Stowa HFLE 2017 : Sunburst blue dial Ikarus! Info upgrades + foto's!

Ben het met je eens H_J_R, die geblauwde wijzers horen erbij…

Het is maar goed dat ik geen horloges ontwerp. :wink:

Toch ben ik erg benieuwd of er een kundig iemand iets moois in elkaar kan flansen met een zwarte plaat en subtiele oranje details zoals @dbroed ook al zei.

1 like

Je kunt altijd deze laco aanschaffen, brrr.

1 like

Dus oranje tip op de seconde wijzer en oranje datum cijfer (met zwarte plaat als basis en geblauwde wijzers). Iemand hier die dit kan/wil uitwerken?

(Het blauwe beginstuk van de seconde wijzer zou ook oranje kunnen ipv de tip oranje te maken, of gewoon de hele seconde wijzer oranje maken kan ook.)

Maar iemand hier die dit wil uitwerken?

Nog even ‘Armani’ in plaats van ‘HFLE’ er op en hij is helemaal af 🖒

:grin:

1 like

Sorry hoor, niet dat ik dingen kan uitwerken, maar doe het zelf.

Is ok joh, wat mij betreft mag iedereen roepen wat ie wil. Als dat tot een heel populair voorstel leidt, prima. Wellicht heeft @Bidle nog wat tijd over, die geheel vrijwillig voor de Stowa het een en ander heeft ‘geflanst’. Nou ja vrijwillig, hij gaat wel voor die no date natuurlijk :wink:

Wel benadruk ik dat ik vooralsnog enkel met Stowa heb gecommuniceerd over het eerste voorstel en de mogelijke blauwe. Dus verwacht niets.

gr, HJR

1 like

Het lijkt mij toch uitermate redelijk dat jij die hier zoveel energie insteekt, wel achter het definitieve voorstel moet staan, en ook mooi moet vinden. Toch?

1 like

Zeker! Ik, of eigenlijk belangrijker: Stowa, zal niet achter een gedrocht gaan staan. Ik had er misschien ‘tot op zekere hoogte’ achter moeten zetten.

En mooi wil ik hem ook vinden, maar het hoeft natuurlijk niet mijn favoriet te zijn. Het voorstel voor de grijze vind ik mooi, de blauwe (date or no date) eveneens en een zwarte plaat met accenten misschien ook wel. Ik geef graag de ruimte voor ook nieuwe ideeen. Mocht daar iets concreets uit komen, prima. Maar voorlopig is er niets anders aan de orde dan mijn grijze voorstel en discussie over de blauwe variant. Waarover mijn volgende voorstel zal zijn.

gr, HJR

4 likes

Ik prefereer ook een zwarte, maar dat gaat hem waarschijnlijk niet worden. Maar met blauw kan ik prima leven :+1:

De subtiele oranje details spelen mooi met het blauw van de wijzers. Tevens komen, naar mijn mening, zowel de blauwe wijzers als de oranje details beter tot hun recht op deze zwarte wijzerplaat.

Mvg,

Sander

6 likes

Dit zou voor mij echt een no-go zijn!

6 likes

Ik zou de oranje secondewijzertip weglaten en las in een eerdere reply dat het weglaten van de merknaam niet mogelijk was. Maar zwarte plaat dan doe ik mee. :wink::+1:
Eigenlijk haak ik alleen af bij de grijze plaat :smile:

1 like

Ja dit is meer een snel probeersel geweest gebaseerd op een standaard plaat van Stowa zelf, zonder merknaam blijkbaar.

Maar de oranje seconde tip weg dus, zou je nog andere subtiele details toe willen voegen? Desnoods op de achterkant?

1 like

Wat betreft de achterkant geloof ik niet dat er iets op zou kunnen komen waardoor ik af zou haken :smile:.

Oranje secondestreepje op 17 vind ik wel erg leuk.:+1:

1 like

Gaat je prima af!
Als je de volgende keer er een screenshot van maakt is het helemaaal af; Alt+Shift+4

2 likes

Haha, het ging om een impressie en niet om een high-res detailfoto. Bijdehand! :wink:

Tevens ligt m’n laptop momenteel niet binnen handbereik en was dit de enige afbeelding op m’n telefoon. Maar ik neem je waardevolle tip mee! :yum:

Was enkel positief bedoeld hoor,…is niks mis mee.

1 like

Mijn welgemeende excuses dan, thanks voor de tip. Ik ben sowieso nog een beetje aan het stoeien met foto bewerkingsprogramma’s op de Mac, maar die vraag zal ik in een ander topic stellen! :grin:

Geen probleem

Enkel leuk toch, ik doe het ook enkel een beetje als hobby. Je moet ergens beginnen en met tutorials op Youtube kom je een heel eind. :+1:t2:

1 like