Studio Underd0g x Moser collab, wat vinden jullie?

2 horloges, alleen samen te koop.

Moser website ligt er momenteel uit dus heb verder nog geen details behalve de prijs

$70.000,- dollar.

Toch een beetje alsof je de Studio Underd0g er dan gratis bij krijgt. Vraag me af wat de toevoeging van de samenwerking is.

Wat vinden jullie?

Edit:

Update via site

14 likes

Klinkt als een grap. :joy:

4 likes

Hoop knaken voor dit, nee totaal prut wat mij betreft. (ook voor minder knaken)

1 like

Voor de prijs van deze specifieke Studio Underd0g kun je toch al gauw de hele overige collectie kopen :sweat_smile:

1 like

Pfoeh, dat is erg veel geld… Ik vind die Moser wel grappig maar vrees dat ik er snel op uitgekeken zou zijn. Gelukkig hoef ik er niet over na te denken want dit valt heel erg ver buiten budget.

Ik vond de video’s leuker dan de horloges.

3 likes

Ow man wacht maar tot @Fate_Amenable_To_Change zijn proza klaar heeft.

8 likes

:rofl: ja @Fate_Amenable_To_Change kom maar door.

2 likes

Ik zie Popie Jopie (grappig bedoeld :wink:) nog niet links onderin beeld……

$70 k voor die twee Mickey Mouse horloges ? Dacht het niet …

Leuk idee; twee interpretaties van eenzelfde thema. Één in het high end spectrum, de ander meer betaalbaar. Alleen snap ik de meerwaarde van dat ze enkel in combinatie aan te schaffen zijn niet. :thinking:

Is het de bedoeling dat de gebruikelijke Moser clientèle de combi koopt om vervolgens de gebruikelijke Studio Underdog clientèle door allerlei hoepels te laten springen om de Studio Underdog te bemachtigen? Een soort ‘ervaar-hoe-het-voelt-om-aan-de-andere-kant-te-staan’ experience? Beetje pervers, niet?

2 likes

Zal ik het maar doen?

image

Ik ga er even in mee. Los van de Moser serie die je aanhaalt, en de Studio Underdog die ik al voorstelde, zijn dit in mijn optiek de coolste niet al te grote duikhorloges van dit moment:

37mm Aquastar Deepstar II.

image

Super Squale Sunray Grey. Wel op Beads of Rice.

image

Serica 5303 in het wit. Niet in die rare mint-blauwe kleur.

image

Yema Superman 500.

image

Da’s tussen de 1000 en 2000 Euro nog veel verder onder budget dan @watchest voorstelde.

Dit is overigens ook erg mooi:

image

Probleem is wel dat hij erg op een Wolbrook lijkt. Maar met 39,5 x 12mm een mooie maat, mooi ontwerp, mooi van balans. Daar kan Blancpain nog wat van leren.

image

Los daarvan wil ik een lans breken voor de Tudor BB54 in plaats van de 58. Sub no-date is meh, Blancpain maakt al jaren geen mooie duikhorloges meer.

image

Ik begrijp niet precies at @watchest motiveert om per se tussen de 4000 en 10.000 uit te willen geven, in plaats van beschrijven welke soorten duikhorloge hij het tofst vindt, maar

nervous-shifty

Traditionele Hollandse appeltaart
Laat de boter en margarine op kamertemperatuur komen. Verwarm de oven voor op 180 °C.

Klop in een beslagkom de boter, margarine, suiker, vanillesuiker en het zout met een mixer tot een luchtige massa. Voeg de helft van de eieren toe en klop tot een egaal beslag. Voeg het bakmeel toe en klop tot het een samenhangend deeg vormt. Vervang de gardes eventueel voor deeghaken.

Bekleed de bodem van de springvorm met bakpapier en vet de randen in met wat boter. Bekleed de springvorm met ⅔ van het deeg. Leg de rest van het deeg in de koeling tot gebruik.

Schil de appels, verwijder het klokhuis, snijd ze in vieren en vervolgens in plakjes. Doe de helft van de appels in de springvorm en bestrooi met de helft van de kaneel. Herhaal dit met de andere helft van de appels en kaneel.

Rol het achtergehouden deeg uit tot een lap van een ½ cm dik. Snijd er 8 stroken van van 1½ cm breed en 1 lange strook voor langs de rand van de springvorm. Leg de deegstroken met geruit patroon over de appelvulling. Leg de lange strook om de rand van de springvorm. Klop het resterende ei los en bestrijk met een kwastje de stroken en rand.

Bak de taart in ca. 60-75 min in het midden van de oven goudbruin en gaar. Dek de taart eventueel af als deze te donker kleurt. Neem uit de oven en minimaal 60 min. afkoelen.

image

Piemels.

image

In house / manufactuur is gelul. Rolex is ongeveer even innovatief als een betonnen muur en stopt buiten dat maximaal 1.5 manuur in de productie per horloge. Dat de speedmaster saai is moge evident zijn, en schroefkronen zijn onder 200m WR nutteloze prut.

Buiten dat is quartz superieur aan mechanisch, in vrijwel alle opzichten, terwijl solar-quartz met een capacitor gewoon keihard de eindbaas is.

Stalen banden zijn kudt met per0n, rubber hoort onder een auto te liggen en Erika’s Originals zijn de ergste tyfusbanden die ik ooit in m’n handen heb mogen hebben.

De meeste horloges hebben te korte wijzers.

Oh, en de tourbillon is een nutteloos stuk vullis wat sinds het zakhorloge een stille dood gestorven is totaal onterecht tot status-complicatie is gebombardeerd door onwetenden.

Zo. Ik kan doorgaan, maar het is even genoeg.

image

Als je zo’n ding in handen hebt oogt het echt, echt niet “plastic achtig”. Gap, kom op, jij weet net zo goed als ik dat als Seiko een horloge van 3400 Euro maakt, het donders goed in elkaar steekt. Dat ding is premium, het voelt premium, en het ziet er premium uit. De wijzerplaat heeft eerder iets weg van geanodiseerd aluminium, grappig genoeg, met die lichte korrel. Als het dat niet gewoon is, zelfs.

Het voordeel van de zwarte en grijsgroene is dat het heel erg goed bij een classic Bond NATO past, en ook andere banden, inclusief vintage leer. Op mijn lichtblauwe ben ik iets beperter in m’n keuzes.

69 likes

Nee.

We hebben één orakel op HF en dat is FatC.

8 likes

Voor bewegend beeld van deze

Zie Youtube

1 like

Zelfs van de homage valt wat te leren.

1 like

Ze zijn gek geworden. 70k vragen :joy:

3 likes

nee, degene die betaalt is gek

1 like

Voor de ANWB stelletjes…

2 likes

Paars en geel als combinatie. Dat is het slechtste wat ze konden kiezen uit de late jaren 80. Brrr

1 like

Handig setje voor iemand die graag een beatertje naast z’n Studio Underd0g heeft voor alle campingavonturen. Ben je in ieder geval niet de zoveelste op Adidas slippers die in de rij wacht voor een verse baguette.

4 likes