Ik wil iets nieuws op m’n Orient Star GMT hangen. De keuze is verre van reuze, want de lug size is 19mm. Ik heb een zwarte band (glimmende nepkroko) en dat vind ik voor geen meter staan. Ik heb het ‘narrowed down’ naar 2 bandjes, beide in bruin, 19mm, gevuld en kuki-flex (…dus zit heerlijk).
De ene is wat lichter bruin, heeft contrast stitching en een soort vintage achtige grain in het leer, en de andere is wat donkerder, egaler en heeft ton sur ton stiksels. Ik kwam er ff niet uit, en dan neem ik graag mijn toevlucht tot photoshop - en tot jullie.
Lastig, ik vind de lichte met de contrast stiksels het mooist, maar bij de ander vindt ik het opgevulde veel beter passen…Combi van beiden ook mogelijk??
Oeh ja, de Nomos bandjes zijn erg mooi inderdaad. Maar die ik gezien heb, waren steeds recht (niet padded). Voor een Nomos is dat prachtig, maar deze GMT is best een flinke jongen.
Nu heeft Kuki toevallig ook Horween Shell Cordovan banden (zelfde prijsklasss als de Nomos straps). Die had ik in eerste instantie op het oog, maar om een of andere reden hebben ze het logo aan de buitenkant gezet. Ik vind dat toch een beetje vreemd ogen.