STOWA Only!

M’n Verus 40! Een paar jaar geleden met vriendinlief op reis kwam ik een IWC XVIII LPP tegen en sindsdien is dat wel m’n grail watch. Gezien die voorlopig onbereikbaar blijft heb ik na een meevaller deze eigen kunnen maken :slight_smile: Best gelijkwaardige specs als het gaat om afmetingen maar natuurlijk mist de blauwe wijzerplaat. Desalniettemin, dit horloge is mooi in itself! Van een mijl afstand af te lezen en de wijzers zijn volledig geverfd - niet zoals de andere modellen met een randje eromheen, wat deze net wat vetter maakt IMO. Heel strakke afwerking, mooie matte kast. En de achterkant is ook mooi om te bewonderen…

Het bandje is een RIOS Blizzard kalfsleer met de kleur mokka. Recent nog gereviewed door TGV op the urban gentry en ik ben het hem roerend met 'm eens. Mooi bij fliegers! Zonder de klinknagels maar met een extra lijn stiksel.

En gezien iemand een vraag had over de lume: het is inderdaad een bak! Hier een vergelijking met een SKX031. Zie ook hoe de kleurtint net meer blauwiger is dan groen.

8 likes

Laatste aanwinst… Stowa handopwinder. Blauwe Hisch is onderweg. Denk dat ik Nomos maar van mijn lijstje schrap (voorlopig: -).

8 likes

Nice, dat ziet er netjes uit. Is dit een nieuw model?
Edit: Aan het logo te zien niet waarschijnlijk.

Heb het afgelopen weekend gekocht als zijnde NOS. Ik denk best wel wat jaartjes oud, aan het originele leren bandje te zien. Heb Stowa gemaild, of zij meer kunnen vertellen. Wordt vervolgd!

1 like

NOS met oude logo zal inderdaad best wat jaartjes oud zijn dan. Benieuwd wat stowa ervan zegt.

1 like

Heb deze Stowa overgenomen van een forumlid.

Ga hem eens een grote opknapbeurt geven.

Ben ook op zoek gegaan op Google naar de heer W.Heering en garage Bakkenes, vermoed dat hij daar gewerkt heeft tussen 1955 en 1968…

Stowa heeft niks info van voor 1996, want toen heeft de huidige zaakvoerder de zaak overgenomen. ( Had graag een nieuwe wijzerplaat bij hen gekocht voor deze, maar helaas, geen onderdelen meer bij Stowa )

6 likes

Verdorie, wat een mooierd! De info die je hierover van Stowa krijgt mag uiteraard gedeeld worden.

1 like

Flieger Classic with white dial, 40 mm case

3 likes

Zijn er aankoop tips voor een Stowa? Wil er wel eens een aantal om mijn pols slingeren en wellicht tot een aankoop komen.

Ik heb een (stalen) Seatime en een 40 mm Flieger. Ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe hun collectie er tegenwoordig uit ziet. Veel Fliegervarianten?

https://www.stowa.de/en/shop/

Foto’s zijn welkom!

@Nielsvd heeft een mooie versie te koop staan

1 like

Zo, die moesten van ver komen…

10 likes

Beige staat 'm goed!

5 likes

Kreeg deze nieuwe prodiver laatst in de (helaas digitale) mailbox. Toch wel weer fraai en zomers. Alleen die maat. Mijn huidige seatime krijgt weinig draagtijd omdat het toch wel een knoepert is.

gr, HJR

9 likes

De seatime is 42mm en dat is vergeleken met de 40mm divers aardig aan de maat ja. Ook door de kastvorm. Maar kwa gewicht moet het wel meevallen, ze zijn toch van titanium gemaakt? Mooie dingen overigens maar ja je (ik) kan maar zoveel horloges hebben hé!

Bovenste foto: een van de exemplaren van een inkoopactie van het ter ziele zijnde “andere forum”? Ik heb ooit begrepen dat Jörg Schauer bij die actie gevraagd werd om gegevens, zoals die aan de binnenkant van het deksel van originele B-Uhren stonden, aan de buitenkant te zetten. En zo op het idee gekomen is en het is blijven doen. Maar ik kan het mis hebben.

Ik heb nog eens goed gekeken en zie DZVL (hoop dat ik niet vloek in de kerk) op de achterkant staan. Mijn vraag is dus overbodig geworden.

Klopt. Ik had hem dat gevraagd. Althans, die gegevens stonden niet op zijn horloges, wel op de originele Duitse Fliegeruhren