De tekst is aangepast inderdaad. De lay-out is origineel. Jörg heeft ons idee daarna overgenomen op eigen Ltd.s en reguliere modellen.
En zo is het dus gekomen. Een horloge om nooit weg te doen, met zo’n geschiedenis.
Vandaag binnen gekomen. De Marine 36 kleine Sekunde. Een verkleinde versie van de Marine Original die ik ooit bezeten heb en die een aantal jaar geleden, bij een inbraak, gestolen is. Erg mooi, maar ik mis de “Unitas tik” van de Original wel een beetje. De Peseux 7001 is veel stiller.
Zelfde probleem hier. Vakantiehorloge.
Met het mooie oude logo.
Waarom staat het op dit nieuwe model wel en zijn de overige modellen bijna allemaal met het foeilelijke nieuwe logo
Het weerhoudt mij ervan een nieuwe Antea of Marine te kopen,ben nog altijd op zoek naar deze modellen met oud logo
Mijn Marine 36 KS zit nu aan een marine blauwe band. Leek me wel toepasselijk.
Ik draag er zelfs een blauw/wit gestreept shirtje bij;-)
De Exima
Geleverd met de 2824-A2, maar er waren ook limited series.
De grail daarin is de versie met het Omega 286 caliber. Hiervan zijn er 25 gemaakt.
Dit exemplaar is de versie met het PUW560 caliber. Een serie van 100 stuks. XX/100
Van de PUW560 zijn door Stowa 100 exemplaren gemaakt van NOS onderdelen. Het uurwerk is dus gemaakt in de jaren ‘00 met onderdelen uit de jaren ’70.
Kast RVS en de wijzerplaat is puur zilver, met een mooie structuur.
Er zijn ook versies met een crosshair op de dial.
“PUW560 the historic hand-winding movement PUW 560 (PUW = Pforzheimer Uhren Werke).
The PUW560 was build in Pforzheim, the old Stowa location, between 1970 and 1977.”
Is dat een Mesh van stowa zelf?
En zo ja, is dit de matt of polished versie?
Staat hem goed ieder geval.
Dank je! Het is deze:
https://www.horlogebanden.com/Milanaise-Mesh-Horlogebandje-Geweven-Staal/?classid=18+mm
Grote actie verkoop bij Stowa. 15% korting. En ook tweedehands Stowa’s voor halve prijs.
Daarvan is het grootste deel al weg.
Ik zie ze al helemaal niet meer?
Gevonden. Blij om een dooie mus.
Eindelijk een mooie klasik handopwinder gevonden blijken alle fliegers al verkocht. Is nog maar 1 1 antea beschikbaar
Die zijn altijd binnen een uur weg. Inschrijven voor de nieuwsbrief en meteen kopen is het advies. Toch lekker, zo’n Klassik voor 550,-