Stowa HFLE 2017 : Sunburst blue dial Ikarus! Info upgrades + foto's!

Toch heb ik mijn vraagtekens of een “duur” horloge een meeste stemmen gelden wedstrijd gaat winnen.

2 likes

dat denk ik dus niet.

Ik denk dat er meer mensen (op dit forum) zijn die 225 euro ‘op de plank hebben liggen’ (voor weer een horloge, zie het ook maar eens te verantwoorden aan moeder de vrouw) dan dat er mensen zijn die 680 euro beschikbaar hebben…

Ongeacht het model.

1 like

Kan me daarnaast ook voorstellen dat er Stowa-stemmers zijn, die ook op de EMC gestemd hebben. Op die manier is het nog lastiger voor de Stowa.
Zeg daarmee niet dat het niet eerlijk zou zijn.

2 likes

Dat denk ik dus ook niet. Volgens mij is de enige optie die je daarin hebt meerdere LEs toe te staan en alle voorstellen die de minimumgrens halen (die je dan misschien wat hoger zou kunnen maken) gewoon te laten doorgaan. Dan is die concurrentie er niet (of in ieder geval een stuk minder).

1 like

Oh niets hieraan vind ik oneerlijk. Ik probeer alleen een manier te verzinnen waarop ik uiterlijk volgend jaar deze Stowa om m’n pols kan hebben :grin:

5 likes

Vraagje @Vigorelli

De ikarus heeft normaal een datum, deze mogelijke limited niet… Zit de datumschijf wel gewoon onder de dial en hoor/ merk je dan wel rond twaalf uur dat er gewisseld wordt?

1 like

Alleen als je dan nog wakker bent :wink:

Ik wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Gewoon het aantal(betaalde)stemmen vermenigvuldigen met het basisbedrag van het ingediende voorstel,dus zonder opties,de hoogste uitkomst wint :grin:

1 like

Zelf ben ik niet zo’n voorstander van meerdere hfle omdat hij dan minder limited is. Wel zal, in de toekomst, een werkgroep de verkozen voorstellen kunnen beoordelen en in de goedkope jaren meer de nadruk leggen op toegankelijkheid en in de dure op kwaliteit. Zo voorzie je ook beide groepen met betrekking tot of een hfle een serieus horloge moet zijn of een leuk ding voor erbij.

2 likes

Het heeft mijn voorkeur ook niet, maar ik probeer een weg te vinden om een voorstel als de Stowa een kans te geven. Want net als jij denk ik niet dat zo’n voorstel het ooit haalt als er een kwalitatief goed en mooi voorstel tegenover staat dat 1/3 kost. Zo werkt de ‘markt’ gewoon niet. Voor zo’n werkgroep voel ik ook wel wat.

Maar je moet wel iets denk ik, anders haalt iets als de Stowa het gewoon nooit, tenzij het toevallig het enige voorstel zou zijn. Prijs moet weg uit de uiteindelijke selectiecriteria, simpelweg omdat het een te bepalende factor is. Er zijn gewoon teveel mensen die wel €250, maar geen €750 op de plank hebben.

5 likes

Als betalende stemmer voor de STOWA ben ik heel benieuwd naar een tussenstand. 31 augustus is nog zo ver en het kan nog een boost geven om in ieder geval de 50 te halen.

1 like

Grappig dat het juist (o.a.) diegene uit het Stowa kamp zijn geweest, die wilde dat het budget omhoog ging.

Lijkt me logisch voor een stowa moet je wat hoger gaan. Dus budget omhoog.

2 likes

Wauw mooi horloge zeg, beetje als iwc Le petit prince? Wat is eigenlijk het verschil tussen de 2 ETA uurwerken? En wat als ik er een wil :scream:

1 like

Volgens mij is het niet moeilijk: stel dat de EMG 99 stemmen haalt, en indien de Stowa 50 of meer betaalde stemmen zou halen, wordt de Stowa HFLE2018 met uitlvering januari 2018.
Uiteraard mag de Stowa stemmer aangeven of hij daarmee akkoord zou gaan.

Zijn we gelijk klaar voor 2017 èn 2018, en maar 1 limited per jaar.
Zou ook recht doen aan al het werk dat er nu al in is gestoken.

11 likes

Wat ik begrijp zijn er nogal veel onbetaalde stemmen bij de Stowa.

1 like

voornamelijk , betere kwaliteit van de veren ( barrel spring en wheel ) ook beter bestand tegen schokken.
Ook is een top grade gecompenseerd in 5 posities , Elabore 3 , standaard 2 posities.

Een Top grade zal dus bij veel dragen en wisselende omstandigheden een hogere precisie halen.

PayPal openen en stemmen op de Stowa!

2 likes

Ha Ronald,

De uurwerken zijn in principe hetzelfde. Het (prijs)verschil zit hem met name in de decoratie, en in het afregelen. Top grade heeft prachtige thermisch geblauwde schroeven en Cotes des Genève versiering. Verder een afwijking van 0 tot +10 sec per dag. Als je echter gaat voor de top grade zou ik wel de extra doorzichtbodem bijbestellen met korting, want zoals je weet is de caseback van de Ikarus ltd dicht.

Ik heb ook ervaring met de Elabore variant van Stowa en ik moet zeggen dat deze ook prima was afgeregeld, deed niet veel onder voor mijn 2824 COSC in de Seatime.

gr, HJR

PS: Stemmen als je serieuze interesse hebt :wink: Zie post hierboven van Vahalis.

4 likes