Zwarte plaat doet mij niets, zo ‘gewoontjes’. Zou daar zeker niet op intekenen. Maar het is de HFLE dus democratie bepaalt de kleur. Voor mij de blauwe!
Ik zie iets teveel kleuren, wat hem wat Swatch-achtig maakt. Voor een Swatch geen probleem, maar niet voor een wat serieuzere HFLE.
Kermisklok is wat gechargeerd, maar idd wel wat teveel kleurtjes.
Dat was mijn bezwaar vorig jaar ook: het wordt dan van alles net niks.
Kortom: inspraak is leuk, maar leidt niet persé tot een mooi eindresultaat. Wellicht kun je beter dichtbij de basis blijven met een zeer subtiele aanpassing daarop. En dan achterop een verwijzing naar Horlogeforum LE.
Ik zou het wel kunnen, maar ik wil het gewoon niet. Ten eerste omdat er weer mensen over oranje accenten beginnen, en dat is lelijk. Ten tweede omdat zwart-wit dodelijk saai is, en ten derde omdat zowel de Ikarus met de originele Rhodium plaat als ook de nachtblauwe “Poor Man’s Petit Prince” gewoon veel, veel mooier en spannender zijn.
Zwart is een cliché waar de honden geen brood van lusten.
Brrrrrrrrrrr… Weer zo’n rare oranje blanje bleu secondenwijzer. Ik krijg iedere keer een brok in de mond als ik het zie.
Ik begrijp nu ook waarom veel forumleden waarschijnlijk nooit bij Stowa aan de bak zullen komen. Ome Jörg would disapprove. Althans, dat hoop ik dan maar.
Dat zou subtiel zijn, en gebalanceerd op de plaat.
Nee hoor, helemaal niet. Ik zou 'm wegkeilen als ik 'm uit de Happy Cranes trok.
Dat dus.
Ehhhh?
Is het nu lelijk of niet. En ja, het is lelijk.
We hadden het toch alleen over de twee bollekes boven de driehoek? Minder storend dan zo’n rondzoemende secondenwijzer.
Begrijp me niet verkeerd. Dat oranje accenten per definitie lelijk zijn is een constatering van een feit. Maar als het dan moet…
Nogmaals, waarom dat oranje?
Wat is de reden dat de aanpassing oranje moet zijn, is dit omdat het een NL forum is of omdat het een kleur van het vroegere forum is?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het wel degelijk mooi maar ik wil graag begrijpen waarom.
[quote=“GuillaumeNOS, post:381, topic:107582”]
Maar het is de HFLE dus democratie bepaalt de kleur.[/quote]
Het is nog geen HFLE volgens mij
Ik hoopte dit jaar af te zien van een hfle maar als het stowa met blue dial wordt, dan meld ik me aan
Dat vroeg ik me ook af. Vanwaar dat oranje???
Ik vind oranje accenten niet nodig. Alle wijzigingen aan het horloge graag op de achterzijde.
Verder:
Blauw met datum vind ik het mooiste (paar keer gezegd, sorry voor de herhaling maar…), maar als Stowa zegt: Vorig jaar al een limited gemaakt op die manier en dus doen we dat niet nog eens… Dan maar zonder datum.
Ik zou bovenstaande best snappen.
Limited is limited, niet limited serie 1 en limited serie 2, want dat is niet limited. (AP heeft ooit een tweede serie van een limited gedaan, en daar zijn ook rechtzaken over gevoerd, en ik snap dat wel. Ging alleen wel om andere bedragen toen natuurlijk).
Zwart wit is saai, heb er al een paar van in mijn collectie (niet Stowa, wel andere merken). Grijze versie vind ik eerlijk gezegd niet mooi. Grijs is ook maar eeeeeeh grijs. Het is niet wit maar ook niet zwart, grijs is eigenlijk niks…
Sorry dat laatste slaat echt nergens op, maar ik vind het gewoon niet mooi
Inderdaad Leen het is een voorstel zoals ook overduidelijk en meermaals staat in dit topic.
gr, HJR
Op die route zitten we inderdaad.
Inderdaad omdat het een knikje is naar dit Nederlandse horlogeforum. En het maakt hem net wat meer onderscheidend van de watchtime flieger. Een no date zou natuurlijk al verschil maken, maar mij lijkt een klein oranje detail zeker een optie.
Nogmaals het hoeft er niet op, en als het er op komt zal het subtiel zijn. Een ‘kermisklok’ zal er hoe dan ook niet komen omdat ik maar belangrijker Stowa daar niet aan mee zal doen.
gr, HJR
Bij een no date is de supersubtiele optie van een oranje 17 op de datumschijf natuurlijk weg. Een oranje indice op de 17 minuten is ook subtiel, maar triggert bij sommigen de OCD.
Hier nog wat snel gemaakte subtiele ideeën:

gr, HJR
2, simpel…
Ik vind nr2 erg geslaagd!
Hoewel ik liever wel gebruik maak van de datumschijf in het uurwerk spreken optie 1&2 me wel aan.
Bij de eerste lijkt ook het logo minder opvallend.
Oranje Stowa logo ziet er mooi uit!
ALS Stowa daarmee akkoord zou gaan -wat ik me ernstig afvraag- dan optie 1. Vervolgens 2.
Nr 3 lijkt een geamputeerde GMT.
Voor mij ook nr. 1. Dan blijft ook alles voor het tijd aflezen zelf in 1 kleurstelling.
Bij oranje ben ik weg.
Ok doei.