Stuhrling top of flop?

heren,

iemand ervaring met een stuhring horloge?

wat is de kwaliteit van deze klokken en rechtvaardigd het hun prijs?

Chinese onzin lijkt me.

Het is inderdaad een chinees plakmerk. Voor 50 euro is het leuk, maar zou er niet meer voor uitgeven.

zuidwes Schreef:

heren,

iemand ervaring met een stuhring horloge?

wat is de kwaliteit van deze klokken en
rechtvaardigd het hun prijs?

Vast en zeker veel beter dan seiko!

Toedeloe.

N.Visser.

Vast en zeker veel beter dan seiko!

Toedeloe.

N.Visser.

Je bedoelt zeker niet Seiko, maar Aseikon een Chinees merk met een lange traditie!

Zou Watch 2 day ook Aseikon verkopen?

Tja, je kunt nu wel gaan roepen dat alles troep is, maar dat is wel erg gemakkelijk en getuigt niet van bovenmatig inzicht. Juist om uit te vissen of Stührling wat voorstelt heb ik er maar een besteld :

Voor de prijs die ik er voor betaald heb voldoet het aan de verwachtingen die je mag stellen aan een horloge. Het loopt behoorlijk precies, minder dan 5 seconden per dag plus of min.

Ik vind dit model te licht aanvoelen. Mijn Orient Ray, dezelfde prijsklasse, voelt veel meer solide aan. En die vind ik eerlijk gezegd ook mooier en degelijker.

Neemt niet weg dat de Stührling mij tot dusverre geen problemen heeft opgeleverd. Zie ook mijn korte review van dit model.

Om de vraag te beantwoorden, Stührling is geen top. Maar ook zeker geen flop.

vouwfietser Schreef:

Vast en zeker veel beter dan seiko!

Toedeloe.

N.Visser.

Je bedoelt zeker niet Seiko, maar Aseikon een
Chinees merk met een lange traditie!

Zou Watch 2 day ook Aseikon verkopen?

Waarom komt de naam Seiko volledig terug in een Chinese merknaam?

JohanT Schreef:

PlummerNL Schreef:


Neemt niet weg dat de Stührling mij tot
dusverre
geen problemen heeft opgeleverd. Zie ook mijn
korte review van dit model.

Om de vraag te beantwoorden, Stührling is geen
top. Maar ook zeker geen flop.

Gevoelsmatig heb ik meer met Chinese merken die
voldoende zelfvertrouwen hebben om een Chinese
naam te voeren. Niet alleen met horloges, maar ook
met vulpennen bijvoorbeeld. Waarom je anders
voordoen dan je bent?

Kan best Johan. Maar dat was de vraag niet…

Bij de wee, ik heb geen enkel belang bij klokvandaag :smiley:

Ik vind dit wel een aardig model:

Volgens mij zijn er niet veel die er zo een hebben, ben wel benieuwd naar de bevindingen :slight_smile:

Whats in a name ? Maar je hebt gelijk met die graaf en de sax. Stührling is echter een horlogetent die prat op zijn naam gaat. En ook een al dan niet significante historie met de naam kent. Ik heb een Wagner Regulateur die zo uit China komt. Dan gaat het graaf verhaal weer op. Neemt niet weg dat ik die klok mooi vind B)-

Ik heb het idee dat het niet Chinezen zijn die die onzin-namen verzinnen, maar de de in het Westen gevestigde eigenaars/marketeers. Vraag me dan ook of dit soort onzin-namen ook in China zelf verkocht worden c.q. gewaardeerd worden.

Nogmaals, Stührling is geen onzinnaam. Wagner wel. En ik ben met je eens dat de Chinezen die in hun eigen markt niet zullen waarderen. Daar liever een echte A. Lange & Sohne :)-D

PlummerNL Schreef:

Nogmaals, Stührling is geen onzinnaam. Wagner wel.
En ik ben met je eens dat de Chinezen die in hun
eigen markt niet zullen waarderen. Daar liever een
echte A. Lange & Sohne :)-D

Ik had beter moeten verwoorden. Ik bedoelde eigenlijk plak-merken, soms met een verzonnen naam en soms met een naam waar wel een horlogegeschiedenis aan verbonden is, maar waar het huidige product geen enkele relatie mee heeft.

Hublot kopie…

Ricosub Schreef:

Hublot kopie…

Precies met Sturhling Original op de plaat… hahaha