallen.

Haha. Ik zal komen met een concreet voorstel voor de blauwe. Ik wil nog even de input van het forum meenemen over de blauwe.

Thanks voor je antwoord. Ik hoop dat @Henrik alsnog wat duidelijk wil geven. Het zou een hoop verspeelde moeite zijn als dit voorstel niet ‘mag’.

Daar zijn we nog niet aan toe, maar in ieder geval niet voor september.

Je gooit er nu een compleet ander model in (Sport). Zwarte plaat zit in de klassik fliegers die starten op 930,- (2824 top)

gr, HJR

4 likes

Een zwarte plaat vind ik persoonlijk ook beter passen, makkelijker te combineren en de eventuele (oranje) details staan daar ook beter bij. Dus je staat er sowieso niet alleen voor! :wink:

Ps. Over dat de zwarte plaat enkel in een ander model zit, de blauwe sunburst is ook custom toch? Dat moet dan ook prima lukken met een zwarte plaat.

1 like

Leef je gerust uit en maak een concept. Als het populair blijkt kan ik het voorstellen aan Schauer, maar ik weet niet of hij daar in mee gaat.

gr, HJR

3 likes

Dat is precies wat ik ook dacht (als het toch custom is, moet zwart toch ook kunnen?) Dit geeft ons toch de kans om voor een HFLE prijsje een Stowa met een zwarte plaat te bemachtigen?

blou:

@Vigorelli wat meer dictatoriaal wordt

Haha. Ik zal komen met een concreet voorstel voor de blauwe. Ik wil nog even de input van het forum meenemen over de blauwe.

Had ik al gezegd voor een blauwe te opteren, liefst met date, maar zonder is geen dealbreker
Geen accenten, alleen aanpassingen aan de caseback???
:wink:

Verspilde moeite is het nooit, wordt/mag het geen HFLE worden, kunnen we altijd nog een groupbuy doen.

1 like

Concept voor de zwarte plaat (basis plaatjes van de Flieger Klassik):

https://www.stowa.de/en/Flieger+Klassik+40+logo+date.htm

1 like

Volgens mij probeer je deze te posten:

https://www.stowa.de/cosmoshop/default/pix/a/z/Flieger_Klassik_Logo_Datum/g/Flieger_Logo_Datum_Seite_2600.jpg

Da’s gewoon een plaatje van de flieger klassik. Die is bekend. Kom maar door met de aanpassingen.

gr, HJR

Het lijkt me wel leuk als de limited tov het origineel apart en onderscheidend is, toch? Dus geen gewone stowa.

1 like

Stel dat je deze als basis neemt, zwarte plaat en niet de geblauwde wijzers (scheelt weer iets in de kosten), dan een oranje tip op de seconde wijzer en zoals eerder al geopperd is, de 17e minutenmarker oranje.

De kleurstelling is dan vele malen beter dan die met de standaard grijze plaat en in mijn ogen ook erg chique!

1 like

Inderdaad…maar heb helaas niet de grafische skills om de aanpassingen te maken. Mijn punt is metname de basis met een zwarte plaat met witte cijfers.

Zijn meerdere mensen die iets in elkaar kunnen flansen. Enkel zal je wel met een betere omschrijving mieten komen,…

Mee eens, maar realiseer je wel dat die geblauwde wijzers juist heel erg gaaf staan met 1 of 2 kleine oranje HFLE details! Een oranje datum cijfer zou bijv ook kunnen) (weet idd alleen niet wat dat qua kosten betekent).

Zwarte plaat stowa flieger zonder de thermisch geblauwde wijzers is een boerenkool zonder rookworst vind ik. Dan zit je met zwarte wijzers op een zwarte plaat. :confused:

Maar nogmaals het staat je vrij om een en ander uit te werken.

gr, HJR

4 likes