Stowa HFLE 2017 : Sunburst blue dial Ikarus! Info upgrades + foto's!

Speelt niemands OCD hier te parten voor wat betreft die oranje 17 minute marker? Die van mij wel namelijk!

6 likes

De charme zit 'm in de imperfectie. Vind je dan eigenlijk ook niet dat een horloge aan beide kanten van de kast een kroon moet hebben, voor de symmetrie? :wink:

Bedankt voor de uitwerking/opzet Sander, ziet er goed uit wat mij betreft! Als het kan nog 1 met merk en datum (zou gewoon in wit kunnen).

1 like

De variant met Stowa logo en datum. :+1:

6 likes

Beetje kermisklok zo, ik vind het er niet uitzien.

13 likes

Ben ik het niet mee eens, het oranje speelt juist leuk met het blauw en de zwarte wijzerplaat zorgt ervoor dat het niet ‘too much’ wordt.

Ik vrees dat een blauwe sunburst, mét oranje details dat wel is namelijk. Of heb jij een heel ander idee? Want dan ben ik erg benieuwd! Misschien kan ik jouw input ook wel verwerken namelijk.

Erg mooi, niets meer aan doen!!

Dit is alles behalve een kermisklok, wat ik juist wel heb bij die glimmende sunburst.

Met de secondewijzer helemaal wit vind ik hem top :smile::+1:

3 likes

Goed punt. Daar heb ik geen moeite mee, waarschijnlijk omdat dat zo ‘heurt’. Een anders gekleurde minute marker ‘heurt’ normaliter niet. Met een gekleurde secondhandtip heb ik minder moeite.

1 like

Waarom is dit een ‘kermisklok’? Vind dit juist wel mooi. Misschien is de oranje punt vd secondewijzer iets te veel maar kermisklok is wel heel erg overdreven

1 like

Mooi initiatief!
Persoonlijk zal ik of de tip of het accent op de 17 weghalen (kan niet goed tegen het verschil in grootte).
Wel is het zo dat een dergelijk ontwerp al vrij gangbaar is bij de huidige modellen.

1 like

als aan alle wensen tegemoet wordt gekomen, wordt het een ding van niks

2 likes

De zwarte met blauwe wijzers en oranje accenten zou ik niet op intekenen.

Niks met ocd te maken ofzo. Gewoon niet mooi. Misschien dat met zwarte wijzers en verbetering is.

Met zwarte wijzers krijg je weer het ‘boerenkool zonder worst’ verhaal. Zoveel meningen en maar één HFLE 2017. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt! :wink:

2 likes

Ten eerste geweldig alle inspanningen met betrekking op de HFLE. Volg alle topic’s hierover met spanning. De panda, Pelikaan of deze Stowa zijn prachtig. Alleen vind ik alle veranderingen aan de Stowa geen verbetering. Al de kleuren op de wijzers no thanks. De uitdrukking van een kermisklok gaat misschien wat ver maar het haalt wel in mijn mening wel wat uitstraling weg. Voor wat het waard is mijn mening over de Stowa! De donkerblauwe plaat met witte wijzers (evt oranje puntje op de sec wijzer) evt de datum op 6 en bij de datum een oranje 17 zou wat mij betreft voldoende zijn.
Suc6 H_J_R_ met de verdere ontwikkeling van de Stowa.

4 likes

Okay nog een variant. Blauwe wijzerplaat, geblauwde wijzers, geen datum, Stowa logo op de plaat in donkeroranje. Verder geen extra kleuring aan secondewijzer of 17 e minuut. :sunglasses:

3 likes

Misschien wel een leuk idee inderdaad! @Bidle. Ik heb ook gedacht aan een oranje accent bij de 12 indice, zoals de bolletjes of het driehoekje.

gr, HJR

4 likes

Zal deze week eens kijken, voorlopig even ontspannen voor weer enkele reizen.

1 like

Wat voor “kloppend hart” komt er dan in die Stowa @ € 650,-- ?