Stowa HFLE 2017 : Sunburst blue dial Ikarus! Info upgrades + foto's!

Het is al meerdere keren gezegd dat Pellikaan onder de 500 zou blijven…

8 likes

Mooi horloge dat wel maar niet voor mij namelijk geen date en geen open caseback.

Ik ben wel benieuwd naar de vervolg foto’s (met gravering enzo) want hij kriebelt toch wel… :wink:

Beetje drukke dagen maar ik ben weer thuis.

Hier de afbeeldingen en laatste info! Zoals je ziet gaat het om een wat donkerder tint oranje wat het logo betreft, die wat mij betreft beter past bij de prachtige plaat dan de oranje tint die ik in een eerder concept liet zien. Ook heeft Jorg Schauer een caseback ontworpen en deze gegraveerd! Zoals gezegd met vermelding van nummer en HFLE 2017. Zie de foto’s hieronder.

Mocht deze gravering nou niet zo je ding zijn, dan staat het je vrij om te kiezen voor een gravering in originele stijl zoals helemaal beneden getoond in een voorbeeld (met uiteraard correcte HFLE vermelding).

De nappa lederen band is trouwens in bruin of zwart, de keuze is aan jou!

Kortingen bij upgrades

  • De mogelijkheid voor een top-grade ETA-2824-2 voor 110,- in plaats van 130,-.
  • De mogelijkheid voor een extra doorkijkbodem met saffierglas voor 80,- in plaats van 110,-.
  • De mogelijkheid voor een 20mm Milanaise bracelet mat of gepolijst voor 120,- in plaats van reguliere 150,-.

Dit is hem dan! Klik voor groot.

Voorbeeld milanaise strap deze is gepolijst (met ander ontwerp dial):

Alternatieve gravering voorbeeld. De caseback blijft verder identiek. Uiteraard zijn de gegevens dan kloppend :wink:

Wellicht overbodig maar ik wil het wel vermelden: uiteraard krijg je normale garantie op de blauwe Ikarus en kun je rechtstreeks bij Stowa terecht mocht je vragen of problemen hebben. Natuurlijk mag je over specifieke vragen over dit voorstel mij wat vragen of deze stellen in het topic.

Ik ben best trots op het voorstel en het was een plezier om met Stowa samen te werken, zoals altijd heel prettig in de communicatie. Ook wil ik jullie bedanken voor alle support en input!
Aanvullend de eerdere post:
Ik heb veel contact gehad met Stowa en met jullie in dit draadje. Ik stond open voor input en dat er dan een orkaan aan meningen kwam kon ik natuurlijk verwachten. Gelukkig zat er een hoop nuttige feedback bij! Dank daarvoor. Ook Jorg Schauer heeft actief meegedacht over de mogelijkheden.

Ter zake. Ik heb wat knopen moeten doorhakken.
En even gelijk ter informatie omdat de kleur oranje nogal omstreden bleek: Schauer gaf aan geen blauwe limited te kunnen maken zonder accentje, aangezien dit te veel overeen zou komen met de blauwe watchtime flieger 2015 die destijds 980 euro kostte (met top grade dat wel). Er moest dus iets speciaals aan zitten, en enkel een no date was niet voldoende onderscheidend.

Het definitieve voorstel is geworden een Stowa Ikarus met de prachtige blauwe sunburst plaat. Het gaat om een no date. Het uurwerk is het betrouwbare automatische Zwitserse kaliber **ETA 2824-2 elabore (hacking en hand wound). **

Naast de blauwe no date dial onderscheidt deze flieger zich verder door een gegraveerde solide caseback met vermelding van “HFLE 2017” en het unieke nummer met vermelding van totale oplage. Daarnaast is het logo van stowa in een fluo tint oranje, een knipoog naar het HF.

Niet onbelangrijk: De prachtige thermisch geblauwde wijzers die niet op de gewone Ikarus zitten komen wel op deze LE!

De specs verder zijn een nette 40mm, 20mm lug width, 12mm dik en voorzien van ontspiegeld saffierglas. De strap is een bruine lederen Stowa strap.

