Strapmonster inspiratie topic

Binnenkort bestaat mijn verzameling uit twee horloges op stalen band. Die behoud ik op staal. Daar moet (natuurlijk!) een strapmonster bij als funhorloge. Tot nu toe zie ik de Seiko SPB147 voor me, maar ik heb wat meer inspiratie nodig. Vandaar dit strapmonster topic. Iemand iedeeen? Voor mij moet een strapmonster voldoen aan:

  • drilled lugs
  • goede afleesbaarheid
  • saffierglas (liefst gebold, maar geen must)
  • max 40mm diameter, lug to lug max 48
  • Draagcomfort
  • moet uiteraard veel straps aan kunnen, maar iig bruin leer.

dank en groet!

2 likes

Dit moet de voorzienigheid zijn.

2 likes

Je schreef ‘bandenslet’ verkeerd :grin:

5 likes

Damn Selfet je hebt de verslaving aardig te pakken! Flipperen, dozijn topics, leuke cartoons dat allemaal eerste maand lidmaatschap hier :wink:

Goed bezig :+1:

Heey nu weet ik aan wie je avatar me doet denken. :grimacing:

Ontopic:
Is een flieger niets voor je, zijn ook strapmonsters.

4 likes

Koop nou gewoon mijn SPB147 kan veel straps hebben.
En vinkt ook alle andere vakjes af.

1 like

Hahaha idd. Onze kraamtijd is voorbij en de baby slaapt nu wat langer door, dus ik krijg weer wat tijd voor mn hobby terug…heb wat in te halen :joy:

2 likes

Wie is deze baas?

Is ook een optie idd, heb alleen nog niet eentje gevonden in compact formaat

Van een cartoon op Comedy Central. BOBs Burgers :grinning:

1 like

Het twijfelen en zoeken is onderdeel van een plezierig proces :slight_smile:

1 like

Ik heb deze incoming in 39mm

Ben zoekende naar een leuk quickrelease strap ervoor. Als je tips hebt hoor ik het graag!

3 likes

Een mooie Watch Steward zou hier ook goed op staan. Is geen Nato maar ook anders dan een MN.

2 likes



300m WR. Behoorlijke lume. 39mm groot, 12,5mm dik (niet de 13 die de site opgeeft). L2L zal iets van 44-46 zijn.

Hee, ik ook. :slight_smile:

Smiths PRS-29.

Sorry voor die kogels op de achtergrond, die foto is niet van mij.

3 likes

beide interessante opties @Fate_Amenable_To_Change, thanks. Heb je ze toevallig zelf ook gedragen? Benieuwd naar je ervaring. Ze zijn beide mooi iig, de Smiths lijkt op mijn de Hamilton Pilot Pioneer die ik recent heb verkocht (en niet mis eerlijk gezegd). De Yema vind ik mooier, mooie achterdeksel ook en mooi geborsteld chunky kast,

Fyfan! Die Yema trekt hoe langer hoe meer. Mijn mantra “Nooit nog nodates Sigrid” begint aan werkingskracht te verliezen.

Oei, 19mm bandaanzet zie ik zojuist…dat is wel roet in het eten zeg.

BB58, in het zwart is echt fantastisch. Al zit je dan wel in een hoger segment dan de aangegeven horloges. Ik zag echter nergens een max staan.

1 like

Goed punt. Heb wel nagedacht over een prijs, maar esthetiek en functionaliteit vond ik toch het belangrijkst. En ben dan bereid om liever €3500 neer te tellen voor een strapmonster die ik perfect vind, dan 500 euro voor een iets minder mooie. 3500 is altijd mijn mentale grens bij horloges. Maar ik dacht, als ik nu 3500 als max opgeef, wellicht laten mensen zich dan leiden door het prijssegment. Daarom wil wilde ik dat even loslaten.

1 like


De FOIS.

Deze moet gebruikt net wel/niet binnen budget vallen denk ik. Bandenslet waar je niet op afschrijft en draagt heerlijk! Hij gaat bij mij als enige echt nooit meer weg.

Edit: Voor een tiende van bovenstaande prijs heb ik hier ook heel veel plezier van gehad! En ook een mooie swapper. (Hamilton Kaki Field Auto)
image

1 like

dat is mijn ervaring ook vaak, en inderdaad ook met de Khaki Field Auto. Deze zit voor een derde keer terug in mn verzameling omdat ik het mooi blijf vinden en plezier aan beleef, maar ook weer makkelijk verkoop als het moet.

2 likes