Strapmonster inspiratie topic

Goed punt. Heb wel nagedacht over een prijs, maar esthetiek en functionaliteit vond ik toch het belangrijkst. En ben dan bereid om liever €3500 neer te tellen voor een strapmonster die ik perfect vind, dan 500 euro voor een iets minder mooie. 3500 is altijd mijn mentale grens bij horloges. Maar ik dacht, als ik nu 3500 als max opgeef, wellicht laten mensen zich dan leiden door het prijssegment. Daarom wil wilde ik dat even loslaten.

1 like


De FOIS.

Deze moet gebruikt net wel/niet binnen budget vallen denk ik. Bandenslet waar je niet op afschrijft en draagt heerlijk! Hij gaat bij mij als enige echt nooit meer weg.

Edit: Voor een tiende van bovenstaande prijs heb ik hier ook heel veel plezier van gehad! En ook een mooie swapper. (Hamilton Kaki Field Auto)
image

1 like

dat is mijn ervaring ook vaak, en inderdaad ook met de Khaki Field Auto. Deze zit voor een derde keer terug in mn verzameling omdat ik het mooi blijf vinden en plezier aan beleef, maar ook weer makkelijk verkoop als het moet.

2 likes

Die Yema is van mij. Dat zijn mijn signature foto’s, op de bank, voor het raam. :slight_smile: Fantastisch horloge. Echt heel cool, draagt fijner dan je zou vermoeden. Enorme bandenslet.

Dat gezegd, die PRS-29 bestelde ik ooit voor @Da_Watcher, dus die kwam bij mij aan. Ik vond 'm lekker dragen, hij heeft 'm langer gehad, maar nu ligt ie bij @Dao die 'm weer niet aan me kwijt wil. :slight_smile: Fijn horloge. Beter van maat nog dan die Yema, maar minder spectaculair qua uiterlijk.

Zelf heb ik ook nog deze:

Glycine Combat Vintage 7 met Plexi. Ook een enorme bandendel.

3 likes

Mooie Glycine, ben deze nog nooit tegengekomen, meestal vind ik ze nogal druk of lomp overkomen, deze ziet er rustig uit en mooi uitgebalanceerde dial.

De Nomos Ahoi Neomatik Atlantik. 18mm bandaanzet, 200m WR, kan echt alles van de meest vunzige NATO tot de meest nette Croco hebben.

Voor iets wits: De Chronomaster. Is er ook in het zwart, is er ook met lume. Lichtgewicht, kan alle straps hebben die je maar kan bedenken, 100m WR, één van 's werelds meest accurate uurwerken.

Als we dan toch grote doekoe uitgeven, dan kan het ook zo. Ding is van dressy tot sportief aan te kleden, want crown guards. :slight_smile:

1 like

Speedy Pro. Draagt qua maat prima :ok_hand:

1 like

Prachtig :ok_hand: en kan alle banden hebben.

Voor mezelf is het jammer dat het een 39mm kast heeft en geen 41 (is er wel maar dan annual calendar, veel te druk)

1 like

Als je de straps belangrijk vindt en ook echt daar in wil investeren, dan moeten die straps ook op kunnen vallen. Dan heb je wel minstens 22mm nodig, daarbij hoort dan meestal een kast van >42mm. Als je daarvoor durft te kiezen, zal je zien dat er een wereld voor je open gaat.

1 like

Een Aerospace? Kan aardig wat hebben en is super licht (titanium):

G.m. @Fate_Amenable_To_Change Wat is de betekenis van het tekentje boven automatic?

1 like

Ai, laat @TimeLapse het maar niet horen, die vraag.

Dat is een gestyleerd zijaanzicht van een vliegtuig. Sommigen onder ons vinden het een duikboot. :slight_smile:

1 like

Deze heb je nodig. Door de kleuren in de mop plaat past letterlijk iedere kleur band erop. En 38.5mm en drilled lugs en 20mm en perfecte afleesbaarheid.

3 likes

Geniet ervan zolang het duurt😂

Drilled lugs zijn toch niet echt nodig? Succes met je zoektocht.

1 like

Ja, nu zie ik het, wel leuk. Wat was jouw overweging om voor de M1 te kiezen i.p.v. de M2? Ik kan jouw topic hierover niet terugvinden. Zou ik graag nog eens overheen willen kijken.

1 like


Omdat ik dit in de kist heb liggen. Dat geeft te veel overlap.

Bovendien, grijzig/Taupe/Bruinig/Groengrijze wijzerplaten zijn moeilijk te combineren in mijn ogen. Die Yema M1 is zwart, en dus een

Die M2 heeft dat toch minder. @RLC zou trots zijn, maar hoe ouder ik word hoe meer ik de merite van een simpele zwarte plaat begin in te zien. :slight_smile:

U vraagt, wij draaien.

2 likes

Ik heb voldoende ideeën verzamelt voor een horloge waar ik lekker veel bandjes op kan wisselen. Wat mijn vraag betreft mag dit topic op slot.
Echter, de reactie van @Rotterdammert geeft aan dat een bredere blik ook inspirerend kan zijn. Dus wellicht is het een idee om dit topic als een algemene Strapmonster Inspiratie Topic te behouden waarin men kan blijven delen ongeacht vereisten. Wat vinden we hier van?

1 like

Speedy Pro is de Keizer aller bandensletten/strapmonsters. Het wordt alleen wel steeds moeilijker om er 1 voor 3500 te scoren. Verder is de SPB14X serie ook zéér geschikt (heb je ook die drilled lugs).

Heb ze toevallig allebei :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik begrijp je vraag. Het is ook een slecht gelukte afbeelding van een duikboot. Sommigen denken zelfs dat het een vliegtuig is. Maar dat zou vreemd zijn op een duikhorloge.

2 likes