Voor de volledige Ikarus specificaties:

https://www.stowa.de/Ikarus.htm

De Stowa Ikarus is normaliter zonder upgrades 660 euro. Stowa is geen goedkoop merk die vaak aan kortingen doet dus ik ben wel blij om te melden dat de HFLE met de vele aanpassingen (geblauwde wijzers, blauwe sunburst plaat, kleuraccent en engraved solid caseback) 680 euro kost. Een hoop geld, maar voor een hoop horloge van een mooi merk.

PS. Er zijn nog wat upgrades mogelijk voor kopers zoals een top grade eta of mesh strap tegen een kleine korting. Ook dit zal ik nog even aanvullen.

gr, HJR

27 likes

Vond eerst het ontbreken van een zichtbodem jammer maar dat vliegtuig is minstens net zo gaaf. Mooi voorstel!

Vraag aan @Jur @moderators

Kunnen jullie bovenstaande post samenvoegen met het voorstel dat ik een paar posts daarboven heb ingediend? Die moest ik noodgedwongen vanaf mobiel indienen wegens problemen met laptop, en was niet geheel compleet.

De foto’s in die posts mogen vervangen worden door de foto’s in mijn laatste post. De tekst mag onder de originele tekst.

Alvast bedankt!

gr, HJR

1 like

No date vond ik zelf leuk om hem des te meer te onderscheiden van de watchtime limited Stowa. Jammer dat no date voor jou no go is. Open caseback is leuk maar een 2824 is ook weer niet bijster verassend, daarom vond ik een bijzondere gegraveerde caseback leuker. Bovendien heb je de optie een doorzichtbodem met saffierglas bij te bestellen met korting.

De band is ook een smaakzaak, maar ook hier staat het je vrij een andere band bij te bestellen tegen normale meerprijs. Behalve de Milanaise, die is te bestellen met een korting van 30,-.

Bedankt voor je compliment en kritiek!

gr, HJR

2 likes

Toch errug mooi zo. Misschien ga ik hier ook nog wel stemgeld doneren.

5 likes

Oh oh oh, die caseback… Schitterend mooi!!!
En die Milanaise strap… Och och och wat staat dat lekker zeg!

Ik heb direct na opening stemming al stemgeld betaald voor deze… Nu de rest nog. Wat een plaatje!

2 likes

eh… OEF, zeg maar. Mooi! Ik heb anders gestemd met het oog op mijn budget… maarre als ik een unieke flieger in mijn collectie wil… Hier moet ik serieus toch even mee aan de slag.
De stemming is nog niet voorbij. Dank ook voor je inspanningen!

1 like

Heel gaaf geworden! Mooie kleur blauw en het vliegtuig op de Caseback is “de shizzle”!!

Onwijs tof resultaat!

Een resultaat om trots op te zijn :ok_hand:t3:

2 likes

Geweldig eindschot. The show aint over till…

1 like

Nog even de specs van de Ikarus voor de volledigheid:

  • Case diameter:40,00mm
  • Height: ~12mm (wat dikker dan het origineel door de solid caseback.)
  • Strap width: 20,00mm
  • Lug-to-Lug size: 48,60mm
  • Waterproof: up to 5ATM (50m).
  • Weight: 70 gr. (leather strap), about 120 gr. (metal bracelet)

Materiality

  • Case:Stainless steel, fine matt, ground by hand
  • Dial: Sunburst blue dial, Superluminova C3
  • Hands: thermically blued hands, Superluminova C3

Movement:

  • ETA 2824-2, mechanical, automatic

Specific features:

  • Engraved case back, hands and numerals on dial with Superluminova C3

Vergeet niet: lumeknaller!

gr, HJR

18 likes

Damn die is echt gaaf ook

1 like

Prachtige klok, vooral met milansise band :grinning:

Groeten Tecco

2 likes

Prachtig voorstel! Vind hem zonder datum erg mooi. Ik ga er serieus over nadenken!

1 like

Gewoon doen joh!

1 like

Eerlijk is eerlijk maar dit is een hele mooie👍

1 like

Potverdrie inderdaad erg gaaf…ook de caseback met gegraveerde vliegtuig is om de vingers bij af te likken :thumbsup:

Helaas moet ik mijzelf momenteel even een halt toeroepen vwb aanschaf nieuwe horloges…de afgelopen 2 maanden was pittig.

1 like

Heb gestemd, neem aan dat de extra’s later nog doorgaan/ besproken kunnen worden?

2 likes