Je moet altijd snel zijn met Straum. Als je niks wil missen, schrijf je je best in voor hun nieuwsbrief.
Vorige week contact gezocht met het merk.
Heb er nog eentje kunnen bemachtigen. Rond mei wordt deze opgestuurd.
Even een vreemde vraag wellicht.
Zojuist een mail gekregen dat de horloges DAP verzonden worden. Dat ik wellicht zelf contact moet zoeken met de douane. Hoe hebben jullie dit gedaan bij het bestellen bij Straum?
Straum verstuurt hun horloges inderdaad vanuit Noorwegen, wat betekent dat het pakket van buiten de EU naar Nederland komt. Omdat ze DAP leveren (Delivered At Place) zijn de verzendkosten wel betaald, maar moet je als ontvanger de invoerkosten voldoen.
In de praktijk hoef je hiervoor gelukkig bijna nooit zelf de douane te bellen. Straum werkt meestal met vervoerders zoals DHL Express en zij regelen de douaneformaliteiten voor je. Het proces verloopt doorgaans als volgt.
De vervoerder stuurt je een e-mail of sms zodra het pakket in Nederland is aangekomen of soms al iets eerder. In dat bericht staat een betaalverzoek voor de verschuldigde btw (21 procent), eventuele invoerrechten en de administratiekosten van de koerier. Zodra je die betaling online hebt voldaan, wordt het pakket vrijgegeven en bij je afgeleverd.
Je kunt dus het beste even wachten op het bericht van de vervoerder, dat komt vanzelf naar het e-mailadres of telefoonnummer dat je bij de bestelling hebt opgegeven. Zelf contact zoeken is pas nodig als het pakket ongebruikelijk lang bij de douane blijft liggen zonder dat je iets hoort, maar dat is zelden het geval.
Wat Citizenx zegt klopt helemaal. Ik heb drie Straums, en buiten het feit dat het vervelend is om nog eens geld te moeten ophoesten net voor je ze in handen krijgt, is er niks moeilijks aan het hele proces.
Goed om te horen. Heb al bij ze aangegeven dat ze hem kunnen opsturen en ik de rest dan wel regel.
Hoe is je ervaring verder met het merk? Ben heel benieuwd naar de wijzerplaat en de kwaliteit. Het is toch ‘even’ 2k ophoesten, dus hoop en verwacht ook wel een mooie klok die met liefde in elkaar zit.
Prima uurwerk ook dat erin zit.
Met mijn drie stuks denk ik dat ik een beetje de plaatselijke Straum-gek ben, dus je mag ervan uitgaan dat ík enthousiast ben. Wat mij betreft is Straum bij van het beste wat er te vinden is in deze prijsklasse.
Onwaarschijnlijke wijzerplaten en een schitterende afwerking. Ik ben lichtelijk jaloers op je Stormy Seas.
Als je nog wat meer achtergrond wil, afgelopen jaar was één van de stichters te gast bij The Real Time Show om over het merk en over de Stormy Seas te praten. Best wel de moeite.
Draadje hier niet eerder gezien. Interessant!
Jouw trio is wel heel fraai @Lacessit . Potverdorie, en dan met name die aurora sky!
Geinteresseerd geraakt in Straum door de Stormy Seas, maar ja, kon toen ook al niet meer bestellen. Dus @Kuhrtje ben wel klein beetje jaloers, maar man…wachten tot mei is wel een opgave, zo lijkt me.
Zelf heb ik nu deze incoming eind deze maand, en daar kan ik eigenlijk al niet op wachten….
Die is erg gaaf zeg, die groene wijzerplaat is zo mooi ![]()
(Nu nog optie titanium band)
Yep, wordt aan gewerkt is mij verzekerd. Is wel een beetje een ‘mustk hierbij vind ik zelf….
Die titanium exemplaren zijn ook echt wel de bom! Gefeliciteerd met je Noorse aanwinst en welkom in de Straum-familie!
Die groene is ook wel erg mooi inderdaad!
Wachten tot mei is lastig, maar met werk etc vliegt t toch wel voorbij. Ben ook benieuwd naar de eerste bevindingen van anderen zodra hij in februari bij anderen terecht komt.
Heb de mijne overigens op een blauwe rubberband besteld ipv zwart.
Nu nog wachten op de titanium strap adapters. Volgens hen zijn ze die aan het maken, zodat er straks ook normale bandjes op kunnen.
Ah, dat wist ik niet. Dat zou wel heel handig zijn. Als ze beschikbaar zijn, laat het dan vooral weten!